{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Spændende undervisning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg er underviser i en mindre rideklub, hvor jeg underviser børn fra 5 til 12 år smiley

Der er nogle der rider eneundervisning som er nybegyndere, og lettere øvede der rider på hold med 4 på..

Så kommer mit spørgsmål, hvordan kan jeg gøre min undervisning mere interessant? smiley Vi har sådan set det meste til rådighed.. Er selvfølgelig også åben over for bud der kræver noget forarbejde osv.
håber på en masse gode bud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spændende undervisning?
  • #1   21. mar 2012 Altså sådan en "stole-leg" til hest er i hvert tilfælde sjovt smiley

• #2   21. mar 2012 Underviser selv og benytter meget et Mix af dicipliner.

Fx. ved spring undervisning indtager jeg dressur ridningen og i dressur ridning indtager jeg western ridning.

Noget motiverende dressur med western ridnings indput;

Du skal bruge tønder eller kegler, bomme, støtter, et torv og evt. noget plastic.

Det du gør, er at du opsætter en bane.

Du kan fx. inddrage:

3 bomme til at trave over
    2 støtter og torv sættes op som låge
    Plastic ligges ud som en bro
    Du laver et L eller U af bomme
    Du stiller 3 kegler således at det oppe fra ligner hjørner på en trekant.

Du indlægger så dressur øvelser og signalerne.

At ride dressur på denne måde får både rytter og hest meget fokus og har aldrig oplevet en hest/pony der finder dette kedeligt. !

Udover dette, så er det også vigtigt at hest og rytter samarbejder og hjælper hinanden igenne...

Dette er bare ét eksempel på varieret træning

• #3   21. mar 2012 Og så tror jeg bare at afveksling og udfordringer er vejen til en spændende undervisning :j - sådan har jeg det som "elev" smiley

• #4   21. mar 2012 Hvad med noget træning fra jorden? Det glemmer rideskoler tit, selvom det faktisk er en stor del af omgangen ved heste.

Træn f.eks. med presenninger? Det er en tillidsøvelse. Og der findes selvfølgelig et hav af dem, kan du jo bare google smiley

• #5   22. mar 2012 Sofie: Det bliver der brugt rigtig meget tid på om vinteren, da vi intet ridehus har, jamen så træner vi alt muligt andet når banen er frossen smiley

• #6   22. mar 2012 Nå okay smiley Ehm... Hvad med noget træning der handler om vejrtrækning, positive tanker osv.

Hesten kan mærke hvis du er det mindste nervøs smiley
    Hvis man hele tiden er bange for at hesten gør noget, du synes er ubehageligt, sker det faktisk tit.
    Hvis du derimod tænker på det du GERNE vil have hesten skal gøre, er det også meget nemmere at opnå det. smiley Altså mental træning som rytter er også vigtigt. smiley

• #7   22. mar 2012 Og måske noget longe/balance træning smiley

Kommentér på:
Spændende undervisning?

Annonce