{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Springning + Galop {{forumTopicSubject}}

Goddag HG smiley
Håber i har nydt weekenden smiley
Jeg er begyndt at øve galop med min pony hvor vi gallopere ''væk'' fra hestene smiley Altså der står nogle heste i et skur (jeg rider på fold) Hvor der er lukket af og det har han aaaaaaldrig kunnet så er man jo lidt stolt smiley Nu er det bare mig og hesten har næsten ingen balance på venstre side ? smiley Vi har trænet med hvor vi drejer til højre i galop osv. men i galoppen hvor vi skal dreje til venstre der vil han ikke, og jeg føler også det går rigtig skidt, så hvordan får vi øvet balance ? =D Longeringen kan v godt droppe, han forstår - xD Nu er vi i gang med at lære at gallopere over springene men hvordan tæller man galop spring osv. ? Nogle gange kommer han i galop og lige før springet laver han et mini hop også springet han over ? smiley Jeg vil mene det er fordi afstanden ikke passer, så hvordan lærer vi det?
- unskyld det lange indlæg smiley
- Ikke kritisere jeg får ikke undervisning vi er i gang med at finde ud af noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springning + Galop
  • #1   27. apr 2014
    Vil hesten slet ikke galop på den ene volte eller har den problemer med at dreje på den? Og har den også det i trav mm. ang. dreje og bøjning?

• #2   27. apr 2014 Når du ikke er så rutineret og bare øver lidt med et par små spring + der mangler lidt balance, så ville jeg bare øve lidt i trav indtil at i har fundet ud af noget med en underviser. Det kan godt lyde som om din hest/pony har nogle skævheder og el. lign.

Held og Lykke smiley

Hilsen Laura

• #3   27. apr 2014 Krikken= Han vil helst ikke galopere på den volte, og trav der kniber den lidt, men jeg er en lidt nervøs rytter, så måske er det mig ? smiley Bøjning osv. har vi ikke helt på plads efter vi har skiftet til bidløs, men når han bøjer på venstre volte går det godt smiley

Laura= Jeg vil prøve at udfodre galoppen nu for sjov smiley Der går nok lidt tid før det med undervisning kommer på plads osv. smiley Hmm, måske.
    Tak

• #4   27. apr 2014 Jeg tænker du skal have styr på grundridningen i trav før du overhovedet begynder på galop og spring..

så ned og kun rid skridt og trav, masser af volter, husk og stille den så den bliver smidig..
    Lav evt. udstrækningsøvelser hvor du for den strukket ud..
    Og en evt. massør kunne os være en idé den kan være spændt i venstre side..

• #5   27. apr 2014 årh det lyder altså ikke helt optimalt. tror virkelig du får lært din hest nogle forkerte ting, og måske ligefrem "ødelægger" rigtig meget for jer begge, hvis du ikke snart får en underviser.

Nå men først og fremmest, hvordan går det i de andre gangarter? kan du skridte og trave på begge volter uden problemer? har styr på om hesten er i korrekt galop når du er på venstre volte?

Synes slet ikke du skal springe før galoppen er på plads på begge volter.

• #6   27. apr 2014
    Det kan være der sidder noget og er låst, ømt eller spændt e.l som gør hesten ikke kan meget på den volte - bare hav den i mente udover undervisning :o)

• #7   28. apr 2014 undervisning og erfaring er vejen frem... det du mener med galopspring tænker jeg er at tælle mellem to spring? det du ska gøre er at tælle dem er at føle galoppen, når du lander siger du land og tæller 1,2,3.....
    afstanden skal du bare lære, og sørg for at få en ordenligt grund galop:)
    skriv i pb, hvis du ikke forstår det smiley

• #8   28. apr 2014 Du skal havde styr på galoppen før du springer !:)
    Så må du få noget undervisning

• #9   28. apr 2014 julie=
    Som sagt står der i teksten at undervisning ER vi ved at finde ud af smiley

Kommentér på:
Springning + Galop

Annonce