1.114 visninger
|
Oprettet:
Pessoa godt eller skidt? {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, en pessoa som man bruger når man longere, er det godt eller skidt?
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
skidt hvis man ikke kan...
nov 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 211
Mener nok mere, om det får hesten til at arbejde med ryggen?
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
.
en longe gjord hvor der så er sat en snor fast, om numsen for at få bagparten ind under hende. det fungere super godt for hende, hun strækker fint halsen og kommer længere ind under sit tyngdepunkt, og går afslappet rytmisk, i modsætnint til med pessoaen hvor hun bliver forvirret, tripper rundt og stikker snotten op.. så her bruger jeg Lena'en ;P
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Jeg syntes ikke godt om pessoa, da det tvinger hesten til at yde noget den måske ikke er klar til. Syntes ikke jeg ser en hest der kommer korrekt ind under sig og frem over overlinien, når folk bruger pessoa.
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Det er forkert at tvinge hesten til at bruge bagparten - Den skal SELV udvikle de muskler der skal til!.
Vis hesten kigger på stjerner når man longere eller ridder, er der noget galt. Det siger vidst sig selv.
Når man longere, er formålet at få en rolig, arbejdene hest.
Hesten skal nok SELV søge ned, og derved opbygge de korrekte muskler i bla longicimus, og halsmusklerne. At hesten går med hovdet mod jorden og tygger afslappet, er det tegn jeg gerne vil opnå, når jeg longere heste. Min egen er selvfølgelig ikke klar til at blive longeret endu, men jeg lader ham gå for lang snor på eks lange strækninger, i skridt, trav og tølt. På den måde søger han selv naturligt ned, og opbygger muskler.. Og ikke nok med det er der ingen tvang i det.
DROP alle hjælpemidlerne - Det er bare en hurtig, ukorrekt løsning for at skjule problemerne.
Vil helst ikke angribes af andre....
- Louise & Stjarni.
Pessoa godt eller skidt?