{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Nervøs ved stævne? jeg 'tør' ikke stille op. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg redet siden jeg var helt lille..
Jeg har tit tænkt på at komme til stævne, tænk hvis man vandt, eller måske fik nye venner.

Nu har jeg så fået en hest og vores træning er begyndt at gå meget fremaf.
Han er traver og har været til 1 stævne før, med gamle part.
Jeg har øvet på en Lc1, men da han nu er traver han han en smule svært ved at galoper, jeg har trænet galop med ham, men det går alligevel stærkt.
Self. er det noget der kan trænes...

Nu har jeg så haft pony siden jeg var 6, så det vil sige otte år, snart ni. Dog er jeg først begyndt at tage min træning dybt seriøs her sidste år..

Der er så bare et problem.... Jeg TØR simpelhen ikke tage til stævner! Tænk hvis nogle dissede min ridning, eller min hest! Self. Er det deres eget problem, men alligevel...

Andre der har haft det på samme måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs ved stævne? jeg 'tør' ikke stille op.
  • #2   2. sep 2011 Ja okay (: Det må jeg sige, det er modigt gjort! smiley

Skal jeg bare starte på den lokale rideskole eller?

• #3   2. sep 2011 Prøv og læg mål der kun indebærer DIG selv, det har hjulpet mig utrolig meget smiley Se dig selv som modstander og glem alle andre.. Alle har nerver - jo flere, jo bedre. Jo mere positiv du bliver omkring det, jo flere "positive" nerver spreder du i kroppen og tilsidst bliver de ikke et problem... Man er ikke et sportsmenneske, hvis man ikke er spændt smiley

Held og lykke.

• #4   2. sep 2011 Ja okay (:

Nu kan jeg se du rider stævner Sandra, hvordan havde du det i maven første gang du skulle til stæve?

• #7   2. sep 2011 Jeg var pivnervøs... Den følelse kan ikke beskrives,for jeg havde det SÅ dårligt og det havde jeg de næste mange gange.. I dag bliver jeg ikke nervøs mere - er kun spændt på hvilket resultat jeg opnår, spændt på selve situationen smiley

Jeg spiste ikke om morgenen osv. fordi jeg var så nervøs.. Men et godt råd - for guds skyld sørg for at få noget mad i maven, ellers får du det endnu dårligere.. Hvis du ikke har nogen appetit, så spis en banan eller nogle rosiner, da det giver dig lidt energi og gør at du ikke bliver ligeså nervøs smiley

• #8   2. sep 2011 Mange (!!) Tak Hg! smiley

Det hjælper altid hvis man får hjælp af nogle der ved hvad de snakker om (:

1000 tak ALLE sammen smiley

• #9   2. sep 2011 alså jeg har kun været til et stævne, før turde jeg heller ikke, men alle andre gjorde det så jeg tog mig sammen, så gjorde vi det, vi fik ikke den højeste plads, men det var godt nok sjovt, og lige siden ville jeg helt vildt gerne til stævner igen, og det gør jeg sikkert også, smiley

• #10   2. sep 2011 Hvis du får brug for det - så skriver du bare smiley

• #11   2. sep 2011 Cecilie. Tror det er godt du har gjort det i sådan en ung alder, og du så har fået gejsten til at vil tage afsted igen, istedet for mig, (:

Sandra. Mange tak! Må jeg tilføje dig som ven herinde, så er det nemmere at finde dig?

• #12   2. sep 2011 Selvfølgelig smiley

• #13   2. sep 2011 Syntes bare du skal tage afsted, du har jo intet at tabe:)

• #14   2. sep 2011 tag af sted, og som de andre siger, konkurer mod dig selv og ikke alle de andre. Så er det meget sjovere at deltage smiley Og bare prøv at slap heeeeeelt af hele tiden og bare tænk at det er ligesom en normal træning. Hvis det går galt, jamen så går det galt og så er den ikke længere smiley Men er sikker på at det nok skal gå jer godt smiley

• #15   2. sep 2011 Har startet masser af stævner, både dressur, spring, ringridning, jagt osv..
    Det eneste jeg er nervøs i er dressur og lidt spring (mest for at ryge af)

I dressur kan min hest gå kanon på opvarmningen, men i det øjeblik jeg går ind på banen går jeg kold, kan kun tænke på hvilken vej jeg skal og i hvilken gangart..
    Det vil sige hovedet højt i vejret, mig meget spændt, hesten spændt, taktfejl, ikk ordenligt anspring osv..

Jeg har på nuværende tidspunkt opgivet alt andet end meget små springklasser (40-50cm), ringridning og jagt.
    dressur og spring er nærmest opgivet specielt dressur..

• #16   2. sep 2011
    Deltag bare for at deltage smiley For at få en god tur og og hygge jer.
    Ikke fordi der skal vindes noget stor og procenterne skal være mega gode.

Hvis du er bekymret over om nogle disser din ridning, så tror du ikke nok på at det du selv gør er det rigtige ;). Men det du gør er rigtigt, så er du ikke bange for hvad andre folk siger.

Udover det. Så husk på at andres mening ikke tæller. Bare du syntes din hest er såååå flot og nuttet, så er det da ret ligemeget at andre syntes den ligner en gammel ged ;).

• #17   3. sep 2011 Du kan evt. også start med at ride LD1 eller LD2 (dem er der kun skridt og trav i) til dine første stævner. På den måde kommer opgave til at virke letter og mere overskuelig for dig smiley Når du så er mere tryg ved at ride stævner, så kan du jo begynde at starte LC klasserne.
    Husk på at det vigtigste er at dig og din hest får en god tur, og at du kan mærke at i udvikler jer, og ikke hvilken placering i får smiley Syntes i øvrigt ikke at det er så tydeligt at se på din hest at den er traver.
    Held og lykke, når du engang kommer til stævne smiley

• #18   3. sep 2011 Ida, tak smiley

• #19   3. sep 2011 jeg synes også du skal tage chancen, jeg var aldrig nervøs da jeg startede på min pony, men da jeg kom op på hest, var det noget andet. Vi startede første gang den 1.maj og jeg var ved at dø. både fordi han aldrig havde set så mange heste før og fordi han er hingst, så var meget nervøs, på hvordan han ville reagere.
    Nu kan jeg næsten ikke vente til imorgen hvor vi skal springe til store hestedag, hvor der jo er MANGE heste og selvom jeg regner med, at han bliver vild og små stejler, så må vi tage den som den kommer smiley

- Pointen er: stil op, og du vil aldrig stoppe med stævner igen smiley

Kommentér på:
Nervøs ved stævne? jeg 'tør' ikke stille op.

Annonce