{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

jeanet h
jeanet h
Tilmeldt:
27. feb 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Har ikke redet i 5 år begyndt igen {{forumTopicSubject}}

Ja nu er jeg så endelig begyndt at ride igen men bare på hyggebasis, og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør mine ben de vælter bare frem og tilbage hvordan skal jeg holde mine ben? og mine hænder ja dem har jeg nogle lunde styr på men kan ikke få hende ned med hovedet hvad gør jeg galt der? og jeg ved ikke hvorfor jeg får hesten til at løbe herre hurtigt men det gør hun hvad gør jeg forkert hehe??... håber nogle vil hjælpe:)

Hvor meget ligger undervisning på idag?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har ikke redet i 5 år begyndt igen
  • #1   5. maj 2011
    Hesten skal absolut ikke arbejdes ned! Hesten skal søge ned fordi den har bagparten med og er afslappet - ikke fordi man sidder og piller i dens mund.
    Når man gør det så bukker hesten nakken pga. negativ forstærkning dvs. hesten bukker kun nakken for at undgå at du ligge pres i munden/piller i tøjlerne.

    Ang. benene, så af med bøjler, slip tøjlerne og få en til at longere dig imens du koncentere dig om at slappe af og følge hesten.
    Lav balance øvelser som armene ud til siden, armene på hovedet, rør ørene, rør fødderne ( højre hånd røre venstre fod ), røre bagparten mm.



  • jeanet h
    jeanet h Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #3   5. maj 2011 ok ja må nok hellere starte til undervisning min balanceform er helt væk .. gik ellers så godt da man var lile:(

  • jeanet h
    jeanet h Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   5. maj 2011 men i forvejen løber hun ret stærkt selv med ejer men det er nu hendes gang og jeg føler slet ikke jeg kan sætte mig ned på hende uden at få dicideret sidestik så flager halvt oppe på numsen.. ja alting går galt faktisk.

  • jeanet h
    jeanet h Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #6   5. maj 2011 Line.. Ja det kunne egentlig godt være men ja ellers som du siger undervisning skulle være på sin plads:) men tak for hjælpen

  • #7   5. maj 2011
    Line N - Syntes nu ellers det er en genial øvelse smiley

    Man fjerner balance ting - så kan man jo holde fast i man eller sadel hvis man kommer ud af balance. Men måde jeg og min søster har haft gavn af den.

    Og man kan slf. starte i skridt, så 5 trav skridt - men det kan man jo selv tænke sig videre til :o)


  • #8   5. maj 2011
    Stald Højen . - Tja på diverse rideskoler og af beridere lære man jo også at give hesten en i røven hvis den ikke gør som man beder om eller bare trække hårdere til hvis den ikke gør som man beder om heller.

    Hesten er bare fræk og skal have en i røven og lære hvem der bestemmer!

    Der bliver ikke nævnt noget om at heste ikke kan være frække, at hesten kan gøre det pga. smerter, pga. signalforvirring/fordi den fatter bjælle, følsomhed osv.

    Undervisere - berider eller "alm" har ikke altid ret smiley


  • #9   5. maj 2011
    De kan ellers sagtens selv da det jo gerne skulle være fordi bagparten er med :o)


  • #10   5. maj 2011
    Det mener jeg aldrig den kan blive når hesten hovedet er "tvunget" ned og ikke fordi den selv har søgt ned pga. bagparten.

    Hoved ned = bagpart med, nej.
    Bagpart med = hoved nej, ja.

    Det skal jo som sagt være en bonus at hesten søger ned når bagparten er med. Det klare den selv, vi skal ikke blande os.


Kommentér på:
Har ikke redet i 5 år begyndt igen

Annonce