{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.809 visninger | Oprettet:

Klargøring til kåring - hvad gør i ? {{forumTopicSubject}}

Jeg stiller min knapt 3 års hoppe til kåring til september.

Hun er fra 29 juni , så man kan sige hun er (formegentlig) noget sen i forhold til de fleste.. Men hendes alder taget i betragtning..
Hvordan gør i når i klargøre en hest til kåring . Specielt hvis det er en 3 års..

- Tager i dem direkte ind fra marken, shiner dem op og så afsted. (Læs - uden anden træning end mønstring ect.)

- Bruger i et par måneder inden til at træne, så de evt når at sætte lidt muskler?

- Eller gør i noget helt tredje? smiley

Jeg havde besøg af doktor dyr den anden dag, og vi fik en snak og lagt en "plan" for prinsessen..

Det er min første hyp jeg selv stiller til kåring, så er da nysgerrig...

Hvordan gør i jeres klar ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klargøring til kåring - hvad gør i ?
  • #1   4. apr 2012 Jeg har haft trænet skridt arbejde entet for hånd og gerne op og ned af bakker eller på skridtbånd 2-3 gange om ugen, for hånd en en halv til en hel time og på skridtbånedet en halv time. Og i et godt tempo. Ofte er de også i ride træning 2-3 gange om ugen og så evt løsspring en gang om ugen og en ugentlig fri dag smiley

• #2   4. apr 2012 Gå nogle ture så hun bliver vant til nye ting og så hun lære at være opmærksom på dig. Mønstre hende så det er helt på plads, det giver altid et godt indtryk. Derudover skla hun være vel plejet, dvs. hvis det ikke er en koldblodsrace eller lignende skal hovskæg, evt. hår under hovedet og i øre skal klippes og halen trimmes, Jeg ville begynde t træne så snart jeg vidste at min hest skulle til kåring smiley

• #4   4. apr 2012 på welsh ponyer's hjemme side er der en god fremgangs måde generalt selvf justere du jo bare ind efter racen men den er en god retnings snor

• #6   4. apr 2012 min 3 års skal kåres til august, og hun skal ridekåres. Hun er fra den 2/6 så hun er også lidt sen..
    hun har været et marridt at have med at gøre til tider, og har her på det sidste ikke rigtig vokset, derfor er jeg gået igang med hende og hun er redet til.. Hun rides let nogen gange om ugen og ellers hygger hun på fold.. Når vi skriver juni/juli skal hun trænes i at mønstres smiley
    hvis den kun skal eksteriør kåres, ville jeg øve mønstring på fast bund med den og gå ture med den.. lidt longe arbejde ville også være godt, for at bygge muskler på...

• #7   5. apr 2012 Tak for jeres svar lyder til at doktor dyr og jeg er inde på det rigtige. . smiley

Har selv avlet hende så hun har været i hænder og oplevet ting siden hun var lille. Så det der med gå ture og longering tager hun super pænt. smiley

Blev enig med doktor dyr om at jeg kunne begynde at forlange lidt mere i longen en bare at tøffe Rundt og reagere på hyp og pruh. smiley . (Bruger kapsun.)
    Så nu må jeg (stille og roligt selvf og bare en gang i mellem) begynde at bede om let bøjning og gerne lang og dyb, evt over bomme af og til. Og så gerne ud og gå i noget 'op og ned terræn' smiley

Skal ikke selv løbe med hende og vise hende frem til kåringen. Så jeg skal bare sørge for at holde hende lidt i gang sommeren over og ellers dulle hende op :b
    Så træner ham der skal vise hende frem mønstring osv. (har dårlige led/ specielt ankler så kan ikke så godt løbe)

Kunne heller ikke forestille mig et godt resultat hvis man tog dem direkte ind fra marken , men det kunne jo godt være nogle gjorde det smiley heh

Kommentér på:
Klargøring til kåring - hvad gør i ?

Annonce