{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør en vågen hest trafik sikker??
  • #1   8. jan 2012 Den bedste måde, ifølge mig selv, er gentagelser på gentagelser i trafikken smiley
    Ha' et godt, tykt tov og en solid grime, der ikke kan springe op eller gå i stykker og så er det bare ud i det blå smiley

• #2   8. jan 2012
    Start i gårdspladsen med en slukket bil, så en tændt bil, så en bil der kører rundt :o)

• #3   8. jan 2012 Vil nu aldrig stå på jorden,da jeg føler mig mere tryg på hesten, vis den skulle finde på noget

• #4   8. jan 2012
    Så sid på hesten imens :o) Pointen er at det starter hjemme i små doser, dvs. 1 bil og ikke flere der kører forbi på en gang.

• #5   8. jan 2012 Okay

• #6   8. jan 2012 Rid ud sammen med en garvet hest og så det ellers bare der ud af

• #7   8. jan 2012 Jeg er altid bare startet med at ride på de små veje og når der så kom en bil eller andet "farligt" gjorde jeg tegn til bilen om at han skulle sænke farten samt snakkede beroligende til min hest imens. Det har virket rigtigt godt for min. Men det er bare en masse gentagelser der skal til. Og så er det vigtigt at du prøver at slappe af og ikke lader hesten mærke at du er det mindste nervøs eller usikker for så går det bare ned i den og den bliver evt. også nervøs og bange. Den dag i dag bliver min hest stadig nervøs hvis jeg strammer op på tøjlen og "spænder op" når der eksempelvis kommer en lastbil, men hvis jeg lader som ingenting og fortsætter med samme længde tøjler vrikker hun ikke med ørene. Dog er jeg klar til at tage fat i tøjlen hvis der skulle blive noget. Men jo mere du kan ride i trafikken jo mere vænner hesten sig jo også til det.

• #8   9. jan 2012 En så rid ud sammen med en rolig og trafiksikkerhest (: ellers så start stille op, med at lade hesten undersøge en parkeret bil, så bliver bilen tændt, og går det godt, så skridt ligeså stille afsted med bilen kørende ved siden af jer, prøv hvor bilen kommer ligeså stille imod jer, så sætter bilen farten op og når det protjekt er vellykket, så prøv med scootere, knallerter, motorcykler, større biler osv (:

Held og lykke:)

• #9   9. jan 2012 Det der med trafiksikker hest, har jeg prøvet. Det endte med jeg lå på jorden og min egen hest fræsede 3km+ hjem i fuld galop smiley
    Men okay.. Uden at fornærme nogen, tror jeg heller ikke min hest havde set at en fjordhest faktisk også er en hest.. Eller også var det bare fordi det var en fremmed. Pointen er.. Den anden hest var til ingen nytte, når hesten ville hjem.

• #10   9. jan 2012 Da min skulle gøres trafiksikker startede det nok på stævnepladserne hvor der var biler og lastbiler, og nede på banen tog jeg den hen til hegnet når traktoren ordnede bane. Men ellers har jeg haft min far til at gå med den, jeg sad på, og så hendes bedste ven foran smiley

• #11   9. jan 2012 Tak for jeres gode råd, vil prøve det af når jeg kender den bedre

• #12   9. jan 2012 Ja, start med en hest som du ved ikke bliver bange, men udfordrer hesten ved at lade den gå bagved den erfarne hest første gang en bil kommer og lad den så evt. gå forrest næste gang.

Det vigtigste du som rytter skal tænke på, er IKKE at reagere på noget. Lad være med at gøre det at ride i trafikken til mere end det er! For så er du helt sikker på at din hest aldrig kommer til at slappe af omkring det. Afhent hele tiden hestens reaktion og reager efter hvordan den reagere på de nye.

• #13   9. jan 2012 op på nakken af dyret og ud i det blå på nogle veje hvor der ikke kommer alt for mange biler og så have en anden rytter med hvor henten er trafiksikker smiley

Kommentér på:
Gør en vågen hest trafik sikker??

Annonce