652 visninger
|
Oprettet:
Spændende undervisning? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg er underviser i en mindre rideklub, hvor jeg underviser børn fra 5 til 12 år
Der er nogle der rider eneundervisning som er nybegyndere, og lettere øvede der rider på hold med 4 på..
Så kommer mit spørgsmål, hvordan kan jeg gøre min undervisning mere interessant? Vi har sådan set det meste til rådighed.. Er selvfølgelig også åben over for bud der kræver noget forarbejde osv.
håber på en masse gode bud
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.340
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Fx. ved spring undervisning indtager jeg dressur ridningen og i dressur ridning indtager jeg western ridning.
Noget motiverende dressur med western ridnings indput;
Du skal bruge tønder eller kegler, bomme, støtter, et torv og evt. noget plastic.
Det du gør, er at du opsætter en bane.
Du kan fx. inddrage:
3 bomme til at trave over
2 støtter og torv sættes op som låge
Plastic ligges ud som en bro
Du laver et L eller U af bomme
Du stiller 3 kegler således at det oppe fra ligner hjørner på en trekant.
Du indlægger så dressur øvelser og signalerne.
At ride dressur på denne måde får både rytter og hest meget fokus og har aldrig oplevet en hest/pony der finder dette kedeligt. !
Udover dette, så er det også vigtigt at hest og rytter samarbejder og hjælper hinanden igenne...
Dette er bare ét eksempel på varieret træning
mar 2009
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Træn f.eks. med presenninger? Det er en tillidsøvelse. Og der findes selvfølgelig et hav af dem, kan du jo bare google
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Hesten kan mærke hvis du er det mindste nervøs
Hvis man hele tiden er bange for at hesten gør noget, du synes er ubehageligt, sker det faktisk tit.
Hvis du derimod tænker på det du GERNE vil have hesten skal gøre, er det også meget nemmere at opnå det. Altså mental træning som rytter er også vigtigt.
mar 2009
Spændende undervisning?