{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Nogle gode råd? - Genoptræning {{forumTopicSubject}}

Min hest har stået 'stille' i 7 måneder. Jeg har longeret hende så tit som overhoved mulig, så hun har ikke stået i boks smiley

Men nu kan jeg endelig ride på hende igen, og jeg tænker lidt på, hvilke øvelser jeg kan lave på hende?
Hun mangler MANGE muskler, og at bruge sin krop rigtigt, men selv efter 7 måneders træning i "ned og fremaf" har det stadig ikke hjulpet på hende.
Hun ER dækket ind med alle de vigtige vitaminer/mineraler smiley

Hun har fået kiropraktor og massør på, så stiv kan hun ikke være længere! smiley
(Hun har været skæv/stiv)

At ride udenfor kan ikke komme på tale lige nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle gode råd? - Genoptræning
  • #1   5. mar 2012 Jeg tror ikke helt jeg forstå?
    Har hesten stået stille i 7 måneder eller har den ikke? smiley

Men en masse løsgørende ridning vil nok være godt smiley

• #2   5. mar 2012 Det skal måske også lige siges, at hun har FORFÆRDELIG meget underhals! smiley

• #3   5. mar 2012 Hun har stået stille på den måde at hun ikke måtte rides på, men hun er blevet longeret i stedet for! smiley

• #4   5. mar 2012 Jeg synes du skal spørge din dyrlæge. Det kommer nemlig meget an på skaden omfang, hvordan hesten skal genoptrænes. Mht. at sætte muskler, er skridt-arbejde rigtig godt.

• #5   5. mar 2012 hvis du har en bakke i nærheden, altså ikke bare sådan en bunke jord, men en rigtig bakke du kan gå over med hende, det giver også muskler
    og vand, en lidt dyb vandpyt eller hvis du kan komme til stranden og gå i vandkanten smiley
    har ikke selv prøvet den med vandet, men har hørt at det skulle være godt

• #6   5. mar 2012 Jeanne N - det er ryggen der har været noget galt med! smiley

• #7   5. mar 2012 Okay. Da dyrlægen gav grønt lys for genoptræning, fik su så ikke anvisning på, hvordan du skulle genoptræne ? Min hoppe er i gang med et 10 ugers genoptræningsforløb efter en benskade. De første 4 uger foregik kun i skridt, så kom der 5 minutters trav-intervaller på, så 10 og 15 minutter, og de sidste to uger med korte galop-intervaller.

• #8   5. mar 2012 Jeg fik kun af vide, at jeg skulle longere en hel del! smiley Så det gjorde jeg.
    Jeg har longeret hende efter "frem og ned" men det er lidt som om at det slet ikke har hjulpet på hende?

Massøren og kiropraktoren fandt at hun havde ondt overalt, men det er væk nu, så det skulle ikke forhindre at sætte muskler efterhånden..
    Og dog, så er der stadig ikke sket noget?

• #9   5. mar 2012 jeg tror også jeg havde skrevet/ringet til dyrelægen og spurgt om en genoptrænings plan så det bliver gjort rigtigt, og efter skadens omfang smiley

• #10   5. mar 2012 Hvis du har facebook så gå ind og søg Sanne Olufsen fra korrekt ridning, hun har lagt nogle rigtig gode genoptrænings planer på sin væg

• #11   5. mar 2012 Altså jeg er igang med at genoptræne min hest, som har stået stille i 5-6 måneder, dog ikke pga. skade.
    Nu ved jeg ikke noget om skaden, men jeg startede ud med 10 minutters skridt, derefter stille og rolig trav i 10 min og så lidt galop, så trav igen og skridt til sidst. Og self. med en MASSE skridtpauser indmellem smiley Og så bygger jeg bare mere og mere på.

• #12   5. mar 2012
    I frem og ned er det meningen at man efter noget tid begynder at flytte mere vægt på bagparten dvs. drive fremmad nogle få skridt, lave langsomme overgange mm. :o)

Når vi snakker frem og ned, så er det i grime, uden indspædning og hesten strækker halsen ud af kroppen og ned imod jorden ikke?

• #13   5. mar 2012 Ja det er i grime, har også brugt kapsun et par gange, men den passede ikke, og har ikke lige fået købt en ny! smiley

I starten brugte jeg ikke indspænding, hun gik afslappet i skridten, men blev stjernekigger i trav og galop (ingen massør eller kiropraktor her)
    Det forsvandt hurtigt i traven og hun slappede mere af efter massør og kiropraktor, men stadig lidt her og der.

Jeg blev så anbefalet at bruge en special pessoa, som ikke er for stram, men simpelthen for at få hendes hovede ned, da det jo egentlig bare ødelagde mere end gavn hvis hun ikke havde det på.. Det er jo ikke sundt at være stjernekigger smiley

• #14   5. mar 2012
    Hvis man tvinger hestens hoved ned, uden den er "klar" eller selv er afslappet og vil - så vil den nok spænde imod, hvilket giver skøn underhals :o)

• #15   5. mar 2012 men det er jo også blevet bedre siden massør, men jeg synes stadigvæk at det ville være synd at ødelægge træningen ved at hovedet går oppe i skyerne?

Hun har netop gået med sådan en holdning i 3 år, hvilket har ødelagt ryggen, og nu prøver vi at træne det til at blive anderledes, men det hjælper jo ikke som sagt hvis hovedet er helt oppe i skyerne smiley

• #16   7. mar 2012 Jeg er igang med at genop træne en gammel Quater, for min gamle ridelærer. Vi tager bare det langsomt, og masser af skridt pauser smiley

Kommentér på:
Nogle gode råd? - Genoptræning

Annonce