{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Kropssprog med unghest {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogen der har erfaringer med 1 års heste, og hvor meget man kan arbejde med kropssprog med dem?

Hesten jeg hjælper med lige nu er en 1 års fjordhest, og den er rigtig kærlig og venlig. Men den kan finde på at hoppe rundt når den bliver trukket og kan finde på at sparke bagud. Og er generelt svær at trække med.

Jeg prøvede at lave nogle øvelser hvor jeg flyttede rundt på den for at få fokus, men han forstod ikke rigtigt hvad jeg ville tror jeg. Jeg kunne bakke ham lidt på kropssprog, og jeg kunne drive ham fremad. Men jeg kunne ikke få lov til at flytte hans bagpart. Selv ikke da jeg markede virkelig kraftigt mod bagparten med en svingende tov og lyd og krop ville han flytte sig.

Så jeg vil gerne høre fra nogen der ved noget om ungheste - kan man bruge kroppsprog (HMS kalder nogen det) på så ung en hest?

Hilsen Helene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kropssprog med unghest
  • #1   30. jul 2012
    Nogle fjordheste er lidt tungnemme. Der skal lidt mere pres til før de føler nok pres og føler sig nok generet til at flytte sig :o)

Dvs. kan være du skal starte med at mase ham til siden med skulder, en hånd e.l

• #2   30. jul 2012 Det er jo dig der forsøger at kommunikere på hestesprog. Så enhver manglende reaktion er ikke hestens fejl, men din manglende evne til at kommunikere.

Er dog enig med Krikken i at nogle koldblods kan være lidt svære at flytte da de er avlet til at gå imod pres og ikke vige. Så det skal du først indlære

• #3   30. jul 2012 "Det er jo dig der forsøger at kommunikere på hestesprog. Så enhver manglende reaktion er ikke hestens fejl, men din manglende evne til at kommunikere."
    kunne ikke siges meget bedre.

• #4   31. jul 2012 Hvis hesten har tildens til at sparke ville jeg starte træningen med en stick. Så ville jeg stille mig ved siden af hesten, og vende hestens hovede over mod mig selv. Herefter tappe hesten på bagparten med sticken indtil den bevæger bagparten den mindste smule væk fra mig - derefter slippe alt pres - så skal den nok hurtigt lære det smiley Evt. kan du også bruge klikkertræning for at motivere hesten mere til at "lege med" smiley Håber det gav mening? Pøj pøj med træningen.

• #5   13. aug 2012 Ja det kan sagtens være mig der ikke taler godt nok "hest" :o) Det jeg gør plejer bare at virke på andre heste, og han virker ikke som om han er "kold" overfor hvad jeg gør, men simpelthen fordi han ikke forstår hvad det er jeg prøver på at sige. Han virker meget forvirret når jeg beder ham flytte bagparten f.eks. men gør det gerne når han forstår at det er det jeg beder om.

Klikkertræning er ikke så godt, han napper en del, og ejeren prøver at vænne ham af med det, ved bl.a. ikke at give godbidder.

Så jeg er kommet frem til at så må jeg vise ham det med grime og snor hvordan man går pænt. Og det virkede jo ganske udmærket, han fangede hurtigt hvad jeg prøvede at forklare. Han er en kvik lille en, så tung og "koldblodsagtig" synes jeg nu ikke han er. Så helt ærligt, jeg tror at han ikke har lært nok kropssprog fra andre heste endnu. Men jeg har aldrig arbejdet med så unge heste, så det er et gæt :o)

Kommentér på:
Kropssprog med unghest

Annonce