{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pessoa system
  • #1   19. aug 2013 træner din hests ryg og bagpart. smiley

  • #2   19. aug 2013 Det vil jeg også mene, men har fået kritik, fordi jeg lagde et billed ind på en side på FB, så ville lige spørger ind til smiley

  • #3   19. aug 2013 En pessoa kan jo som alle andre ting bruges forkert..

    Jeg er selv rigtig glad for min... =) Men alle hver deres meninger.


  • #4   19. aug 2013 Jeg har brugt min i forbindelse med min hests genoptrænings forløb, jeg fik en der var erfaren med brugen af denne, til at lærer mig det, og har brugt den siden hver anden dag i ca et kvarter.
    Det har virkelig været godt for min hest, ingen tvivl om det. Så jeg er rigtig glad for det. Hvis det bruges rigtigt smiley


  • #5   19. aug 2013 Team Nordhuset:

    Så du longere din hest hver anden dag? Det må godt nok ikke være sundt for din hest.


    Longere med Pessoa en gang hver 14's dag. Maks. Og det er på en traver jeg har i træning.


  • #6   19. aug 2013 Og bare lige et fact, Pessoa må kun bruges når hesten er meget godt varmet op, og så kun i 5 minutter af gangen....

  • #7   19. aug 2013 Lulu: Efter dyrlægens anvisning ja, så longerede jeg 2-3 gange i ugen med en dags mellemrum, hvor han selvfølgelig blev opvarmet først og bagefter fik monteret passoa'en.
    Min dyrlæge er blandt andet kiopraktor, så tror nu godt hun ved hvad hun laver, og hun ville nok ikke lade mig arbejde sådan med ham hvis det skulle være usundt smiley
    Han bliver normalvis kun longeret engang i ugen, når han bliver redet for at træne på en anderledes måde samt styrke balance og muskler smiley


  • #8   19. aug 2013 Jeg har heller aldrig hørt om kun engang hver 14 dag lyder godt nok latterligt..

    Så lange man ikke bruger det længe af gangen og ikke hver dag så skulle det ikke være et problem..
    Har du nogle links til disse oplysninger omkring hver 14 dag eller er det bare din mening.??

    Og alle heste skal jo varmes op før man arbejder med dem.. det ved alle normale heste mennesker.. du sætter jo hellere ikke en hest i galop med det samme og springer spring uden opvarmning


  • #9   19. aug 2013 Bruger min pessoa i forbindelse med genoptræning og at få opbygget de korrekte rygmuskler. Dette skiftevis med alm longering 6 dage i ugen, 1 fridag og så forfra i en måned - i samråd med dyrlæge.

    Alt udstyr kan bruges forkert, og ved man ikke hvordan en pessoa skal bruges, kan det gøre mere skade end gavn.
    Men er super glad for min!


  • #10   19. aug 2013 hej anna jeg har også fuldt med på sidelinjen på fb og jeg synes de svar og kommentar derinde er helt på sidesporet, endnu en grund til jeg aldrig ligger noget ind på haflinger sport gruppen, da folk derinde er meget kritiske og har let ved at domme folk på forhånd, det er en ærgelig tindens de har derinde men desværre rigtigt smiley jeg bruger også selv pessoa til at løsgøre anders en gang imellem hvor jeg synes han virker lidt stiv, gerne når han ikke har været brugt til dressur længe så kan han godt være lidt stiv når vi skal igang igen, og jeg har heller ikke haft andet en god ud af den smiley og ja selvfølgelig skal man bruge den korrekt smiley

  • #11   19. aug 2013 Camilla:

    Du burde nok se at bestille en tid hos optikeren smiley
    Har ikke skrevet at man kun skal longere med det hver 14's dag. Har skrevet JEG longere med det hver 14's dag smiley

    Team Nordhuset:

    Sorry, det lød bare som om at du stadig bruger den hver 2 dag selvom genoptræning er afsluttet. Det kunne umuligt være sundt. smiley Og man plejer vidst kun at sige det er sundt at longere maks. 3 gange om ugen. Jeg gør det 2 gange om ugen med traveren, og gerne med køreliner så jeg har noget mere føling fra jorden.


