{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.803 visninger | Oprettet:

Bidløs Ridning - Hvordan ? Hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg længe beundret dem der ridder bidløst. Jeg syntes det er så sejt at man kan, og at hesten for så meget frihed(fx. Cordeo eller uden noget som helst)

Jeg vil så gerne selv ridde det, og da jeg nu har besluttet det, vil jeg gerne lige vide lidt om det.

Har læst lidt om at man skal lære dem signalerne inden man prøver det af, men hvordan lærer man dem det ?.

Har også læst noget om tillids træning?

Jeg har en meget frisk pony der virkelig reagere på bidet, altså han bliver nemt øm og er meget følsom i munden, så tænkte at det ville være godt at ride bidløst ? - hvilket hovedtøj er bedst ?

Vi har en rebbgrime (ved ikke hvilken størelse,) hvis man kunne starte med den så jeg ikke skulle til at købe noget hvis det slet ikke går.. ? eller er det en dum ide?

Har tænkt lidt på undervisning, men er der noget omkring vejle-Horsens-Juelsminde ? Eller bare i øst-midt jylland? Nogle der kender en virkelig god træner der kan under vise HELT fra bunden af, da jeg intet hsr prøvet i bidløs ridning, kun redet i alm. grime...

Evt nogle link til sider hvor man kan læse lidt om det.. smiley

Knus smiley

Bidløs ridning
Her kan du læse om bidløs ridning. Er det uansvarligt at ride uden bid? Læs indlægget og få svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs Ridning - Hvordan ? Hjælp....
  • #1   25. apr 2012 Bare kast dig ud i det :).. Enten med almindelig grime eller med rebgrime (god ide at vende hesten til rebgrimen fra jorden først.. Fx. ved forskellige lege) Hvis i får smag for det kan du jo altid købe en bitless trense eller en sidepull smiley

Hvis du søger på youtube på "hms" eller "horsemanship" "ground training" "groundwork" eller lign. kommer der en hel masse op du kan bruge som inspiration..

Rigtig mange synes at Pat Parellis 7 lege er super gode at starte med - jeg selv har ikke brugt dem som sådan, men kan sagtens se hvorfor de er gode for en nybegynder at starte med.. De lærer hest og rytter at navigerer i forhold til hinandens kropsprog, lærer dig som rytter/træner at flytte hesten i en ønsket retning vha kropssprog osv..

• #2   25. apr 2012 Jeg ville vælge en sidepull smiley bidløs ridning er ens betydende med HMS. LANGT fra smiley

• #3   25. apr 2012 HMS er jo bare din måde at omgås hesten, det har i realiteten intet med hverken bidløs, jordtræning eller grand prix heste at gøre.. Men folk poster deres groundwork videoer under navne som "HMS" og derfor er det et godt udgangspunkt hvis man bare mangler inspiration til forskellige lege fra jorden der kan vænne hesten til at blive håndteret i fx. en rebgrime..

• #4   25. apr 2012 Cawani: Det vil jeg så gøre, er det ikke noget med at rebgrimen skal sidde rigtig ellers kan den skade?

Har kigget lidt på legene og vil klart prøve dem smiley

• #5   25. apr 2012 det fungerer jo bare som en trense, uden bid. Jeg lagde den bare på, og red i skoven.
    Det er ikke en videnskab.

• #6   25. apr 2012 Da jeg begyndte lidt, fandt jeg hurtigt ud af at det egentligt ikke var så svært som jeg troede, dog har jeg indtil videre kun en grime, men selv med den er det faktisk nemmere d:

Når jeg engang får råd til en rigtig bidløs vil jeg købe denne:

(link fjernet)

• #7   25. apr 2012 Ja man rygger bare presset fra munden til næseryggen - og så rider man faktisk på samme måde som med bid smiley

• #8   25. apr 2012 Guys, det er ikke altid det "bare lige er så nemt".
    Visse heste kan man bare ride i skoven i grime første gang, men andre kræver mere træning.

• #9   26. apr 2012 jeg rider ikke i grime. har en sidepull.

• #10   26. apr 2012 Sidepull så - det er heller ikke alle heste der bare lige kan rides i sidepull. Hvilken optømning du bruger var sådan set heller ikke min pointe smiley

• #11   27. apr 2012 det kommer lidt an på det bidløse også... altså det jeg bruger er ligesom et helt normalt hovedtøj smiley der er ingen forskel på det og det andet altså selvfølgelig skal man arbejde lidt mere med de andre hjælpere end normalt men ja... jeg lægger ikke mærke til at jeg bruger det når jeg gør det smiley

Kommentér på:
Bidløs Ridning - Hvordan ? Hjælp....

Annonce