916 visninger
|
Oprettet:
Din motivation? {{forumTopicSubject}}
Jeg har vidst taget munden for fuld.
Jeg har så mange ting i min hverdag som skal gå op med at jeg også rider ml 3-5 gange om ugen, og for nogle er dette jo ikke engang ret meget.
Når jeg er midt i en blok af intensiv træning, for mit niveau, mister jeg sommetider gejsten totalt.
Jeg bliver fortvivlet og får mega dårlig samvittighed når jeg ikke kommer afsted og træner, på trods af jeg eks. slet ikke har tid eller hesten måske har tabt en sko.
Hvad gør du for at holde gejsten og motivationen?
Hvordan reagerer du hvis hesten kommer til at stå stille nogle dage?
Jeg er spændt på at høre hvad I gør.
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
Ved ikke lige hvordan jeg holder motivationen? Tror bare at jeg nyder at jeg ka mærke der er fremskidt når jeg rider Har rigtig svært ved at holde motivationen når jeg "keder mig" når jeg rider..
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Det er der jeg får ideer og løsninger på problemer osv.
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 10
Det med samvitigheden ved jeg ikke helt, når jeg misser en dag pleger jeg bare arbejde mere koncentrert næste dag.
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 297
Men jeg kan da godt mærke, at nogle gange har jeg meget at se til... jeg rider 1-2 heste om dagen, samt læser jeg til Socialrådgiver (fuldtid), vi kører land og rige rundt med hestene - både undervisning, kursus, træning lejre og stævner.
Men man må bide i det "sure" æble og få trænet.
Dertil skal det siges, at hestene får ferie og fridage. Men det er osse vigtigt at rytteren får lidt fri, vi er sportsudøver...
Men det, at man har nogle mål ( og en dygtig og engageret træner) er en god motivationsfaktor.. Det er ikke altid, det er stævnerne der er mål. men noget bestem i træning... Buet spor, tre kombination, vandgrav osv osv osv..... smidighed, løsgørelse osv....
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Du skal ikke have dårlig samvittighed overfor din hest. Så længe den får foder og vand, så er den tilfreds
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Før i tiden red jeg stort set hver dag, men i de seneste år er der perioder, hvor jeg ikke har kræfter og energi til så meget (p.gr af muskel/led-sygdom).
Jeg rider hver 2. - 3. dag. I de perioder hvor jeg ikke har kræfter og energi (op til 14 dage), rider jeg ikke så meget. Jeg har dog ikke dårlig samvittighed. Hesten bliver stadig passet, og kommer på fold osv
jan 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 25
jan 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 25
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Går på gymnasiet (3.g) og må indrømme at jeg slet ikke får trænet så meget som jeg gerne ville. I 1.g stod hun stille i korte perioder og i 2.g blev hun trænet meget seriøst, da hun var i fol og jeg ikke ville risikere noget fordi hun ikke var i form (så min motivation var dengang at fødslen skulle gå godt og at hoppe + føl skulle være sunde og raske) - men i år har jeg simpelthen ikke haft "råd" til at slække på min skole og jeg får derfor ikke redet særlig meget. Men det giver mig ikke dårlig samvittighed overhovedet - hestene har det godt, de går i løsdrift og har altid selvskab af hinanden og jeg nusser med dem hver eneste dag. Så er de nok bare glade for at få lidt fri.
Har dog netop meldt mig ud af fitness-centeret for at få mere tid så min hoppe og pony kan komme i form igen - det fungerer bare ikke som det er nu, så selvfølgelig er de min 1. prioritet - her i efteråret har hoppen fået lov at hygge sig med sit føl og har bevidst fået fri og over vinteren kunne vi alligevel ikke ride pga. vejret, så nu skal vi i gang igen og det betyder jo at jeg må prioritere anderledes end jeg har gjort siden hun folede sidste år i april
Men ja, er da glad når hestene er i god form, men er også ligeglad med at de har lidt deller hist og her og ikke lige er i fantastisk form. Så længe de fungerer godt og viser livsglæde så er jeg glad
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Så tag det roligt, din hest elsker dig ikke mindre af den grund!
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Træn bidløst? Indlær måske cordeo, det er sjovt og giver tillid imellem hest/rytter.
Træn tricks. Der er så meget!
Gå lange ture i skoven, nyd foråret og hyg dig med din hest. Det hele behøver ikke være lige-på-og-hårdt dressur og så hjem igen
På den måde har jeg fået et MEGET nært forhold til min hest, og har lyst til at tage ud til ham hver dag, simpelthen fordi jeg savner ham
Din motivation?