{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forberedelse til tilkøring af hest?
  • #1   29. aug 2012 Jeg er igang med at tilkøre min islænder - Selv.

Jeg startede egnetlig bare med at longere med dobbeltliner, få ham vænnet til så mange ting som muligt. Bla kan jeg binde flagrene plastikposer fast til linerne mens jeg går bagved ham, uden han siger noget til det, så vandt er han til det.
    Også evt spænde ham for et dæk, eller lign.
    I vinters spændte jeg ham for min hjemmelavede slæde, og med min lillebror på 25 kilo på slæden. Det tog han helt fint, så nu går jeg videre til Sulky når han har fået noget nyt udstyr smiley

• #2   29. aug 2012 Ja det kunne være en mulighed... smiley kom gerne med flere indput

• #3   29. aug 2012 start med at vænne ham til at have sele på og gå for liner smiley derefter kan du vænne ham til at have noget nede ved benene smiley

• #4   30. aug 2012 ja det var noget alle det jeg havde tænkt mig..

• #5   30. aug 2012 og lær ham at stå stille, helt stille og længe

• #6   30. aug 2012 Godt indput Stald lender... det vil jeg absolut lære hende!

• #7   30. aug 2012 det er en af de vigtigste ting for en kørehest det bruges når men spænder for og fra, - hvis den får noget i hoven, -når du skal ud fra en indkørsel, - når man skal af og på vognen for bare at nævne nogen

• #8   30. aug 2012 tak stald lender... ja det har du absolut ret i... men jeg går igang tidligt med forberedelse. da jeg først kan få hjælp til januar med at sætte vogn for..

hvilken måde er nemmest at lære hende denne færdighed på? hvordan gjorde i?

• #9   30. aug 2012 Stald lender: jeg har sendt en mail til min lokale køreforening omkring seletøj, men jeg kan se du også kører en masse.... hvilket seletøj er nemmest at begynde med? og hvilket bid skal jeg bruge til hende? andet udstyr eller ideer som du kan komme med? fx trænings tips osv?
    jeg har overvejet en slags bane med kegler mm, som jeg ville bruge for at lære at styre hende..

• #10   30. aug 2012 meget af det er jo en smagssag ligesom så meget andet smiley
    men hvis du kun vil køre enspænder også i fremtiden ville jeg vælge en salet-sele da den er lavet specielt til det, har du planer om to-spand så en bringesele.
    med hensyn til bid så er der for mig kun en løsning og det er stangbid - der er flere slags men som ny vil jeg anbefale et 4rings de kan være lidt svære at få fat i men syntes det er umagen værd
    når du så har fundet ud af hvad du vil have / har råd til så er det vigtigt at det er tilpasset rigtigt
    ang træning så skal hun lystre din stemme - skrit - trav - ( galop kan komme senere du skal alligevel ikke ud og køre stærkt med det samme )
    venstre - højre
    stå og bak
    du kan bruge de komandoer som passer dig det skal bare være det samme hver gang
    når vores vallak skal starte med at gå siger vi " ja kom"
    hingsten " ja tak " for hvis vi brugte det samme ville de starte begge to når den ene fik komando

• #11   30. aug 2012 tusind tak for dit svar... jeg vil gå på nettet og se om jeg kan finde det slags stangbid. og saletsele..... jeg har ikk planer om tospand lige pt.. så jeg vil finde en saletsele til hende.. men tusind tak for alle dine svar..

• #12   30. aug 2012 smiley spørg bare en anden gang

Kommentér på:
Forberedelse til tilkøring af hest?

Annonce