At ride dybt. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen og godaften
Jeg søger lige lidt hjælp, erfaringer, tips, osv. Alt der kan hjælpe.
Jeg har en hest, der lige nu har sommerferie, men hun skal igang igen om nogen uger. Hun har haft massør nogen gange lige inden sommerferien, og har fået afvide, at hun skal rides dyb det første stykke tid.
Men hvordan delan kan jeg bedst få hende til, at gå dyb med noget runding på, når hun er en hest, der altid vil gå høj ?
Hun er meget svær og få dyb, da hun altid er redet højt lige siden hun blev tilredet i holland og gik stævnehest dernede.
Nu er hun så bare pokkers svær, at få dyb.
Hvordan vil i anbefale, at jeg kan gøre eller prøve så hun vil nyde det.
Hun kan kun gå lang når vi fx. skridter af, eller traver af. Så kan jeg godt få hendes hals strukket helt ud og ned til jorden. Men ellers vil hun bare ikke eller styrter af sted
Så håber nogen kan hjælpe mig lidt
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 65
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 47
Så skal hesten rides til det kræver det at den har et godt forhold til din hånd og bidet.. alt den kan de basale ting som at gå til bidet og gi efter og alt det...
min ville gerne falde på forparten(og løbe), og det har jeg affundet mig i (til en hvis grænse) så lang til hesten egentlig gør som den skal kan tempoet altid redigeres - men der vil mange nok være uenige med mig..
men ved at han kunne gå dybt i longen har jeg haft meget nemmere ved det på ryggen af ham fordi han ligesom havde fattet meningen..
men start med at lære hesten det i skridt og så videre til trav når den har forstået... det er min mening.. håber det går godt for dig.
At ride dybt.