{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Træning fra jorden {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er
Jeg vil gerne spørger jer om hvordan i træner jeres heste fra jorden af.

Rygtræning af hesten (primært)
Balance træning
osv.

Jeg har ikke gjort så meget i det før, så mangler inspiration og tips til div aktiviteter. Min hoppe er ikke i form og jeg vil ikke gå for hurtigt frem så hun bliver overanstrengt. Mit mål er at få hende i form så hun er tip top til næste forår da jeg planlægger at ifole hende der.
Og derefter holde hende i form til hun foler så hun ikke falder hen igen. Hun er 93'er så 18 år nu og vil være 20 ca når hun får sit sidste føl, som jeg så vil beholde til fremtidig ridehest.

Men tips og idér til jord træning er meget velkommen smiley Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning fra jorden
  • #1   1. jul 2011 Jeg arbejder meget fra jorden i de 7 lege fra perilli

• #2   1. jul 2011 Du skal da have den i liner :O) Tjek Ellen Ofstads hjemmeside

• #3   1. jul 2011 Akademisk træning er så godt for deres muskler smiley Måske du kan få inspiration på www.kapriole.dk og ellers kan det virkelig betale sig at få en underviser ud! Tro mig - du bliver bidt af det smiley

• #4   1. jul 2011 Når jeg træner fra jorden med Baloo træner jeg primært med kegler, pressening bomme - kig evt. forbi mine seneste video'er. Jeg arbejder meget med de ting han frygter, fx. vand, trailer osv. for at gøre ham mere tryg og sikker.

Jeg får inspiration fra www.liberamus-equos.dk

• #5   1. jul 2011 Hvis du er medlem af Epona.tv, så kan du finde nogle super videoer derinde, der viser nogen strækøvelser du kan lave med din hest, der strækker bla. lænd, ryg og skuldre.

• #6   1. jul 2011 Mit tip til dig er, at du skal undgå "bare" at gøre det samme som en anden, og følge deres råd slavisk. Jeg mener, at det er vigtigt, at du finder de bevægelser og måder at gøre tingene på, der passer dig bedst.

En god start kan være at lære din hest el. bare finpudse at bakke, gå frem, rykke bag/forparten selvstændigt, stå på podie, stå stille, "kom her", osv...

Bestem dig først for hvilket signal/ hvilken bevægelse, der skal få hesten til at vige på den ene eller anden måde. Derefter ligger du presset på hesten (eks. ved at trykke på bagparten med fingerspidserne) indtil den rykker sig/ viger for dit pres. Nu er det så EKSTREMT VIGTIGT, at du øjeblikkeligt slipper presset og roser, nusser, kæler hesten. (den må ikke være i tvivl om, at den har gjort noget rigtigt!)
    Husk; hvis hesten prøver at gøre, som du siger, så er det godt nok = ros! smiley

Du må være forberedt på, at det kan tage laang tid, så du får brug for tålmodighed smiley

Kommentér på:
Træning fra jorden

Annonce