702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hackamore under springning Hackamore under springning

Hej

Hvis du har erfaring med at ride med hackamore under spring, vil jeg meget gerne høre, hvorfor du valgte at ride med det og selvfølgelig om det har hjulpet smiley

Jeg er især interesseret i at høre fra folk som rider med hackamore på heste som er meget ivrige underspring.

Kan man godt erstatte biddet med en hackamore på en hest, som virkelig er ivrig efter at komme frem under springning? - Vil man så komme til at holde for hårdt i hackamoren, eller er det bedre end at holde hårdt i et bid? Dette skal selvfølgelig ses udover de kræfter man lægger til i benene.

Håber på konstruktivt svar smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hackamore under springning
  • #2   7. jun 2012 Okay. Men bruger du da ikke bid når du rider normalt (altså ikke spring)?

Og kan man godt bruge en martingal på en hackamore?

• #5   7. jun 2012 Okay. Tak for svar smiley Bruger I bare den 'billige' hackamore eller bruger i en speciel eller en af læder måske?

• #8   7. jun 2012 Hejsa
    Jeg springer med hackamore fordi min træner anbefalede det til min hest smiley
    Bønne er meget langsom, forsigtig og har svært ved at søge frem. Med et bid blev han über forsigtig, så jeg skulle nærmest ride rundt med helt løse tøjler - ikke det bedste når man forsøger at ride en afstand eller skal vende lidt skarpt. Med hackamoren (en blød engelsk hackamore med forring, ingen kæde, men lammeskind og tyk læderstrop under kæben) går han meget mere frem selvom tager på tøjlen - han er sågar stukket af med mig - dygtig hest - når man er en lille forsigtig dovenlars smiley

• #9   7. jun 2012 Min Gucci var jeg ude for at han flere gange stak af med mig på en springbane, og jeg valgte så at begynde at springe på en hackemore hvilket gjorde at han pludselig begyndte at vente på mig og lå let i hånden. Og gjorde at jeg senere også begyndte at ride med det i dressur smiley Efter han havde gået med Hackemore i et stykke tid fandt han ud af at det faktisk ikke gjorde noget at man ikke løb med 210 km/t på en springbane, og dagen idag kan jeg springe ham uden han stikker af på et bid igen. Bliver han for ivrig, putter jeg hackemoren på ham en enkelt gang eller 2 og så holder han med at løbe igen. Jeg var virklig glad for at jeg skriftede til det dengang og det hjalp min hest rigtig meget smiley

Kommentér på:
Hackamore under springning

Annonce