Klargøring til kåring - hvad gør i ? {{forumTopicSubject}}
Jeg stiller min knapt 3 års hoppe til kåring til september.
Hun er fra 29 juni , så man kan sige hun er (formegentlig) noget sen i forhold til de fleste.. Men hendes alder taget i betragtning..
Hvordan gør i når i klargøre en hest til kåring . Specielt hvis det er en 3 års..
- Tager i dem direkte ind fra marken, shiner dem op og så afsted. (Læs - uden anden træning end mønstring ect.)
- Bruger i et par måneder inden til at træne, så de evt når at sætte lidt muskler?
- Eller gør i noget helt tredje?
Jeg havde besøg af doktor dyr den anden dag, og vi fik en snak og lagt en "plan" for prinsessen..
Det er min første hyp jeg selv stiller til kåring, så er da nysgerrig...
Hvordan gør i jeres klar ?
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
nov 2004
Følger: 101 Følgere: 103 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 532
dec 2006
Følger: 116 Følgere: 119 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.299
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 572
hun har været et marridt at have med at gøre til tider, og har her på det sidste ikke rigtig vokset, derfor er jeg gået igang med hende og hun er redet til.. Hun rides let nogen gange om ugen og ellers hygger hun på fold.. Når vi skriver juni/juli skal hun trænes i at mønstres
hvis den kun skal eksteriør kåres, ville jeg øve mønstring på fast bund med den og gå ture med den.. lidt longe arbejde ville også være godt, for at bygge muskler på...
mar 2005
Følger: 138 Følgere: 131 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Har selv avlet hende så hun har været i hænder og oplevet ting siden hun var lille. Så det der med gå ture og longering tager hun super pænt.
Blev enig med doktor dyr om at jeg kunne begynde at forlange lidt mere i longen en bare at tøffe Rundt og reagere på hyp og pruh.
Så nu må jeg (stille og roligt selvf og bare en gang i mellem) begynde at bede om let bøjning og gerne lang og dyb, evt over bomme af og til. Og så gerne ud og gå i noget 'op og ned terræn'
Skal ikke selv løbe med hende og vise hende frem til kåringen. Så jeg skal bare sørge for at holde hende lidt i gang sommeren over og ellers dulle hende op :b
Så træner ham der skal vise hende frem mønstring osv. (har dårlige led/ specielt ankler så kan ikke så godt løbe)
Kunne heller ikke forestille mig et godt resultat hvis man tog dem direkte ind fra marken , men det kunne jo godt være nogle gjorde det
Klargøring til kåring - hvad gør i ?