{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Indspringning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg står og har forelsket mig hovedkulds i en 7 års vallak, som jeg også skal ud og prøve igen senere på ugen for at være helt 100% sikker. Han er supergod i hovedet, meget lærenem og tager de fleste ting i stiv arm (hesten er fundet gennem en bekendt som kender den, og jeg tvivler derfor ikke på det sælger har fortalt mig)

Men han har ikke været redet ret længe, da han er blevet tilredet meget sent - og han har aldrig i sit liv været præsenteret for et rigtigt spring med bomme og støtter. Sælger ved ikke om den har været præsenteret for det i skoven.

Hvordan ville i indspringe sådan en? Jeg er ikke den store springrytter, men har altid brugt springningen som et sjovt afbræk for mig og min hest smiley Jeg har en kvalificeret underviser til rådighed, men jeg vil gerne høre hvordan i ville gøre det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indspringning
  • #1   23. aug 2012 Jeg starter med bomme, og så små kryds, og så lige højere osv. smiley

• #3   23. sep 2012 Jeg er selv dressurrytter men har indsprunget min hest uden problem. 1. skridt var løsspringning så hesten selv forstod ideen med springet. Er noget tid hoppede jeg selv op og min daværende chef stod på jorden og guidede "indspringningen" først havde vi bommene på jorden på 4 spring stående så det passede med at der var 2 på hver langside som jeg så bare lige så stille og roligt travede hen til og gav hesten mulighed for at komme over. Efter 2 omgange havde hun ligesom forstået ideen. Så satte chefen 1 af springene op i kryds og igen travede jeg en omgang uden problem og til sidst var alle i kryds og hesten sprang uden problem.

Efter hvor naturligt det er for hesten at springe kan det være svært og let. Så når hesten er tryg ved springene kan man begynde at sætte dem i lodret, oxer osv. smiley

Held og lykke med købet smiley

Kommentér på:
Indspringning

Annonce