{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Indspringning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg skal til at indspringe en 15 årig travhest.
Problemet er at han er MEGA bange for at gå over bomme! Hvad kan jeg gøre ved dette? Kan slet ikke få ham i nærheden!
Hvis jeg trækker ham over løber han over fordi han er bange.
Jeg har engang læssprunget ham, hvor han ikke var bange, men det tog lidt tid før han fandt ud af hvad det gik ud på.
Alt hjælp modtages med kyshånd!
Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indspringning
  • #1   21. mar 2014 Tid, tid og atter tid.... Ro og tålmodighed... Gentage og atter gentage.... Træk hen til en bom, hold frem ad presset lige akkurat, når han tager et skridt, slip presset og ros, bed om et skridt mere osv....

• #2   21. mar 2014 Jamen hvis jeg sidder på ham kan jeg slet ikke komme ind for 2 meters rækkevidde, han bliver ved at stoppe, og nægte at gå.
    Min underviser kan heller ikke få ham til noget..
    Når jeg har trukket han over nogle gange begynder han at slappe af, og er egentlig ikke vange mere, men så snart jeg sætter mig op begynder han at skabe sig.
    Hvis jeg sidder på ham, og får andre til at trække ham over er han ved at læbe folk ned...

• #3   21. mar 2014 Prøv at gøre som Jeanette siger, og så bare med en trækker;)

• #4   21. mar 2014 Så vil den nok ikke være springhest . Tålmodighed med løsspring over bomme så. - hvis den stadig ikke syns det er sjovt syns jeg du skal accepterer at den ikke vil være springhest !:)

• #5   21. mar 2014 Ros den, godbidder virker virkelig godt på min.. :3

• #6   22. mar 2014 Hvorfor ska den, når den er så bange for bare en bom?
    Det lyder ik til, at det nogen sinde blir et godt resultat..

• #7   22. mar 2014 Din hest behøver tillid til dig og for at den skal have dette fra ryggen er den nødt til at være der 100% fra jorden! smiley Derfor skal du glemme ALT om at ride den i nærheden af bomme og spring indtil den er 100% tryg ved disse ting fra jorden. Så træn dette fra jorden med godbidder, ros og positiv forstærkning smiley Når/hvis du så har en hest der gladelig følger dig over bomme og cavaletti så kan du så prøve fra ryggen. smiley
    Og som nogle andre siger her så er det ikke sikkert din hest nogen sinde bliver en springhest smiley Det kan jo være den har haft en rigtig grim oplevelse med bomme og spring der gør at den er så bange for det som den er.
    Mvh TT

Kommentér på:
Indspringning

Annonce