    Men alt i alt, syntes jeg selv pessoaen giver meget modstridende signaler - Derfor bruger jeg den kun sjældent som jeg gør. Men nu er jeg heller ikke en fan af at bruge div. indspændinger udover en fast chambon.
    Dokumentation skal jeg nok lige finde, inden jeg bliver slagtet :))


  • #12   20. aug 2013 Min mening om Pessoa-system? Det skulle afskaffes! Mange tror jo, at hesten bruger ryggen, fordi den løfter den under arbejdet i pessoa-liner. Desværre er fakta, at hesten overspænder i ryggen, og ofte får spændinger til følge. Der var en, der lagde et super link den anden dag, men jeg kan ikke lige finde det. Det handlede netop om Pessoa-linernes skadelig indvirkning på hesten.

  • #13   20. aug 2013 Alt kan gøre skade hvis det bruges forkert, også en chambon.
    Jeg har brugt det meget på min røde dame den gang jeg skulle tilride hende (der var de lige kommet frem)
    Den kan spændes på forskellige måder, alt efter hvad man ønsker.
    I starten brugte jeg den på en måde hvor hun kom frem og ned, så hun kunne får sat muskler de rigtige steder, inden jeg begyndte at ride på hende.
    Jeg bruger den stadig ind imellem, og kan slet ikke forstå at Jeanne N siger at den giver spændinger, jeg bruger den netop hvis jeg syns min hest spænder under ridning, og min erfaring er at den hjælper hende af med de spændinger.
    Man skal selvfølgelig gå langsomt til værks, jeg har brugt det på flere af mine heste, og man skal jo ikke spænde dem voldsomt ind, men starte ed at bruge dem helt løst, så hesten kan vænne sig til den, især det at den går ned over bagparten er der mange heste der er lidt bange for i starten.
    Der findes vist nok en hjemme side med en betegnelse om hvordan man må bruge den, ser lige om jeg ikke kan finde den.....


  • #14   20. aug 2013 Nå det her var lige det eneste billede jeg kunne finde, men her ses det at der er forskellige måder at indstille den på alt efter hvad man gerne vil opnå.

    profilbillede
  • #15   20. aug 2013 Jeg er glad for mit, men bruger kun de lange indstillinger, da jeg syntes hesten bliver anspændt i de høje smiley


  • #16   20. aug 2013 Team Grafik: Jeg bruger også altid de lange indstillinger i opvarmningen, men kan godt finde på at bruge de høje holdninger til min dressur hest, men hun er kva at hun går MB også vandt til at blive redet i den holdning, så derfor er det ikke noget problem. Men til heste der ikke kan rides i de høje holdninger, vil jeg kun bruge de lave.
    Og især til heste der ikke er rutineret med Pessoa vil jeg kun bruge den der hedder LOW.


  • #17   20. aug 2013 Mette: Min den ene er nu også klar til M, men han ligger sig i pessoa'en - aner ikke hvordan det lykkes ham xD så så snart han bliver høj bliver han anspændt i den smiley Ville aldrig bruge de høje på heste som ikke kunne gå der under rytter.
    Den anden er kun nået til LC klasserne, så på ham bruger jeg kun de to laveste.
    Varmer altid op med den hvor linerne er under forbenene, da arabere gerne vil ligge højt i nakken og smide ryggen.


  • #18   20. aug 2013 hæ hæ ja det kender jeg godt fra min den hvide araber hoppe. de gange jeg har brugt den på hende, ligger hun sig også højt og spænder op. så hun går kun i low smiley

  • #19   20. aug 2013 Jeg er også super glad for min da jeg har en hest der glemmer at han har en bagpart der også gerne skulle med når man rider:) men er der nogle der har en bedre tegning med de forskellige indstillingrr?:)

Kommentér på:
Pessoa system

Annonce