{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Hænger på tøjlen og "dykker" over spring. {{forumTopicSubject}}

Når jeg rider jagt på min hest, har jeg svært ved at holde hans hoved oppe. Han bliver ved med at tage tøjlen fra mig og løbe med hovedet helt nede ved jorden. Dette synes jeg er ubehageligt når det er mudret ude i skoven, da jeg føler, at han har svære ved at holde balancen. - Han snubler også lidt når han løber dernede med hovedet. Over springene "dykker" han og får mig til at falde frem efter springet.

Dette er kun noget han gør til jagter, på springbanen er han helt normal.

Jeg har prøvet at hive hans hoved op, ride med løsere tøjler, strammere tøjler, ride ham frem, ride ham tilbage, men ligeså snart jeg har fået hans hoved op, så hiver han det straks ned igen.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre for at få ham til at stoppe med det.
Er der evt. et bid der kan hjælpe på problemet. Jeg rider med et 3-delt muffebid.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hænger på tøjlen og "dykker" over spring.
  • #1   21. aug 2011 min gamle part gjorde det også når jeg skulle springe. min ridelære sagde at jeg skulle tage tøjlerne og så holde dem normalt og så det stykke der hænger på hestens hals folder du så du holder dem ^dobbelt og når hesten så prøver at hive hoved ned er tøjlerne en slags stopper. hvis du ikke forstår hvad jeg mener han jeg prøve at tage et billede og sende det til dig smiley

• #2   21. aug 2011 Hvis du har mulighed for det må du meget gerne prøve at tage et billed smiley det ville være en stor hjælp, da jeg synes at det er lidt halv farligt at han gør det smiley

• #3   21. aug 2011 Hestens ryg er ligesom en bue og når den ´tager hovedet ned (Mod jorden eller holdning) er buen spændt også er det meget nemmere for hesten at bære rytteren mens det godt kan gøre ryggen øm hvis buen er slap (oppe med hovedet) Prøv at ride ham i holdning så kan det være at han ikke hiver det ned smiley

Skriv i PB hvis du vil svare smiley

• #4   22. aug 2011 sender det nok i morgen smiley skal lige tage det først smiley

Kommentér på:
Hænger på tøjlen og "dykker" over spring.

Annonce