På tur alene problemer. {{forumTopicSubject}}
Hejsa HG!
- Ja, som emnet siger, så når jeg rider tur alene på min fuldblod, Fabian, er han meeega bange. Jeg har kun lige redet i området på ham, for kan simpelthen ikke få ham videre ud i skoven osv, men lige så snart der er en anden hest med ham, går han flere km uden så meget som at gi tegn på nervøsitet. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er fordi han føler sig utryk uden sin "flok", men hvad kan jeg gøre?
Har jo ikke haft ham i så lang tid, og tidl. ejer sagde at hun tit havde redet skovture på ham alene, og jeg har også selv altid været vant til at man bare hoppede op på hestene og red flere km uden de dårligt nok lagde mærke til det.
Jeg elsker virkelig skovture og især nu hvor han er inde i en periode hvor han kun må skridte, og det er også bare hyggeligere noglegange at tage sig en slap af tur alene med sin hest..
Mangle hilsner fra Mille!
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Start med at gå ture med ham, indtil han kan gå langt ud med dig alene. Så kan du begynde forfra med små distancer ad gangen, hvor du rider ham.
maj 2011
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 9 Emner: 36 Svar: 87
Annabell<3 Always mine! - min gør det samme, det der med at vende om! Jeg prøvede idag at drive ham længere og længere, men til sidst blev jeg simpelthen selv lidt nervøs for, at han lige pludselig ville få et panik anfald og sætte i fuld fart tilbage
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 357
Jeg har selv flere heste og har trænet heste lige fra de var små af. Har også haft heste som ikke havde været i hænder før de kom hos mig som var et nervevrag og det hjalp rigtig meget at de lærte mig fuldtud at kende før jeg drog ud på tur selv
Det hjalp også at ride derefter den samme rute hver gang..
du kan træne ham i "farlige" ting hvor du beder ham om at tage det helt roligt fordi det gør du..
Du er velkommen til at skrive privat hvis du vil have hjælp til trænings metoder osv.
Hvis du har prøvet de ting i flere måneder så ved jeg desværre ikke hvad der er problemet
På tur alene problemer.