genoptræning (taktfejl) {{forumTopicSubject}}
Undskyld at det blev lidt langt :o)
Min dejlig dreng fik en sene skade sidste år på højre forben, og fik ved jultid fik jeg grønt lys for genoptræningen, det går ellers godt, dog er vi gået langsomt frem, ved at til tider har så dårlig ryg at jeg ikke kan ride, men men dette skulle jo være godt, han rides pt 2-3 gange om ugen, han er rigtig sød og man kan mærke at han elsker at blive brugt, MEN når han sætte i trav lave han et lille hop (galopanspring eller sådan noget) og ind imellem taber han også takten i traven, men ellers er det kun når han sættes i trav og det er på begge volter og er også blevet meget stiv på venstre volte.
Der er ikke noget i skridt eller galop, nogen mener det er en dårlig vane han fået, andre menere at det er pga hans lidt blødekoder på bagbene, dyrlægen har lavet bøjeprøve på alle benene uden anmærkning og siger det ikke skyldes det, hvis smeden buger buk og især på venstre bagben, virker han øm og han menere det er derfor, dyrlægen siger sluder for i bøjeprøven er der ikke noget og siger hvis vi andre også skulle stå bøje sammen så længe som når han står i bukken når smeden er der, ville vi også ømme os, når vi strækker os ud og at han jo ikke er helt ung, det skal lige sige at hvis smeden ikke bruger bukken, så er der heller ikke noget at se eller mærke på ham.
Når jeg snakker med dem, synes at det de siger lyder rigtig, men de siger jo hver sin ting og det jeg ville med det her var at høre om andre har erfaring med dette problem og hvad de menere det skyldes.
Det skal lige siges at der stadig er lidt væske i højreforben, men dyrlægen siger det ikke har nogen betydning for ham ?
Tak for at læse mit lange indlæg :o)
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Det er ihvertfald ikke en dårlig vane...
Det kan være fordi han har brugt sig forkert i den tid han jar været skadet, fordi det har gjort ondt og derved fået en skævhed i sine muskler, på den ene eller den anden led, det vil så betyde at han har svært ved at bruge sig selv korrekt, når du kræver det...
Måske en massør kunne hjælpe med at udpege problemet?
Hvis skaden er opstået ved et fald, kan have forskubbet noget og han kan simphelthen være "låst" fast, så er en kiropraktor nok mere effektiv, men han kan sagtens også sige noget om hestens muskulatur..
Det er ihvertfald mit bud
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Nu du siger at hesten er meget stiv til den ene side, kan det måske også været noget kiropraktisk?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
apr 2005
Hvis du har hende forsikret, kan du være heldig at din forsikring dækker hvis du får en dyrlæge der også er udannet i kiropraktik, hvis du ikke lige var klar over det
Any who, det kan sagtens være at han er øm efter smed, fordi han netop bliver lidt "overbelastet" fordi han skal stå fikseret på en bestemt måde i længere tid, lige lidt som en bøjeprøve, der provokere man jo også ved at overdrive og holde den længere end man normalt ville og dette kan så afslører om hesten er øm...
Derfor jeg også mistænker ham for at være øm, et eller andet sted, men lige hvor, det er jo så svært at sige
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
apr 2005
Undskylder selvfølgelig får at have kalde din herlige dreng for hende
Ja kan godt forstå dig, men synes nu du skal få en kiroprakter ud, det kan jo være han/hun kan sige/gøre noget fornuftigt, men kan sagtens fortstå din frustration...
genoptræning (taktfejl)