Træning fra jorden {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Jeg vil gerne spørger jer om hvordan i træner jeres heste fra jorden af.
Rygtræning af hesten (primært)
Balance træning
osv.
Jeg har ikke gjort så meget i det før, så mangler inspiration og tips til div aktiviteter. Min hoppe er ikke i form og jeg vil ikke gå for hurtigt frem så hun bliver overanstrengt. Mit mål er at få hende i form så hun er tip top til næste forår da jeg planlægger at ifole hende der.
Og derefter holde hende i form til hun foler så hun ikke falder hen igen. Hun er 93'er så 18 år nu og vil være 20 ca når hun får sit sidste føl, som jeg så vil beholde til fremtidig ridehest.
Men tips og idér til jord træning er meget velkommen Tak på forhånd
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Jeg får inspiration fra www.liberamus-equos.dk
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
En god start kan være at lære din hest el. bare finpudse at bakke, gå frem, rykke bag/forparten selvstændigt, stå på podie, stå stille, "kom her", osv...
Bestem dig først for hvilket signal/ hvilken bevægelse, der skal få hesten til at vige på den ene eller anden måde. Derefter ligger du presset på hesten (eks. ved at trykke på bagparten med fingerspidserne) indtil den rykker sig/ viger for dit pres. Nu er det så EKSTREMT VIGTIGT, at du øjeblikkeligt slipper presset og roser, nusser, kæler hesten. (den må ikke være i tvivl om, at den har gjort noget rigtigt!)
Husk; hvis hesten prøver at gøre, som du siger, så er det godt nok = ros!
Du må være forberedt på, at det kan tage laang tid, så du får brug for tålmodighed
Træning fra jorden