{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pessoa godt eller skidt?
  • #1   4. okt 2011 Godt hvis man kan finde ud af at bruge den korrekt,
    skidt hvis man ikke kan...

• #2   4. okt 2011 Hehe, sådan er det jo med alt udstyr smiley

Mener nok mere, om det får hesten til at arbejde med ryggen?

• #3   4. okt 2011 Jeg har kun rigtig positive erfaringer med det. Mine heste får ryggen op og bagparten ind under sig med den på smiley

• #4   4. okt 2011 synes teorien bag pessoaen er god. kan bare ikke lide måden munden og bagparten er forbundet. his hesten trækker i snoerne bliver der lagt pres på bagparten, så benene kommer ind under hesten. well har prøvet det en gang med min pony og hun hiver bare op i tøjlen og går sjovt så her virker den ikke. hvis jeg laver snoerne længere virker den ikke optialt. så her virker den ikke optimalt da hypsen bliver forvirret af signalere der går fra bagparten op i munden eller fra munden og om til bagparten...så jeg har lavet min egen version!
    .
    en longe gjord hvor der så er sat en snor fast, om numsen for at få bagparten ind under hende. det fungere super godt for hende, hun strækker fint halsen og kommer længere ind under sit tyngdepunkt, og går afslappet rytmisk, i modsætnint til med pessoaen hvor hun bliver forvirret, tripper rundt og stikker snotten op.. så her bruger jeg Lena'en ;P

• #5   4. okt 2011 Jeg er ikke fan af nogen former for div. "hjælpe"systemer - for mig at se er det den lette løsning. Ting tager tid, det tager tid at opbygge muskler og bæring.

Jeg syntes ikke godt om pessoa, da det tvinger hesten til at yde noget den måske ikke er klar til. Syntes ikke jeg ser en hest der kommer korrekt ind under sig og frem over overlinien, når folk bruger pessoa.

• #6   4. okt 2011 det ha hjulpet super godt på min 4 års. Han er MEGET følsom for benene og havde derfor svært ved at slappe af med rytter og få sat muskler, så i en mdr. blev han kun longeret med det, og det gav virkelig pote. Mdr efter var det halv rytter halv longe med pessoa om ugen og kan han endelig rides afslappet til sidst, det er dog blevet gjort af berider elev Aleksander som er hos Kowalski så han havde skam styr på det smiley

• #7   4. okt 2011 Mine heste spænder ALDRIG op når de har den på. Tværtimod kunne de finde på det med indspændinger, og der hang bagparten bare. Når de slår fra med Pessoa trækker de rumpen længere ind under sig selv og så driver jeg på dem og vupti har de givet efter igen smiley

• #8   4. okt 2011 Jeg bryder mig ikke om nogen form for indspændinger.
    Det er forkert at tvinge hesten til at bruge bagparten - Den skal SELV udvikle de muskler der skal til!.

Vis hesten kigger på stjerner når man longere eller ridder, er der noget galt. Det siger vidst sig selv.

Når man longere, er formålet at få en rolig, arbejdene hest.
    Hesten skal nok SELV søge ned, og derved opbygge de korrekte muskler i bla longicimus, og halsmusklerne. At hesten går med hovdet mod jorden og tygger afslappet, er det tegn jeg gerne vil opnå, når jeg longere heste. Min egen er selvfølgelig ikke klar til at blive longeret endu, men jeg lader ham gå for lang snor på eks lange strækninger, i skridt, trav og tølt. På den måde søger han selv naturligt ned, og opbygger muskler.. Og ikke nok med det er der ingen tvang i det.

DROP alle hjælpemidlerne - Det er bare en hurtig, ukorrekt løsning for at skjule problemerne.
    Vil helst ikke angribes af andre....

- Louise & Stjarni.

Kommentér på:
Pessoa godt eller skidt?

Annonce