{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Problemer med springhest -_-'' {{forumTopicSubject}}

Jaa det er sådan at jeg har overtaget min søsters gamle dressur hest Marco smiley Men jeg er lidt mere til spring, tur og jagt xD Det har været meningen at mig og Marco skulle ud og springe en masse osv.. Men.. ._.''
Jeg er ikke altid så sikker på min springning :I OG efter en periode hvor Marco stoppede på Alle spring blev jeg meget nervøs fordi når han så sprang lavede han "elevatorhop"... Det var i startede da jeg fik ham, og dengang var jeg nervøs når jeg sprang ( ikke altid ) Og det skal lige siges at min søster har sprunget på ham - og hun var ALTID nervøs men han stoppede aldrig med hende x_x´? Men efter den periode er han lidt underlig i hans springning - vi er kommet over det der nervøse noget nu, og han springer fint osv. - Men.. .__.'

Jeg ved aldrig om han springer eller stopper nu o_x Nogen gange springer han helt perfekt og lige pludselig stopper han bare brat op og vil ikke springe x_x Det er som om at springet pludselig bliver farligt o.o'!? Og når vi er ved stævner så springer han som en million på opvarmingen, men når vi kommer på banen bliver han en helt anden hest - og han stopper på alle springene og alt er farligt ( Det skal lige siges at han er giganorm kylling i forvejen xD)

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for vi træner en masse spring derhjemme, og han er meget vant til stævner da min søster har været en hel masse ude med ham ._.' Fatter bare ikke hesten når han gør sådan x_x

I må meget gerne komme med gode råd til hvad jeg kan gøre osv. smiley

Og Nej!! Han har ikke ondt -_-!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med springhest -_-''
  • #1   1. sep 2012 Får du undervisning? smiley

Som du måske nok ved, er det helt og holdent din egen skyld smiley Start i det helt små, det lyder lidt til at i er gået for hurtigt frem smiley

• #2   1. sep 2012 Giv dig god tid inde på banen før du starter. Vis hesten springene, ved at trave forbi eller ved at skridte forbi.
    Også tænker jeg at du evt er meget nervøs, når du er til stævne, det sætter sig i hesten med det samme. Rider du ind på banen og tænker; Åh bare han ikke bliver bange, ja så går det ofte som man tænker.
    Også læg alt muligt under springene derhjemme. Tæpper, plastik, hæng din jakke på bommene, kun fantasien sætter grænser. Der ved bliver det lettere for din hes, når den kommer ud. Så er det knap så farligt

• #3   1. sep 2012 Ja jeg får hjælp nogen gange smiley Men det er mest til stævner han stopper - som jo er et problem for mig da jeg er stævnerytter ._.'

Det der med min egen skyld er der så delte meninger om C:!!! Vi startede i de helt små og er gået meget langsomt frem - men han kan springe en bane som er på 1 m (: OG har sprunget 1 m langt spring osv smiley

• #4   1. sep 2012 Hmm jeg vil prøve med alle de farlige ting c: Det kan være at vi kan springe nogen af dem - vis han ik dør af skræk inden vi er kommet over xD

• #5   1. sep 2012 Kan din underviser ikke give dig en ide om hvad der sker. Evt tage med en enkelt gang

• #6   1. sep 2012 Hmm jov C: Men jeg ikke en bestemt - jeg får kun hjælp engang imellem smiley

• #7   1. sep 2012 De farlige ting trænede vi med min holstener. Han var meget nervøs som 4-5 års til stævner. Kasser osv var meget farlige. Men jeg altid hen og viste ham det farlige. Jeg lod ham ikke stå og glo. men skridtede tæt forbi, også videre til næste spring. I dag rider jeg kun igennem ved kombinationen, det er ikke nødvendigt, men det har jeg det bedst med

• #8   1. sep 2012 Hmm jae smiley Jeg vil prøve :D! Tak for nogen gode forslag! smiley

• #9   1. sep 2012 Synes du skulle prøve noget fast undervisning. H*n kan se hvad problemer er, pg hjælpe dig.. smiley

• #10   1. sep 2012 Modtag undervisning - at du giver hesten skylden, hjælper i hvert fald ikke på problemet smiley

Som nævnt kan du træne ''farligt'' fyld derhjemme, og evt tage ud andre steder og træne. Og ellers er det bare med at komme ud til nogle stævner, så hesten kan få set lidt forskelligt. Sæt små mål - og prøv at give hesten en god oplevelse.

