824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Træne hesten i at man falder af.... Træne hesten i at man falder af....

ja det lyder måske åndssvagt, men er der nogen som har gjort det- og hvordan, jeg tænker måske speciet voltigering men også ponygames og springende ryttere...

ved voltigering skal hesten så fortsætte uforstyrret, så resten at gymnasterne ikke også falder af, eller ?

hvad med spring? der skal hesten vel helst stoppe og stå stille, så den ikke skvatter over bomme mm ??

jeg så en video forleden af en rytter der kæmpede sig tilbage i sadlen, det lod til at hun derved ikke blev disket, så var det jo smart at have øvet hjemmefra...

sagen er den at de gange jeg er røget af, er mine heste blevet mindst lige så forskrækkede som jeg selv, og så har de trampet rundt, det er jo lidt dumt, når jeg ligge og srpæller nede på jorden ved siden af... jeg har før smidt en trøje, og hesten er hopet til siden, i forgårs smed jeg så jakken lidt forsigtigt, hesten blev ikke forskrækket, og så tænkte jeg på at det måske var meget smart at træne falde-af, for det må da forholdsvist nemt kunne trænes haha

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne hesten i at man falder af....
  • #1   14. feb 2012 Altså ved mounted games, træner man jo at hoppe op og ned af hesten i så hurtigt et tempo man kan, hvor hesten skal løbe videre imens. Men det er jo ikke rigtigt at 'falde' af smiley

• #2   14. feb 2012 ved votigering hopper man jo i forvejen både op og ned, samt rundt både på jorden og oven på hesten

• #3   14. feb 2012 det er nok det samme med voltigering... det ville være fedt at kunne hoppe på i farten... men inden det lykkes kommer man nok til at sidde på jorden nogen gange først...min mest tror nok jeg er tosset... har lige brugt 14 dage på at lære ham at parkere ved en balje...

• #4   14. feb 2012 Ved voltigering skal hesten fortsætte uforstyrret det er kun longe føren der må få hesten til at stoppe i sådan et tilfælde, ellers giver det minus point.

• #6   14. feb 2012 Hver gang jeg er faldet af, så har hesten bare stået og gloet på mig som om den tænker "hvorfor ligger du dernede?" og ser helt uskyldig ud smiley hæhæ

• #8   15. feb 2012 min bliver sjælendt forskrækket, han tager måske et par galop trin eller lign men kommer altid tilbage, det tager lidt længere hvis han har gjordkrampe (er sket en gang)

• #9   15. feb 2012 jeg har ingen ide om hvordan min hest reagerer når jeg falder af.. eller andres for den sags skyld smiley hvis jeg falder af siger det som regel "smask" med sådan et brag at jeg faktisk lige er væk et par sekunder og derfor ikke lige når at tænke på om hesten blev bange - jeg har ikke faldet af i cirkus 5 år, og vil helst ikke begynde på det - så der skal en del til for at vippe mig af smiley mine venner siger at det er fordi jeg "slår knude under maven på hesten med benene" smiley haha smiley (jeg har super lange ben)

• #10   15. feb 2012 Jo, det har jeg da trænet =)

Jeg trænede det på min mors gamle pony (30 år ca), som var vandt til lidt af hvert. Og så på en lille tyk shetlandspony, uden sadel - det var ikke meningen, men når man springer på en lille ædedolk, på den lækreste eng, så når man at trille af - øvelse gør mester. Især fordi man ikke kan holde sig fast når man brøler af grin smiley

Men - du kan jo også bare øve dig i teknikken UDEN en hest, det er lettest og sikrest smiley

• #11   15. feb 2012 haha sikke en masse der skriver de ikke falder af... det er jo heller ikke fordi det er det område af ridningen, som er mit foretrukne... det var i øvrigt også denne første gang jeg faldt ned fra min, der fik mig til at tænke over at træne reaktionen hos hesten, når den nu blev så forskrækket ...

jeg har trænet kampsport nogen år, så jeg kan godt falde "rigtigt" 7..9..13...- jeg kender i al fald et par kneb... så det var egentlig bare hesten der skulle lære at holde sig i ro, hvis der faldt bluser, jakker -eller ryttere ned om ørerne på den....

Jeg øver faktisk "falde af"med ungerne, først uden ponyer, og senere trækker dem ned fra ponyerne (115 stg.) i skridt, så de falder "langsomt" med min hånd i kravetøjet, så når de at falde rigtigt, og er ikke helt så bange for at ryge af, sådan for alvor... ponyerne er ret cool, og de stopper som regl bare og græsser...

• #12   15. feb 2012 anna. det der med fuld skrald og smask- vågne op senere- sådan plejer jeg også at have det, men nu skule min hest for første gang forsøge at springe 50 cm, så red kun frem i trav, det kan han nemlig sagtens uden rytter og jeg forventede lidt af hvert- undtagen at han hoppede skråt baglæns, så jeg kom til at sidde lidt skævere end jeg kunne hænge fast til, så jeg fik lige oplevet hvad han gjjorde, bagefter hoppede han over 2 gange uden store betænkeligheder... - han bliver nok aldrig et "springemne" haha

• #13   15. feb 2012 ja det er smart hvis de bliver stående når man sidder/ligger på jorden, tænker jeg, så skal man ikke også gå hjem oven i at man er faldet af... jeg lånte engang er meget dyr hest, (og meget høj, 1,85) og røg af på en tur i skoven. Jeg havde godtnok stadig fat i tøjlerne, men jeg havde fået slået luften ud og da jeg prøvede at få vejret fik jeg skræmt hesten, så jeg sad og gloede dumt med hele trensen i den anden af tøjlerne...Hesten kunne selv finde hjem , men der var lige en vej mellen skoven og gården som var ret befærdet... heldigvis var mobilen opfundet, så jeg kunne ringe og advare om en løs hest på vej hjemad mens jeg selv løb efter...og så stod den bare og ventede lige så pænt oppe ved vejen...

• #14   16. feb 2012 Kia V- Omnivor med bid i ; D

eij, den var ret speciel den der smiley ikke nem at forudse!

det skal også siges at jeg er ret nervøst anlagt, og en meget følsom person, så er SUPER bange for at falde af! har faktisk overvejet at træne at falde af netop for ikke at få et kæmpe chok næste gang jeg skal ned i ridehusbunden.. men ved ikke lige hvordan det skulle foregå? haha smiley

• #15   16. feb 2012 anna du kan jo altid træne i at falde ned fra alt muligt andet end hesten til at starte med, så kan du begynde at kaste en tung jakke eller lign. ved siden af hesten, når du har den i snor, senere kaste ting ned oppe fra ryggen... når min kan tåle det uden at trippe, vil jeg falde om på jorden ved siden af ham, og senere hoppe ned fra ryggen af i skridt og trav... og galop, hvis jeg kommer så langt... det er min plan, jeg fik desværre ikke rigtig nogen bedre ideer, ved at oprette dette emne, men det kunne jo ellers godt være, der var nogen med erfaringer på det område...

• #16   16. feb 2012 det lyder som en god ide smiley

Kommentér på:
Træne hesten i at man falder af....

Annonce