Springning + Galop {{forumTopicSubject}}
Goddag HG
Håber i har nydt weekenden
Jeg er begyndt at øve galop med min pony hvor vi gallopere ''væk'' fra hestene Altså der står nogle heste i et skur (jeg rider på fold) Hvor der er lukket af og det har han aaaaaaldrig kunnet så er man jo lidt stolt Nu er det bare mig og hesten har næsten ingen balance på venstre side ? Vi har trænet med hvor vi drejer til højre i galop osv. men i galoppen hvor vi skal dreje til venstre der vil han ikke, og jeg føler også det går rigtig skidt, så hvordan får vi øvet balance ? =D Longeringen kan v godt droppe, han forstår - xD Nu er vi i gang med at lære at gallopere over springene men hvordan tæller man galop spring osv. ? Nogle gange kommer han i galop og lige før springet laver han et mini hop også springet han over ? Jeg vil mene det er fordi afstanden ikke passer, så hvordan lærer vi det?
- unskyld det lange indlæg
- Ikke kritisere jeg får ikke undervisning vi er i gang med at finde ud af noget
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Vil hesten slet ikke galop på den ene volte eller har den problemer med at dreje på den? Og har den også det i trav mm. ang. dreje og bøjning?
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 398
Held og Lykke
Hilsen Laura
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 248
Laura= Jeg vil prøve at udfodre galoppen nu for sjov Der går nok lidt tid før det med undervisning kommer på plads osv. Hmm, måske.
Tak
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
så ned og kun rid skridt og trav, masser af volter, husk og stille den så den bliver smidig..
Lav evt. udstrækningsøvelser hvor du for den strukket ud..
Og en evt. massør kunne os være en idé den kan være spændt i venstre side..
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Nå men først og fremmest, hvordan går det i de andre gangarter? kan du skridte og trave på begge volter uden problemer? har styr på om hesten er i korrekt galop når du er på venstre volte?
Synes slet ikke du skal springe før galoppen er på plads på begge volter.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det kan være der sidder noget og er låst, ømt eller spændt e.l som gør hesten ikke kan meget på den volte - bare hav den i mente udover undervisning :o)
jul 2007
Følger: 89 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 114
afstanden skal du bare lære, og sørg for at få en ordenligt grund galop:)
skriv i pb, hvis du ikke forstår det
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Så må du få noget undervisning
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 248
Som sagt står der i teksten at undervisning ER vi ved at finde ud af
Springning + Galop