Hackamore under springning Hackamore under springning
Hej
Hvis du har erfaring med at ride med hackamore under spring, vil jeg meget gerne høre, hvorfor du valgte at ride med det og selvfølgelig om det har hjulpet
Jeg er især interesseret i at høre fra folk som rider med hackamore på heste som er meget ivrige underspring.
Kan man godt erstatte biddet med en hackamore på en hest, som virkelig er ivrig efter at komme frem under springning? - Vil man så komme til at holde for hårdt i hackamoren, eller er det bedre end at holde hårdt i et bid? Dette skal selvfølgelig ses udover de kræfter man lægger til i benene.
Håber på konstruktivt svar
maj 2008
Følger: 73 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 931
Og kan man godt bruge en martingal på en hackamore?
maj 2008
Følger: 73 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 931
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 515
Jeg springer med hackamore fordi min træner anbefalede det til min hest
Bønne er meget langsom, forsigtig og har svært ved at søge frem. Med et bid blev han über forsigtig, så jeg skulle nærmest ride rundt med helt løse tøjler - ikke det bedste når man forsøger at ride en afstand eller skal vende lidt skarpt. Med hackamoren (en blød engelsk hackamore med forring, ingen kæde, men lammeskind og tyk læderstrop under kæben) går han meget mere frem selvom tager på tøjlen - han er sågar stukket af med mig - dygtig hest - når man er en lille forsigtig dovenlars
jul 2007
Følger: 295 Følgere: 296 Heste: 16 Emner: 41 Svar: 416
Hackamore under springning