{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Bange for hesten!:-( {{forumTopicSubject}}

Ja min lille bror er blevet meget bange for min shetter Indeed!
Begrund a han faldt af ham og brækket armen detsværre de var ellers begyndt og stole på hinanden!
Han tør dårlig nok komme i nærheden af ham!':i

Hvad kan jeg gøre for at han kan lide ponyen igen.
Bare røre ham!

Også tar vi ridningen bagefter!;-)
Håber i kan forstå jeg gerne vil have hjælp

Synstes selv den høre til i træning da det er en træning for ham og hesten!:-)
Håber i kan hjælpe!:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for hesten!:-(
  • #1   13. maj 2012 Han skal først være tryg ved at færdes i stalden igen, og bare at hestene går forbi ham. Derefter skal han blive tryg ved at strigle hesten. Røre ved den. Nusse med den. Bagefter kan man så arbejde mod at han skal op på den igen .. Jo mere han går i stalden sammen med dig uden at røre ved nogle af hestene, jo mere tryg vil han også blive til sidst..

• #2   13. maj 2012 Mange tak!:-)
    For cirka et år siden elskede han og ride og sprang cirka 70 cm han har virkelig været glad for min shetter!

Det var så arveligt at den tur vi hyggede og mest på blev hesten bange og han faldt af!':i

• #3   13. maj 2012 Ja det er ærgeligt. Der findes desværre ingen mirakelkur mod frygt. Han skal overvinde det selv. Så det bedste du kan gøre for ham vil være at lade ham gå rundt derude uden at røre eller nusse, medmindre han selv ønsker det. Han skal selv have lov til styre tempoet smiley og der må under ingen omstændigheder presses på med at han får overvundet frygten, for så overvinder han den aldrig.

• #4   13. maj 2012 vil han ellers gerne ride?

• #5   13. maj 2012 Han vil kun røre min anden pony!:-)

Mange tak for hjælpen!;-) Lea og vanessa

• #6   14. maj 2012 Hvis han gerne vil røre den anden pony, så er der håb, for så er det ikke heste generelt han er bange for :o)

Som der bliver sagt må du på ingen måde presse ham! Det vil kun gøre tingene værre. Den eneste som kan overvinde frygten er ham selv og det kan kun ske i hans tempo. Og det er altså ikke sikkert han nogen sinde kommer til at kunne lide din shetter igen.

Hvor gammel er din lillebror?

Jeg blev som 9-10 årig bidt i armen af en hest, og jeg nærmede mig ingen heste før for 7 år siden, som 25 årig. Så det kan tage meget lang tid, og hvis han ikke har lyst mere så er det altså heller ingen skade, du skal bare være glad for han gerne vil snakke med den anden :o)

• #7   14. maj 2012 Det skete som 9 årige!:-)

Han vil gerne hjælpe med at muge ud o.s.v men bare ikk' røre eller gøre noget med den lille!:-)

Han prøvet selv her i vinters og kælke bag hesten men da han fik sat sig i kælken gik han af igen og sagde han ikke ville.
    Han prøvet dog en uge efter og kælke bare 1 meter men gik a' igen!;-)
    3 gang var han bare mere eller mere panik agtig i det så måtte min veninde så hoppe på kælken!:-)

• #8   14. maj 2012 Når han et sted gerne vil, så skal det nok komme :o) du skal bare give ham tid

• #9   14. maj 2012 Mange tak for hjælpen!:-)

• #10   14. maj 2012 jeg tror også det er fint at lægge indeed ildt på is, og fokusere på det lillebror kan/vil/tør med andre heste, så kommer det nok af sig selv.

• #11   14. maj 2012 Han har dog os sagdt han gerne ville prøve og ride Lucy (Den Strøste) Kun 136.
    Men da hun er svær at styre er jeg os lidt bekymret om det så vil blive en kamp for ham.

• #12   14. maj 2012 Største*

Kommentér på:
Bange for hesten!:-(

Annonce