{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Løsspringning?:-) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på om det var sundt for en 3-4 års fjordhest og springe eller i det hele taget løsspring?

Tilridning

Har jo lige fået den her fjordhest og den skal jo os rides!:-)
Men den person jeg (låner) hesten af har hun siddet på og jeg har os men han kunne ikke lide rytter på ryggen.
Men vi tror det er sadlen.
så jeg har fået ham hjem og skal skabe tillide til ham og hygge og nusse med ham.
Men igår var jeg op på ryggen af ham og vi tog to skridt og han begyndt og få mig af ved at hoppe.

Hvordan kan vi gøre så han ikke er bange for at have nogen på ryggen!:-)

-Emma.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsspringning?:-)
  • #1   7. jun 2012 Du kan sagtens præsenetere ham for nogle små spring - han synes sikkert det er sjovt ! Du kan både løsspring ham og selv springe med over smiley

Ang. tilridning, så vil jeg arbejde mere med ham først. Jeg ville ikke sætte rytter på ham, før han var helt tryg ved at have et tæppe henover ryggen, sadel på osv. Hav grundarbejdet i orden smiley

• #2   7. jun 2012 Han siger ikke noget til at have sadlen på men at der ligepludselig kommer en på kan han ikke styre i sit hovedet ?

• #3   7. jun 2012 Nu siger du "Lige pludselig".. Hvad siger han til at man står ved siden af ham og lægger lidt vægt i, klapper med stigebøjlerne, have noget på ryggen der larmer/bevæger dig? smiley

• #4   7. jun 2012 har du longeret med sadel på ? den føles jo nok strammende og den kan knirke mm. når han bevæger sig. Nogen unge heste miste meget balance når der komme rytter på. og så vil de nødigt gå... jeg plejer at lægge mig indover mange gange inden jeg sætte mig op, og jeg sidder bare deroppe mange gange, inden jeg begynder at forlange hesten skal gå. - det er en god ide at vænne hesten til opsidning med skammel fra starten.- så kan du evt pegynde forfra... men for at tilliden skal komme, er det nok smart at blive på jorden til den er i orden...der er masse af ting, trailer, cykler, bogstaver på ridebanen, paraplyer, baloner, plastik, bildæk, bomme vandslanger mm. at gå i krig med at lære at kende....sådan bare for at have noget at lave, mens I får lært lidt om hinanden... og så er meget korte træningssessions også godt. De små heste kan ikke kapere så meget af gangen, og gerne en eller to dages pause imellem, så den kan fordøje alle de nye indtryk, det skal være sjov at blive redet på. specielt i starten.

• #5   7. jun 2012 Han bliver skræmt hvis man står og klapre med ting fk.s stiger bøjler så hun klaprede med stige bøjlerne.

Men det er bare sjovt han har været redet i 3 uger men så havde hun ikke tid mere.
    Og nu er han bange for at folk sidder på ham hvis han skal gå.
    Igår sad jeg på ham men han kan virkelig godt lide og fange mit ben imens jeg sidder på ham!:-)

Men dine ideere er meget gode dem prøver jeg!:-)

• #6   7. jun 2012 Og ja han har været longeret med sadel på!:-)

• #7   7. jun 2012 Jeg ville starte med at vænne ham til alt andet end rytter, inden rytteren kommer på. Så er han mest tryg og din risiko for at komme til skade er langt mindre smiley

• #8   7. jun 2012 Så hvad vil du mene jeg skal lave med ham?:-)

• #9   7. jun 2012 Have saddel på ham, "klap" med stigebøjlerne, vænne ham til paraplyer, presseninger, larmende ting. Når han har overvundet det hele, har han mere selvtillid, og det vil også afspejle sig i hans rolighed smiley I får derudover også et bedre bånd og han vil stole mere på dig.

• #10   7. jun 2012 Okay!:-)

Kommentér på:
Løsspringning?:-)

Annonce