{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Locir spasser HELT af........ {{forumTopicSubject}}

Locir er kommet ned på rideskolen.
I dressur går det HELT vildt godt, hun går PERFEKT. Det er SÅ fedt at ride i fri trav. Hun flyver bare. Når jeg kigger i vores spejl i ridehalen går hun næsten med benene strækt ud foran bringen FEDT :o)

Men hun er jo en springhest og det er jeg også så det skal vi jo også ride.
Når vi bare traver hen til springet kan hun springe huse, men jeg kab jo ik` trave for evigt.
Så snart vi er i galop og nærmer os springet SPASSER hun HELT ud og JORDE VILDT hen imod springet. Hvis vi siger at springet KUN er 50 cm. så springer hun 150 cm. I trav springer hun kun 10 cm over.
Jeg har skiftet mellem 100 forskellige bidder, sadler, hovedtøjer, fortøjer, ALT hvad kan det være.
Må vi bare træne mere i dressuren. Men i dressuren kan jeg jo sagtens holde hende.
Det skal lige siges at når man sætter springene op til over 130 cm. så begynder hun at slappe af og er til at styre. Det er som om hun bare vil have de små overstået for hun ELSKER at springe men nogle gange for meget :o)
Skal vi bare lære hinnanden at kende.

Forresten har jeg 4 udfordringer........ men i skal først skrive JERES løsning til vores BEGYNDER problemer......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Locir spasser HELT af........
  • #1   8. jan 2005 Haha det lyder præcist som Connor...
    Du skal bare stoppe hende næsten helt op selvom det er pisse svært..
    Har præcist det samme problem.. Ellers få en stærkere rytter til at ride hende i spring..!

• #2   8. jan 2005 min hest gjor også det... det hjalp når jeg bare slappet helt av, og lot han få hoppe.. i begynneslsen hoppet han høyt over, men til slutt skjønntehan at han ikke trengte å annstrenge seg sånn... tror du bare må gi henne litt tid til å skjønne at hun ikk trenger å hoppe så høyt over...

• #3   8. jan 2005 det kan hjelpe hvist du setter opp et lite hinder i longeringen når du longerer henne.. da kan du bare longere henne på hinderet, og etterhvert er det vanlig at hesten roer seg.. det har i hvert fall funket på hester jeg kjenner...

• #4   8. jan 2005 Jeg longcere hende 30-60 min. før jeg rider selv i dressuren for ellers smider hun mig af H til.

Jeg kan sagtens stoppe hende men hun spasser alligevel ud.....

• #5   8. jan 2005 Jeg får undervisning 4 gange om ugen så det er ikke det......!!

• #6   8. jan 2005 Hejsa..!

Ja min hest Bailey, har også GJORDT det der engang, med at LØBE hen til springet, men når man kom til de 110cm. såå slap han fuldstændig af. Men NU,. kan han både slappe af når vi nærme os en LILLE spring..! Og det har jeg gjordt ved at: Ride rigtig meget Dressur, og så når jeg skulle springe og i nærme os et spring ( Et lille Et) Så lavede jeg en volde FØR springet, og bagefter blev han træt af at løbe, når han bare skulle lave en volde før springet og ikke springe over spring..! Så nemt har det været for mig..!

Held & Lykke med det hele..! C'',

• #7   8. jan 2005 Hun er SÅ SKØR :o)

• #8   8. jan 2005 Chagal mor gjorde det samme. Så vi stillede et spring på på midten af langsiden på ridebanen, og red volter i den ene ende. Derved fandt hun ud af at selvom hun red mod springet, så var det ikke altid af hun skulle over. Vi red også direkte mod springet og lavede parade lige inden. ca hver 2-3 gang. Til sidst lyttede hun MEGET efter hvad hun måtte og ikke måtte.

Kommentér på:
Locir spasser HELT af........

Annonce