{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Pessoa system {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley

Først vil jeg lige sige at jeg ikke ser nogen negative kommentarer, da vi skal huske at vi hver især har vores måde at ride og træne på smiley

Da jeg kønte min nye hest, blev jeg anbefalet at træne med pessoa system. Men da jeg aldrig har prøvet det før, søger jeg råd og vejledning til hvordan jeg skal starte stille op smiley

Er der nogen der har forstand på det smiley

Mvh Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pessoa system
  • #1   28. apr 2011 Normalt når man køber den, er der introduktions papirer med.. For det skal spændes på bestemte måder, alt efter hvilken holdning du skal træne..

  • #2   28. apr 2011 bare husk at det ikke er alle heste der kan bruge det. f.eks. min bliver panisk hvis snore ligger bag hendes ben.

  • #3   28. apr 2011 jeg bruger det på min og det ALLER vigtigste er du KUN træner kort med den

  • #4   28. apr 2011 okay, tak for råd. Der var ikke nogen introduktions seddel med, da det er en efterligning.
    Jeg søger en holdning, hvor hun kan sætte muskler i bagparten. smiley

    Og det er ikke engang sikkert jeg kan få det på hende, da hun er rædselsslagen for piske..


  • #5   28. apr 2011 Jeg bruger det meget på min, fordi at det for hende til at bruge hendes muskler rigtigt og gå i rigtig holdning. hun er lige blevet tilredet og har det med at gå under lod når vi rider.
    de må kun gå med den i 20 ca. men når du skal prøve den på så skal den sidde anstændigt stram men med god muglighed at du kan få det hvis der skulle komme et ben i klemme. min egen var lige ved at komme galt afsted de første 5 minutter hun havde den på fordi hun løb og bukkede en halv rundes tid.


  • #6   28. apr 2011 Min var også total panisk første gang hun havde det på, men i det jeg forholdt mig rolig omkring det, og ikke lod mig påvirke af hendes høje tempo og nervøse træk, gjorde det at efter et kvarters tid slappede hun af og jeg kunne stoppe træningen, og et par dage efter tog jeg det på hende, og der var INTET.. Hun slappede bare af..

    Men hvis det er træning hvor hesten skal lægges dybt, så skal du sætte karbinerne med spolen i bidet, og så fører du den tilbage til den nederst mulige ring på gjorden..
    Jo højere du sætter karbinhagen i gjorden, jo højere holdning før hesten..


  • #7   29. apr 2011 Da jeg købte mit pessoa-system, sagde ekspedienten til mig at det bedste var at bruge den holdning hvor hesten næsten støvsuger. Hun sagde at de andre måder gjorde mere skade end gavn. Så det er hvad jeg har gjort, og det går fint:)

  • #8   29. apr 2011 Aner intet om akedemisk dressur, så det vil jeg ikke bevæge mig ud i at prøve smiley kunne godt forstille mig at når de nærmest "støvsuger", så får de strukket ud i hele kroppen og kommet op med ryggen smiley

  • #9   2. maj 2011 Jeg har hørt fra en hestekiropraktor at hun har rigtig mange heste som er blevet skadet af pesoasystemet. Det kan sikkert godt virke, men jeg ville ikke bruge det uden at have været på kursus i det.
    Var det ikke en ide simpelthen at ride muskler i hesten?


  • #10   13. jun 2011 Hej jeg har en hoppe som er MEGET svejrygget faktisk så meget så hvis jeg longere hende kun i kapsun så er hun slet ikke istand til at komme ned hvor hun skal være, hendens ryg kan slet ikke bare hende. Så jeg fik at vide af en som træner heste op igen, at jeg skulle prøve dette system. Nu er hun gammel køre hest så har på ingen måde problemer med at hun bliver panisk ved noget bag om hende. Første gang hun havde dette pessoa system på lagde hun sig helt ned og støvsugede, hendes blodåre trådte frem på bagparten hvilket jeg aldrig har set på hende før. Så jeg er blevet enig med mig selv om at dette må være vejen frem for hende da hun skal ha hjælp til at komme i den rette stilling. Jeg satte spændet med kabinen fast i siden af longerings gjorden og så igennem bidet og ned under maven på hende. Det fungerede rigtig godt for mig.

Kommentér på:
Pessoa system

Annonce