{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Det gør mig så sur! {{forumTopicSubject}}

Ville bare lige dele min vrede med jer.
Jeg har nogle klassekammerater, der tror de er så kloge på ridning.

"Ridning er fimset!", "Ridning er let!", "Ridning er ingen sport!", "Ridning giver ikke motion, du sidder jo bare på hesten, mens den gør hele arbejdet."

Det er godt med jer! Ridning er ikke fimset, ridning er ikke let, ridning er en sport, ridning giver motion, og rytteren gør også en stor del af arbejdet! De er så mega bagkloge, og de kan ikke være det bekendt. Jeg snakker både om drenge og piger der tror de er så kloge! De skulle prøve at sætte sig op på en hest og få en ordenlig galloptur, så de kan falde af og få en lærestreg!

Ville bare lige ud med det. Jeg oplever det nemlig hver dag. Hvad siger i til det? Er det ikke bare latterligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det gør mig så sur!
  • #2   16. feb 2012 Haha sœt dem op på din pony og håb den er I balladehumør med bukspring og en virkelig jordetur ^^ bed dem lœgge benene til og drive hesten frem og ned, lad dem dog prøve det selv så de har mœrket på egen krop at ridning ER EN SPORT..
    Hvis du ikke lige lyster mit forslag så luk ørene.. du ved jo at det de siger fokert smiley

• #4   16. feb 2012 Siger de skal sætte sig op på en, også skal jeg så noget ordenligt noget. Så aftaler jeg en dag, men så vil de ikke alligevel, for de kan jo være lidt farlige. Har efterhånden prøvet det et par gange, og griner kub af dem smiley og alle mine veninder og venner respektere min sport, for ellers er de da mere end velkommen, til at sætte sig op på min hest.

• #6   16. feb 2012 Ja ikk'? Jeg har et par enkelte venner der respektere det, og så selvfølgelig mine ridevenner. Men synes stadig det er latterligt! Jeg har ikke lige min egen hest, men ellers havde jeg da sendt dem afsted over Lars Tyndskids marker! Jeg er sikker på at kun hesten ville komme tilbage! smiley

• #7   16. feb 2012 Man kan også bare ignorere kommentarenene så syntes de pludselig ikke det er sjovt længerer.

• #8   16. feb 2012 hm, altså jeg har læst at dressurridning, er en af verdens sværeste sportsgrene. Det er ikke svært bare at tulle rundt på hesten, men så snart der skal noget rigtigt arbejde ind, bliver det svært..

• #9   16. feb 2012 * Hende med drømmehestene smiley *
    Jeg er helt enig, syntes dog at det er træls at skulle "skjule" sit rigtige jeg. Men som du siger så giver det kun anledning til mobberi...

• #10   16. feb 2012
    Det er jo ikke at skjule sit rigtige jeg, det er bare at lade være med at plabre løs om heste i øst og vest - det intressere ikke folk, ligesom jeg heller ikke gider hører om at det gik skide godt til golf igår og jeg gjorde sådan og sådan. Det er ikke min interesse, så er ligeglad.

• #11   16. feb 2012 Jeg hader det....
    Jeg synes det er så irriterende når folk udtaler sig om noget, som de ikke har nogen som helst idé om! Hvis jeg får 'ridning er jo ikke en sport' i hovedet i skolen, så tilbyder jeg dem altid bare en tur på min pony, og når de så siger nej, fortæller jeg dem at hvis de ikke har prøvet det, så skal de lade vær med at udtale sig om det.... Det er SÅ irriterende!:s

• #12   16. feb 2012 det ved jeg ikke.. jeg syntes heste er en stor del af mig, så ville selv føle at jeg ikke kunne være mig selv hvis jeg ikke kunne fortælle at jeg red stævne i weekenden, når folk spørger hvad jeg har lavet i weekenden..

men ja, det er ikke nødvendigt at plapre løs 24/7 om heste til ikke-heste-relaterede folk, da de ingen interesse har i det..

men man skal stadig acceptere hinanden, uanset deres interesser (:

• #13   16. feb 2012 Har også oplevet en fyr som var så klog på heste, og lige skulle spille smart, så han ville op og ride på min pony. Min pony plejer virkelig altid at være sød, også mod nogle som er mindre gode til at ride. Men lige så snart han satte sig op, satte ponyen i galop og bukkede ham af. Haha, ej hvor jeg dog bare var ved at brække mig af grin indeni, der fik han virkelig en lærestreg! Hvorefter jeg satte mig op bagefter, og ponyen gik lige så pænt.. Gud hvor jeg dog elsker den pony!<3 (:

• #14   16. feb 2012 Altså folk som siger sådan har aldrig prøvet at sidde på en hest, og hvis man tilbød dem det ville de heller ikke fordi de er bange for det smiley
    Og så er det jo bare for at være sej at de siger det, man skal bare lade dem tro hvad de vil og så smile fordi man er en af dem der ved at det er hårdt både for hest og rytter.
    Og så er det jo også bare fordi man som rytter bruger nogle andre muskler end fodbold- og håndboldspillere smiley

• #15   16. feb 2012 Sådan var det også i min gamle klasse, det er så åndsvagt!-.-'
    De må sku gerne prøve min pony og se om de overhoved kan trække ham xD
    Nå men sådan er det heldigvis ikke i den klasse jeg går i nu^^ Der er vores tysk lære så også avler så vi for tit fortalt i klassen når hestene gør et eller andet tosset om morgnen xb

• #17   16. feb 2012 lad være med at snak med dem om det.... så er det problem løst.

