{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Det gør mig virkelig sur! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Først skal det lige siges at jeg ikke nævner nogle navne da jeg ikke gider blive hængt op smiley hvis du virkelig gerne vil vide hvad beridderen hedder, og du kan ikke overlever hvis du ikke får det af vide så skriv en privat besked :)!

Nåh..

Vi der er en beridder på det sted hvor jeg står. og alle tilbeder ham som om han var en gud!
Men jeg NÆGTER at få undervisning af ham! den måde han rider på!... den er helt krotesk! han lære piger på 10 år at man skal vende pisken den modsatte vej, og have hånden nede på låret. får så går hesten jo RIGTIG fint!
Jeg syntes det er mishandlig, og en helt forkert måde at ride på!
Hestene vender det vide ud af øjnene når han rider dem, eller når han underviser rytteren. og de pisker vildt med halen.
jeg er begyndt at blive ned gjort fordi jeg er en af de eneste der bliver ved med at nægte det!
så nu er jeg begyndt at 'advare' alle de nye så de ikke bliver smittet med 'den rigitge gode ridning'- feber!
Og får at det ikke skla cære løgn så tor jeg han står og lyver dem lige op i ansigtete!; For han skulle være landstræner i Italien, det er bare sjovt han underviser på den gård jeg står på, når der er ingen, hellere ikke jeg selv!, rider specielt godt! så er det bare sjovt at det Italienske landshold skal betale hans fly bilet så han kan komme til DK og undervise 'os' -.-'

Men da vi så 6 piger hjemme hos en. leger vi så Pandoras æske som er en leg hvor man skriver et spørgsmål til en person og lægger det ned i en æske og man ved ikke hvem der har skrvet spørgsmålet.
det var super hyggeligt og vi fik grinet en masse.
lige indtil dre kommer dette spørgsmål til mig; "Hvorfor syntes du det er DIREKTE mishandlig at ride på x's(beridderens) måde?"
så begyndte vi at diskutere!
De blev ved med at seíge: JAMEN hesten er jo glad når han rider den!
Den har jo ørene fremme
osv.
Problemet er bare at de jo ikke lytter til hetsens SMÅ sinagler!
Og de tror de ved alt! Grrrr! og jeg var jo dyremishandler! (Rider KUN for mine ben! min hånd røre sig stort set ikke når jeg rider!!!)

NÆJ hvor blev jeg SUR!
Og der er begyndt at gå rygter om mig om alt muligt. bla. det med at jeg mishandler min pony.

Ved godt det måske er et ligegyldigt emne, men jeg er bare SÅ rasende fordi jeg bliver kaldt alt muligt, af nogle som ikke har en SKID forstand på heste! jeg havde bare brug for at komme ud med det!

Tavefejl er GRATIS ^^

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det gør mig virkelig sur!
  • #1   4. jul 2011 Fuck hvor irriterende! Uurgh, kan godt forstå hvordan du har det... Når folk abre ikke fatter det! Det viser bare hvor meget de ved om sådan noget... /-:

Tavefejl er gratis. - HAHA! super godt! - var det meningen? xD

• #2   4. jul 2011 Der findes desværre hestefolk, hvor resultater tæller mere end dyrevælfærd.

• #3   4. jul 2011 Kan godt forstå, det frustrerer dig rigtig meget. På min gamle rideskole havde vi en ridelærer, der var alkoholiker. Bevares, han var dygtig, men ikke når han var fuld.
    Forstår ikke rideskolen ikke sætter ind over for så voldsom ridning af hestene, men desværre er meget hårdhændet håndtering af heste jo meget normalt i vores verden.
    Jeg synes det er godt, at du fravælger hans undervisning, men pas på du ikke sætter dig selv i en træls situation pga. HANS ridning.
    I bund og grund kan du ene pige ikke redde de andres ponier. Det ér jo deres valg, hvis de vil ride sådan (selvom vi er enige om, det er forkert). Men det ville da være rigtig dumt, hvis du blev smidt ud eller mistede dine rideveninder pga. en berider.

Har du taget sagen op med bestyrelsen? Du kan evt. tage noget video af hans ridning, for at have beviser. For jeg vil vædde han vender pisken rigtigt, når formanden står og kigger.
    Bestyrelsen er jo hans arbejdsgivere og er i bund og grund dem, der bestemmer.
    Held og lykke med at få væltet ham af pinden. Sådan nogle mennesker skulle forbydes. Heste er sarte dyr og det der "ryk, spark, slå"-ridning er simpelthen forfærdeligt.

• #4   4. jul 2011 Undskyld jeg spørg dumt men hvordan vender man pisken forkert og havd er der forkert ved at have hænderne ved lårene o.0? For når jeg rider rider jeg ikke i den stive dressur stil med armene. da jeg føler jeg skal bruge mere kraft i mine signaler. Og det er for krampagtig at ride sådan.

• #6   4. jul 2011 Grrrr, hvorfor vil folk ikke se det når noget er forkert?
    Ej hvor er der erverligt at det går sådan.
    Syntes heller ikke det virker overbevisende at han er landstræner i Italien når han rider sådan. smiley

• #7   4. jul 2011 Nååååååå på den måde

altså den med hænderne kommer jo an på om det er for løse tøjler eller total stramme.

jeg selv er tilhænger af let løslig tøjler smiley

Men du kan ikke gøre så meget du må finde dig en ridelære selv som passer til dig og så har du din undskyldning. Men ja mange rytter lære at betrækte heste som et redskab og ikke som et levene væsen.

• #8   4. jul 2011 anna og den sorte hingst: problemet er bare at formanden får undervisning af ham smiley

Og det er godt at se at i deler min "interesse" for at det er forkert !:)

• #9   4. jul 2011 Amanda&Arking: hehe har hugget den fra andre >:D hihi

• #10   4. jul 2011 Hold fast i det der føles rigtigt for dig og din hest!!!

• #11   4. jul 2011 Ja DU er specielt en af dem som mishandler din pony!. Prøv lige at se på din hest underhals smiley Det er jo næsten ikke noget! :O. Total dyremishandler du er!. Nu må du altså ikke flyve! Alle ved jo at du river hesten i munden, hvorfor mon den er så hård i munden?.

Ej du ved godt at det ikke passer skat ;*.
    De er bare pisse misundelig over at de ikke kan se forskel på rigtig og forkert!.

Til alle jer som tænker:" Ej det er bare noget hun siger, hun mishandler sikkeret ponyen men kan bare ikke selv se det".
    Jeg har kendt Mia i over 2 år. Aldrig ALDRIG har hun revet hesten i munden!. Hun rider 100% med benene!.
    Haha vil gerne vide hvor mange gange jeg ikke også er blevet bagtalt!.

• #12   5. jul 2011 Jo vi er jo SÅ meget dyremishandlere !! -.-'

Kommentér på:
Det gør mig virkelig sur!

Annonce