{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

springtræning - hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Ja, mig og min hoppe har stået stille i springningen i snart 2 måneder, pga. lang flytning og intet sted at springe.. nu har jeg så fundet 2 steder, og har forsøgt at hoppe lidt.. men, eftersom det ikke er "blevet holdt ved lige" så er min hyp begyndt at refusere og kigge meget på dem igen smiley (det var ellers lige stoppet og hun gik på med mod og uden tøven), hvordan gør jeg for at hun føler sig tryg ved at springe udenbys igen?
Der er ikke noget der trykker hende eller noget, alt passer, og det er samme adfærd som lige da jeg fik hende, men fik det trænet væk efterhånden.

Hun er blevet langt stærkere i dressuren og er begyndt at kunne samle sig selv og holde samlingen længere ad gangen, hun er lydig for hjælpere osv. så aner ikke hvad der forsager at hun begynder på det fis der? :s

nogen forslag?
Har ingen underviser, og har ikke haft det i et år - vi har klaret os fint uden, men ved godt at det vil kunne hjælpe. jeg får mig også en så snart jeg har råd til at bruge 1200 kr på det om måneden, eller hva det nu koster smiley

mvh. Anette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  springtræning - hjælp søges!
  • #2   30. aug 2011 Man kan sagtens finde billigere undervisning som er god. Jeg rider for 75 kr ser gang smiley

• #3   30. aug 2011 undervisning er dyrt for mig pga. folk skal have en del benzin penge smiley

My little sunshine: Jo det kan godt være, men de spring vi springer på nu, er matte bomme og små støtter, som overhovedet ikke ser farlige ud :s de spring vi sprang førhen var MEGET farverige, og vi kunne springe mur osv.

så forstår det ikke, om hun vitterlig er "bange" for dem, eller om hun tester mig..

• #5   30. aug 2011 altså springene vi har sprunget har ikke været højere end 70 cm på lodret smiley så tvivler på hun er blevet øm af det smiley min gamle underviser kommer ud om et par uger og giver os lidt undervisning. det nemlig fordi vi skal til stævne sidst i september, og der vil jeg prøve at starte en showklasse på 60 og 70 cm, da hun nemlig var blevet så god og tillidsfuld - så jeg tøver lidt med det nu, hvor hun lavede det nummer der :s det er som regel kun de 2-3 første spring hvor hun viger udenom, derefter så hopper hun fint, stopper ikke foran eller noget...

kan godt være jeg bare skal øve en masse forskelligt, + fyld, og så se om hun ikke snart stoler på mig igen smiley

• #7   30. aug 2011 mange tak smiley

og tak for svarene/forslagene smiley

• #8   31. aug 2011 Prøv at løsspringe hende så hun får gejsten igen. hvor i nordjylland bor du

• #9   31. aug 2011 løsspringe har hun altid været en klump til smiley hun tror altid at hun skal stoppe mellem springene...

Men bor i horsens østjylland - ikke nordjylland mere smiley

• #10   31. aug 2011 Tænker lidt at det også kan være dig der påvirker hesten.. Det er jo lang tid siden du også har sprunget, så måske er du også usikker..

Bed mærke i at du skriver den smutter uden om springet med dig, og der kommer jeg til at tænke på min gamle underviser der altid sagde at det er rytterens skyld hvis hesten løber uden om, det er fordi rytteren ikke er aktiv nok, hvis hesten ikke vil over, så må den stoppe op foran springet..

Ved ikke om det kan hjælpe dig, men tænker at det i hvert fald ikke kun er hestens skyld..

• #11   1. sep 2011 nej det er ikke kun hestens skyld smiley ved godt jeg kan være dårlig til at støtte op, så måske du har ret i at det er det jeg glemmer i starten, og hun så smutter fra mig, hvilket så måske gør at jeg får rigtig fat om hende og hun så kommer over?

jeg må prøve og træne, og så se hvordan det går smiley

Kommentér på:
springtræning - hjælp søges!

Annonce