1.414 visninger
|
Oprettet:
Jeg hænger på tøjlen {{forumTopicSubject}}
Hej alle ..
Jeg er desværre i den situation, at jeg har fået til vane at "hænge" i min højre tøjle. Jeg er blevet meget fokuseret på under ridning, at slippe når jeg får en reaktion, men uheldigvis har jeg ikke oplevet en virkning endnu.
Det er en dum vane som har stået på for længe nu. Desværre har jeg videreført vanen over til min hest, som nu også hænger på højre tøjle - det er blevet en ond cirkel, hvor det bare er blevet en stor tovtrækningskamp.
Er der nogen der ligger inde med gode råd, tak
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
feb 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2008
Alternativt, hvis det er fordi at du støtter dig for meget på tøjlerne, så simpelthen bare prøve at smide dem og øve på at styre primært med schenkler og sæde. Kan være jeg har misforstået dig. Men for mig lyder det til at du skal glemme tøjlerne og arbejde på mere fokus på schenkler og sæde
jan 2008
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Det tog godt og vel 2-3 måneder før både hest og jeg havde vendt os af med 'trovtrækningen' som du kalder det ^^
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Øv hvis det så slemt at din underviser ikke gir dig bedre og grundigere råd. Måske du skal bede om det, og sige det går dig på. For jo ikke fedt det fylder så meget hos dig, og det bare er en detalje når der undervisning.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Tag evt. et kig ned, er dine tøjler lige lange? Jeg har nemlig selv haft samme problem, min hest hang på den ene tøjle og følte aldrig hverken ham eller jeg gav efter.. Så fandt jeg ud af, at jeg faktisk red med næsten 10 cm. skæve tøjler, og den side der altid blev hængt fast på, var den med den korte tøjle..
Så begynd at få hesten rettet mere lige, evt. stil den væk fra den 'dårlige' tøjle og sørg for at du er opmærksom på længden på dine tøjler. Du kan evt. også prøve at måle dine tøjler. De kan give sig lidt, og du kan risikere at tøjlerne faktisk ikke ér lige lange..
Jeg hænger på tøjlen