{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Frustration - Han går catwalk .. IGEN!? {{forumTopicSubject}}

Pyh det her bliver langt.. Prøver at få det hele med..

I oktober 2011, endte jeg med dyrlægeregninger på over 10.000 kr
Jeg opdagede at min hest i longen, nærmest gik catwalk på bagbenene. Han har altid været snæver bagtil, men her snakker vi altså at han trådte med venstre bagben i højre firbens spor, og modsat!
Den første dyrlæge jeg havde på sagen, kunne fortælle mig, at det selvfølgelig ikke var normalt, men han ikke mente han kunne gøre noget ved det, og jeg burde få hans kollega ud, som også er kiropraktor og akupunktør.. Han mener dog han har væskesamling i bagknæene, og han smides på smertestillende.
Hesten er ren i bøjeprøve (dvs halter ikke), men catwalker meget, og går tydeligt på to spor..

Jeg får at vide jeg IKKE bør ride hesten ret meget før hun kommer..

Den nye dyrlæge er på ferie, og kan først komme to uger efter.. I mellemtiden møder jeg en mor i ridehallen, som er hestekiropraktor.. Hun ser mig ride, og mener den er helt gal.. Hun mener det måske kan komme fra spændinger i nakken (han er frieser, og har haft meget svært ved at søge frem og ned, da han af natur gerne vil 'knejse' med nakken), og at det så viser sig i bagparten, da han kompenserer for ømhed..

Dyrlægen kommer endelig. Hun er enig i, at hesten bestemt ikke bør bevæge sig på denne måde, og at der må gøres noget øjeblikkeligt..
Han får nu af flere omgange kiropraktik og akupunktur, skal blive på folden, eller gå små ture..

Jeg må IKKE engang sætte mig op på ham i de 3-4 uger behandlingerne foregår..

Herefter tjekkes han igen, Men ingen ændringer opleves..

Han ryger nu på Højgård hestehospital. 3 timer, 4 blokader, steroider og 10 røntgenbilleder senere - står alle (flere dyrlæger og div folk er spurgt til råds, og kigger med) målløse, og kan ikke forstå hvorfor hesten går som den gør, da intet hjælper, eller viser noget..

De understreger igen at hesten bestemt ikke skal gå på denne måde!

Jeg bliver nu sendt hjem med en hest, som skal stå stille i en måned, hvorefter dyrlægen igen vil komme, og se om blokader og hvile har hjulpet.

Jeg må IKKE ride hesten, under nogen omstændigheder!

Måneden går, og dyrlægen dukker op.. Hesten bøvlet da den jo ikke har været redet. Hun kigger på jeg rider ham i ca to minutter, hvorefter hun konkluderer at det er forbedret en smule, og det desuden nok også er fordi han er ude af træning nu (hesten går voldsomt på to spor, og catwalker på bagbenene) ..da jeg protesterer, får jeg at vide, at min hest nok bare skal gå sådan på bagbenene, og jeg kan genoptage min ridning som normalt... BUM

..målløst kan jeg ikke gøre andet end at følge hendes råd, men efter en tid omlægger jeg min ridning, og han rides nu kun i hård dressur ca to gange om ugen. Herudover longetræner vi, og laver en masse HMS træning.. Jeg ser forbedring i hans bagben..

Men ak ak ak.. Idag i longen ser jeg igen voldsom catwalk!? smiley
What to dó? ..gider og kan ikke bruge flere penge på folk der ikke kan finde ud af noget, og synes efterhånden jeg har prøvet alt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration - Han går catwalk .. IGEN!?
Kommentér på:
Frustration - Han går catwalk .. IGEN!?

Annonce