704 visninger
|
Oprettet:
Tilridning {{forumTopicSubject}}
Ja da jeg er igang med tilridningen eller nok nærmere tilvænning til sadel og det hele.. har jeg lige et spørgsmål
min hest har haft sadel på flere gange og havde den på første gang på banen i onsdags. han sagde intet til det og han fik lov til at gå frit rundt med den hvis han nu skulle blive bange, så ville jeg ikk have ham i en longe..
Men nu skulle han jo gerne vænne sig til sitgbøjlerne også, så hvad ville være en god ide? tænker lidt på at lukke banen halvt af så han kun er på den ene side og så lade ham rende rundt med dem mens de er nede, hvordan har i gjort ??
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 160
men ville nok bare smide ham på bane og tage stigbøjlerne ned, chance for han/hun siger noget, tror jeg ikke er så stor - alt efter hvad han har lavet de sidste 3-4 år af sit liv
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.029
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Men tusind tak vil prøve at longere ham med bøjlerne nede så
dec 2009
Følger: 58 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 426
Prøv bagefter at trække der hvor du spænder bøjlerne op/ned frem og tilbage så der kommer "mærkelige" lyde fra sadlen også
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 94
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
- Start ud med at have dem helt oppe, sæt dem ned et hul ad gangen
- De må ikke være for tunge, da de så går i selvsving, dvs. sparker hesten, hvis den gør et hop
- Jeg har købt letvægtsbøjler, da min plag IKKE kunne lide de gamle, der tilsammen vejede.... 1½ kg!!!
- Når de er helt nede, kan du binde dem sammen under maven, så de ikke dasker den i siden. Men har du letvægts bøjler, burde det ikke være et problem, da de netop bliver hvor de skal. Går ikke i selvsving.
- Larm med stigbøjlerne, ikke bare nogle gange, men til hver en tid du kan komme til det.
- Når den er ok med det, kan du stille dig på en taburet, og læne dig ind over den, og øve sig i at tage benet op til maven, og senere sætte tæerne i bøjlen, uden at sidde op, bare for at vænne den til der kommer et ben flyvende.
Og læg vægt i stigremmen, først med en hånd, senere med en del vægt (du kan læne dig lidt ned), så får den ca. 1/4 af din vægt, og vænner sig til skævheden, når man stiger op
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
Tilridning