Jeg får sår på indersiden af knæene :-/ {{forumTopicSubject}}
Vil høre om i har nogle gode forslag til hvordan jeg kan undgå sår på mine knæer.
Det er startet efter jeg er begyndt at træne nedsidning intents. Jeg har aldrig rigtig lært at side ned på en hest i trav. Men min nye underviser presser mig så jeg kan lære det. og jeg træner og træner, for vil jo gerne ud og starte nogle stævner. Men sætter jeg mig bare tungt ned på hesten hopper jeg rundt( Hun har vildt stor gang). Så jeg sætter mig HELT ned på røven og læner mig godt tilbage og når jeg så sætter hende frem i trav klemmer jeg med min lår og knæer. og det har nu resulteret i at jeg får på mine knæer hvor jeg klemmer. og det gør bare ekstremt ondt. til stævne får en måned siden havde jeg trænet nedsidning i 14 dage. og havde fået en masse store sår på mine knæer, så da jeg virkelig gav den gas på banen sled det så meget jeg at jeg blødte igennem mine ridebukser. Og det gør bare ondt!
Har overvejet om jeg kan tage en forbinding på eller sådan en håndbold spiller bruger når de spiller håndbold til deres knæer. ?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Nedsidning skal ikke være en kamp om at klemme mest.
Hesten skal helst tage en med når den har ryggen med også skal man slf. have mave muskler, balance og være afslappet nok til "resten".
Så det lyder voldsomt.
Har desværre ingen råd :o) Rider du med knæskind? Eller kunne det være en løsning.
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Men ja. Tykkere skind er en god ide, ellers kan jg ofrestille mig knæbånd-noget-du-nævner-ang.-håndbold vil virke.
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
Jeg puttede aloe vera creme på for at få dem til at hele, men jeg fandt aldrig en måde på at de ikke skulle komme - jeg red bare når der var mere køligt i stedet for. Men altså nu får jeg dem ikke mere, så det er ret underligt.
Vil lige tilføje at diverse knæbind ikke virker i den situation - jeg har forsøgt.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Nu lyder din til at være en sværere hest at sidde nedsidning på.. Det tager lang tid og det gælder om at finde dens rytme
jun 2009
Følger: 148 Følgere: 2019 Heste: 9 Emner: 97 Svar: 300
maj 2008
Følger: 114 Følgere: 105 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 98
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Andre ridebukser må jeg lige prøve mig lidt frem med:-) Men som sagt er det både sket med mine normale ridebukser og hvide ridebukser.
Jeg klemmer alt hvad jeg kan med lårene. Men det er dælme svært når man først er ved at lære det rigtigt. og hesten hverken har muskler eller noget som helst. For på min venindes hest kan jeg side helt ubesværet og bare følge med.
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis hesten ikke søger korrekt ned, kigger stjerner e.l så ville jeg vente med nedsidning før det var på plads. Det kan også være at den ikke kan bære at du sidder ned endnu :o)
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 14
Jeg får sår på indersiden af knæene :-/