Hvis du som rytter bliver lidt nervøs, kan hesten mærke det. Og hvis hesten er usikker, så har den brug for støtte - som er dig.

• #12   1. sep 2012 Kathrine lundvig Olesen -
    Hey.. Jeg giver ikke hesten skylden o.o!? Men hesten er problemet.. Jeg har fået meget springundervisning før i tiden og jeg skal ha det igen. Så jeg ved godt hvordan man springer smiley Og hvornår det er rytterfejl smiley Men det er sådan at jeg kan springe en bane "hundredemillioner" gange og så lige pludselige er der et spring som er farligt o.o..

Fie Nielsen -

Ja det er rigtig træls - for jeg ved aldrig om han springer eller ej - og han er ellers en god springhest med fin teknik smiley Jeg regner ogs med at der kommer noget springundervisning der hvor jeg står - men det er et privat sted ._.'
    Hmm jae altså jeg støtter ham op hele tiden og forbereder ham på hvet et spring - især til stævner - jeg har været til stævne to gange et sted (Sds) Og han kender deres spring da min søster enganh havde ham opstaldet der - men når jeg har redet stævne er vi ikke kommet længere end til spring nr. 2 - For han vil bare ikke over - Og der irritere mig for han har srunget alle de der "farlige" ting som de har dernede ._.' . . .
    smiley

• #13   1. sep 2012 jeg tror at den går lidt galtnår du ride der hjemme og i springer, han springer fint den første runder du har bene godt ved og det hele, og du har troen på at han springer, men når i så måske kommer til anden runde i på samme bane så slapper du mere af, og glemmer lidt dine ben, og der ved stopper han. jeg tror ikke at han er bange for ting, men at han bliver en smule forvirret over dine ben, fordi at de ikke klemmer lige så meget. der er ikke andet at gøre end at klemme hele vejen rundt, og du klemme lige meget hvor godt han springer smiley ret mig vis jeg er helt forkeret på den smiley

• #14   1. sep 2012 Hmm jeg vil prøve at tænker mere over det smiley Og at jeg støtter hesten på samme måde gennem hver bane smiley
    Men jeg syntes jeg plejer at have benen på - jeg har altid ondt bagefter fordi jeg holder så godt fast med mine ben ( Jeg kan ikke holde til at falde af, og slet ikke efter Tinka væltede oven på mig) smiley

• #15   1. sep 2012 jha,, men efter han er sprunget de første spring, slapper du for meget af begynder at stole på ham, smiley det er nok der den går galt smiley

• #16   1. sep 2012 Man kan jo altid forbedre sig, og uanset hvor dygtig man er, så er det i hvert fald en god idé at blive set på med andre øjne - at modtage undervisning. Ofte har man selv en anden opfattelse af tingene når man sidder på hesten, end hvis man står på jorden og ser det.

Sjovt nok så er din pony helbror til min tidl. hoppe - og hvis hans temperament bare ligner hendes en smule, så er det en vågen og opmærksom en du har dig smiley Og det er tit de får ''sjove'' idéer som pludselig at kigge - men som foreslået, så må du bevare roen og støtten, og give den en god tur hver gang.
    I mine øjne er det ikke hesten der er problemet smiley

Men pøj pøj med det fremover.

• #17   1. sep 2012 Jeg syntes bare ikke at jeg slapper af smiley Jeg er meget vågen og tænker meget over min springning - og især til stævner C:

Kathrine -

jeg regner ogs med at skal have en underviser smiley
    Jeg tror han minder meget on hende smiley Har lige læst om hende - og han er lidt ligesådan. Den ene dag er der ikke noget, men den næste så tror han at det dræber ham -_-'

Kommentér på:
Problemer med springhest -_-''

Annonce