Heste leger --> heste får sår {{forumTopicSubject}}
Goddag derude!
Sagen er den, at mine to vallaker er viiiildt legesyge! Nærmest hver gang man kigger på dem er de igang med at drille hinanden. Dette foregår ved at de bider hinanden i hoved, hals, ben og bagpart. Men specielt kan den ene godt lide at bide den anden i manken, hvilket har resulteret i at der er kommet et lettere grumt sår. Ikke noget som der skal dyrlæge til, men det er bare et træls sår.
Jeg har selvfølgelig puttet noget antibakterielt spray på, så der ikke burde gå infektion i det, og 'dækkede' det til med den lille hudlap der var, så såret lukkes. Og så bider de generelt hår af ved nakke og hoved, hvilket ser super træls ud..
Men sagen er, så om man kan smøre/spraye hesten ind i noget, som ikke smager særlig godt, og derfor ikke vil bide hinanden der?
Jeg har tænkt mig at anskaffe en bold med håndtag til dem, men ville gerne lige høre om i har nogle fifs?
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Ellers ville jeg smide en masse ud til dem, måske i noget net så de ikke træder på det og bliver uspiseligt
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
De leger og slåes, så hårtoppene flyver om ørene. Og de ligner jeg ved ikke hvad med hudafskrabninger på halsen og ved halen. De går med dækner om vinteren, så på selve kroppen får de ikke hudafskrabninger.
I forbindelse med at den ene har været skadet, har de gået på hver sin fold - men det hindre ikke at man kan hærge hinanden hen over hegnet.
De er 7 og 8 år og jeg tror næppe de vokser fra det. De har gået sammen siden de var 1 år, så de kender hinanden, og har altid leget vildt og inderligt.
Dæknerne kan jeg finde på at smøre med BH's bid stop - det hjælper en lille smule.
Men jeg har ikke fundet noget som fungerer på pelsen.
Så de får lov til at se lidt hærget ud.
Mvh Charlotte
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Må vi se såret?
Og ja, nogle hest får bare sår lige meget hvad :-S
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Men tak for svar alle! De har ikke wrap, som vi har som stråfoder, til hele dagen på fold, men jeg vil da forsøge at trappe wrappen lidt mere op og se om der er en effekt. Nu du siger det leger de når der ikke er mad.
Jeg vil prøve med hjortetaksolie. tak!
Mine er også 7 og 8.
okt 2006
okt 2006
Ku først se din besked efter jeg postede min.
Hjortetaksolie er ikke noget man bør få på fingrene, så vil bestemt ikke smøre det på hesten
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Jeg har aldrig stået med hjortetaksolie før, så ved ikke så meget om det. Men vil i så fald ikke prøve det! Drengen er vel om nok i forvejen.
Men så undres jeg over at det bruges til heste overhovedet? Det kan vel ikke være godt for hesten at 'smage' det, derved munden så kommer i kontakt med det?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
okt 2014
Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
Det brugte jeg til min tidligere lånehest da der på hans fold var et par vallakker der legede bideleg i stor stil.
Heste leger --> heste får sår