"Spændende" ridetur igår.. {{forumTopicSubject}}
Ja, overskriften siger meget om indlægget Jeg var ude på en rimelig spændende ridetur igår.. Hvis man ser sårn' på det!
Det startede med at jeg skulle ud og træne med begge drengene, og jeg ville starte med Chateau. Opsadlingen foregik som sædvanligt i ro og mag, og vi gik ud på ridebanen. Han pustede sig straks op da vi kom derud, for hestene var på fold, og der kørte to traktorer ca. 10m fra ridebanen og læssede træblokke af i en anden anhænger, så det larmede pænt meget! Jeg sad dog op og fik ham frem for benene rimelig hurtigt. Derefter opdagede vi at der var vand på banen, og de tidsler som havde stået under hegnet ind til ridebanen, var væltet, fordi de havde fået gift - det var jo også meget, meget farligt!
Nå, vi skridtede rundt, og Chateau trak sig lidt for den der larmende traktor. Pludselig begyndte det at larme helt vildt, og på den modsatte mark som en kæmpe mejetærsker med to traktorer på slæb op, og begyndte på deres arbejde! Dvs., lige nu var der farligt vand, farlige, brune tidsler, fire farlige traktorer som larmede med deres træ og anhænger, og en kæmpe stor mejetærsker!
Jeg prøvede så vidt at ignorere det for Chateau's skyld, og bare ride videre.. Pludselig kom vi ridende, og han gik lige så fint og forholdsvist afslappet på hovslaget. Som han går der, kommer han pludselig i tanke om at de tidsler han stod på var farlige, og flyver tilbage i en schenkelvigning med 110 i timen! Det resulterede i at hans små ben ikke kunne følge med, og han lagde sig lige så lang han var på siden, med mig på ryggen! Mit ene ben kom ind under ham, men jeg har haft en refleks, og har altid haft det sårn', at jeg på forunderlig vis, uden at tænke, når at få mine ben ud af bøjler hver gang, inden hesten vælter med mig (sket et par gange.,.) eller smider mig af!
Nå.. Chateau rejste sig meget forbløffet, hvorefter han gik over i den anden side af ridebanen og begyndte at æde græs..
Der skete intet med mig eller hesten, men det var noget af en oplevelse! Bagefter sad jeg med det samme op igen, men han var bange for den lyse plet der nu var kommet hvor han havde lagt sig. Jeg gav dog ikke op, og efter en kamp på 20 stive minutter fik jeg ham over.. Der var klokken blevet halv 10..
Iaften skal vi så til undervisning, så der må vi se om det går lidt bedre
Det var så min "spændende" ridetur igår (; Det gi'r sgu' lidt mere spænding og oplevelse at ride unghest!
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
"Spændende" ridetur igår..