• #18   16. feb 2012 Hende med rømme hesten har ret. ikke heste folk skal man IKKE snakke heste med de fatter bjælle. gem det til hestefolk smiley

MEN der er jo den der video der hedder vist nok "so you think ridning is easy?" eller noget

• #19   16. feb 2012 Denne video smiley

http://www.youtube.com/watch?v=32YTWKf4TQI

• #20   16. feb 2012 Selvfølgelig skal de ikke mobbe )o:

Men hvis i endelig får "dem" med ud til hesten, hvorfor ikke give dem en god oplevelse uden de kommer galt afsted, så der ikke sker noget i fortryder resten af livet.

Derimod kunne i risikere at få endnu flere til at interessere sig for heste og ridning (o:

• #21   16. feb 2012 Tja, jeg kan nu heller ikke se det sjove i at man håber på hesten smider dem af, eller de får en dårlig tur.

Det er da straks sværere at nedgøre noget, som man har fundet ud af faktisk er rigtig hyggeligt og måske meget sværere end man regnede med.

Hvorfor ikke i venlighed tilbyde dem en tur med ud til hesten. Fortæl at det jo må være svært at tale om noget, man ikke har så stort et kendskab til. Men at de kan komme med ud en tur og så kan I snakke om det bagefter.

Derefter må man selvfølgelig tage det med, hvis folk så stadig har en negativ tanke om det. Jeg forstår man fx ikke på fodbold - og jo, jeg har skam spillet det... Men det er prøvet og det var ikke mig. Sådan er det jo også for nogen omkring heste.

• #22   16. feb 2012 Kan sgu ikke hidse mig op, det er jo dem der er uvidende :-). Så grin lidt af dem smiley

• #23   16. feb 2012 Ja, mente selvfølgelig ikke det med at de skulle falde af, men bliver bare irriteret. Jeg nævner det aldrig oppe i skolen, det er dem der starter diskussionen ved for eksempel at sige:" Jeg var til fodboldstævne i weekenden, vi vandt, ligesom hesten nogle gange gør, IKKE rytteren." En totalt provokerende sætning. Jeg prøver altid at være ligeglad, men nogle gange kan det være for irriterende og så tager jeg kampen op. Hvis jeg så spørger om de har lyst til at prøve, så svarer de at de ikke gider prøve en sport når den ikke giver muskler.. -.-'

• #24   16. feb 2012 Haha?!
    Ikke giver muskler? Der findes ingen sport der giver så mange muskler som ridning. Alle dine muskler bliver brugt under ridning. Det giver dog ikke en god kondi :S

Men det flerste store atleter og løbere rider faktisk ved siden af for at holde sig fit smiley

Dine klassekammerater er bare uvidende smiley

• #25   16. feb 2012 Syntes nu det lyder til mobning. tag en snak i klassen om respekt for hinanden og hobbyer.
    Ikke iorden at rende og nødgøre andre og det de har af glæder.
    Så tag den højre oppe.

• #26   17. feb 2012 Smed min svoger op på min pony efter alle hans kommentarer om at det er så let osv osv, det var et syn for guder gg til sidst sagde han med en meeeeget lille stemme" det er meget sværere end det ser ud til" jeg ville sige til mine klassekammerater at de skal lade være med at udtale sig om noget de ikke ved en brik om, og sig i kan diskutere det igen når de har redet deres første time med: hælene ned , ret dig op, brystet frem, skuldrene ned, hænderne samlet, albuerne ind til kroppen, driv med lænden, hiv ikk hesten i munden, følg bevægelserne, letridning, slap af i kroppen. Er der egentlig flere ting man skalpe een gang. Ridning er sgu da multitasking der vil noget. Måske det er derfor det mest er piger der rider.

• #27   17. feb 2012 Du har fuldstændig ret! Min far sagde:" Bare sig til dem at de må få en prøvetime, jeg betaler gerne!" hahaha! smiley

• #28   17. feb 2012 Ja de ved jo ikk hvad de går glip af, og det ville være sjovt at se dem gå helt normalt dagen efter efter en times ridning når man ikk har prøvet det før. Av av av så kan det også være de ikke siger at man ikk får motion af det.

• #29   18. feb 2012 Det kan jeg huske! Det gjorde godt nok ondt.

Kommentér på:
Det gør mig så sur!

Annonce