Ingen med springning igen - how? {{forumTopicSubject}}
hej Hg, nu vil jeg spørge lidt tilråds igen ang springningen.
situationen er den at træningen med min hest er gået helt istå igen da han har stået på lolland, og jeg bor på sjælland, men han er endelig kommet der op (:
jeg arbejder en del, men har fastsat 3dage ud over weekenden hvor jeg SKAL træne/ride. dog er jeg der ude og strigle evt gå en tur hver dag.
men vil rigtig gerne igang med min springning igen og vil helst ikke overbelaste han så ville høre den bedste måde at gøre det på (:
Han er blevet sprunget med rytter i ca ½år, hvor højderne max har været 50cm, og ikke højre da jeg ikke følte mig klar og han ikke havde fundet tekniken.
og her efter er vi gået i stå (3 mdr)
Må nu her når jeg skla igang igen var planen til at starte med han skulle springes 1 gang hver 14dag ca. Men får at forbedre hans teknink ville jeg de første mdr løsspringe ham.
dette havde jeg tænkt mig var at jeg startede med at gå en tur med ham der ca tager 20min, og så når vi kom tilbanen lige loncere ham i roligt tempo. så efter sende ham over 3-4 spring.
mit spørsmål er så, hvordan skal disse spring så være, selvfølgelig starte med små kryds.
og hvor højt sping en oxer være for han får mest mulig udfordring ud af det, og lære sin teknik.
Jeg har selvfølgelig ikke tænk mig at jage ham rudet i langtid, men ca 15-20 min til at starte med.
håber i forstår mit indlæg
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
men ellers føl dig lidt frem, start med små krydspring på maks en halv meter, og ellers bare bomme på jorden, så både du og ham får lidt føling med det igen(:
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
det kan godt være jeg skal gøre det en gang om ugen (: vil bare ikke gå for stærkt frem, men det kunne godt være, arg jeg ved det ikke (:
Havde også regnet med at de bare skulle være små kryds, så kan kan "finde" midten, han har svært ved at sætte afstanden selv til lodrette, men det kommer jo med træning (:
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
- men du kan hjælpe den lidt på vej med at lægge en bom foran springet.
dec 2007
dec 2006
Følger: 199 Følgere: 190 Heste: 14 Emner: 43 Svar: 668
jan 2009
Følger: 111 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 307
dec 2007
dec 2006
Følger: 199 Følgere: 190 Heste: 14 Emner: 43 Svar: 668
Ingen med springning igen - how?