15. jan 2005 Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
FRUSTRATION!!! Gåtur + seneskade {{forumTopicSubject}}
Heej alle.
Åh, jeg er simpelthen lige nødt til at komme af med frustrationerne. Min unghest har en seneskade som han har stået med siden d. 23. december. Han går på minifold, og er blevet fuldstændig skør i bolden af det. Derud over er jeg selv blevet opereret i hoften, hvilket har gjort, at jeg i mit samvær ikke har kunnet kropskommunikere særlig tydeligt med ham, så han er blevet meget dominerende overfor mig,
Jeg har så gået nogle ture med ham den sidste måneds tid, og han har bare været tosset, og har været nødt til at gå med kæde og holde fast helt oppe ved grimen. For 3-4 dage siden, begyndte jeg så at tage KFH-s føringsprincipper i brug igen, som jeg også gjorde før min operation, og det ændrede alt. Han gik så pænt! Det krævede meget fokus af os begge, fordi han stadig prøvede at gå foran mig, men med kropssproget fik jeg to fantastiske gåture, og jeg følte virkelig, at noget af min gamle Falco var kommet tilbage.
I dag ville jeg så gentage successen, og tog kæden af (jeg havde alligevel ikke haft brug for kæden de sidste 3 gange) og smed også sikkerhedsvesten. Desværre er der lige en masse ting der på én eller anden måde trikker ham: En hest i galop på ridebanen, de andre heste begynder at blive taget ind, og ikke mindst, så får han stød af et hegn, og han springer selvfølgelig i rædsel og chok. Og han går bare fuldstændig amok. Jeg har gået mange sindsyge ture med ham det sidste stykke tid, og aldrig har en tur været så psykopatisk livsfarlig som denne gang. Han sprang rundt i cirkler, hoppede og dansede, fægtede vildt med ben og hoved. Da jeg indså, at det ikke ville gå over, måtte jeg vende om, og det var en lang og sej kamp tilbage til stalden.
... og det er så nu vi fokuserer på de to gange hvor det er gået skide godt! (træk vejret dybt og roligt...) Men jeg var virkelig ikke forberedt på, at han ville reagere så voldsomt. Troede vi var kommet over det værste. Det er vi så ikke lige alligevel.
Det er virkelig nedtur, og føler mig bare så rådden. Han reagerede ikke engang på mit kropssprog, og jeg synes sku jeg var så TYDELIG!
Han kom ind i boksen, gjorde et forsøg på at slippe ud, men faldt heldigvis til ro efter at have fået noget hø. Men hold da op, for en tur. Det gør selvfølgelig ikke det hele meget bedre, at hele staldens dressurbesætning var til stede og så det hele. Jeg ved fandme ikk hva' jeg skal stille op med det dyr. Jeg har virkelig forsøgt at vise ham tillid, men han VIL åbenbart rende rundt med hingstekæde, det dumme dyr. Og det vil jeg jo slet ikke bruge.
Øvøv.
nov 2008
Følger: 152 Følgere: 145 Heste: 5 Emner: 355 Svar: 1.950
Øv da...
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
jan 2005
jan 2005
det kan godt være den holder, og det ku godt være man skulle give det et forsøg, i hvert fald når vi skal ud på banen.
Var ude med ham i forgårs, og da gik det fint. Jeg havde godbidder med og lavede noget kliktræning undervejs. Han lavede et enkelt stunt, men ellers gik det ok, selvom han var meget ivrig. Kan bare ikke forstå hvordan det kunne gå så perfekt de to gange - og nu er han bare helt kold overfor mine signaler :S
FRUSTRATION!!! Gåtur + seneskade
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside