{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Indspringning, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan vil i sige man klæder en hest rigtig godt på, til at blive springhest?
Ikke dicideret en god springhest, man bare en der kan lide det? En der har lyst til at springe smiley

Håber sådan at vores plag engang kan blive en lille springer. Det er lige meget hvor god, bare han ikke er bange for springene og kan lide det!

Altså.. Hvordan vil i mene man starter? Og hvornår(Intet haster!)

-Julie Erlang

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indspringning, hvordan?
  • #1   16. apr 2011 Start med at løs spring den bare over travbomme og cavalettier smiley

• #2   16. apr 2011 Følger med.:)

• #3   16. apr 2011 Den unghest jeg arbejder med nu, startede vi med at løsspringe indtil hun blev selvgående på springene.. Så lagde vi en god grund dressur i hende, og jeg tog første spring uden problemer efter 3måneder..
    Nu springer hun LC baner uden problemer og får meget ros af blandt andet Thomas sandgaard smiley

• #4   16. apr 2011 Du kan starte med at trække den over enkelte bomme på jorden ved 1 års alderen.. løsspringe cavalettis en enkelt gang imellem ved 1½-2 års alderen (alt efter hvor udviklet den er) begynde rigtig løsspring ved 2 års alderen (lave spring i starten)...
    Lad hesten kigge og undersøge og gør det roligt og som sjov uden pres.. og lær den at man ikke skal fare afsted..

• #5   16. apr 2011 Da jeg fik min, løssprang han også og fik masser af ros, hver gang han sprang, intet pres fra min side, jeg viste ham bare i starten, hvor han skulle løbe han, så fik han ros og godbid når han var kommet over, så kunne jeg ellers bare stå på midten og se på mens hesten sprang..

Sådan gør vi sådan set stadig når vi løsspringer smiley

Nu var min så også liiige fyldt 5 da jeg fik ham og var ikke sprunget før...
    Det var kun en fordel i min verden smiley

Da jeg så gik videre, ovenpå ham, der var det små bitte spring, hvor jeg lærte ham at skridte op til og trave op til, så han lærte at, man ikke bare skal fare mod springene, lavede parader efter springene, så han også lyttede efter springene ellers var det bare lige så stille at arbejde med tålmodighed..

Og som Sisse Andersen siger så er dressuren absolut vigtigt...

• #6   17. apr 2011 Okay, super, tak smiley

• #7   18. apr 2011 Det med at den kan lide det, det tror jeg ikke er noget man kan lære den til.. Det er bare noget som er 'medfødt' fra starten, hvis man kan sige det sådan.. Men man skal jo altid starte med at præsentere den for spring, så finder man ud af om den bryder sig om det :o)

Kommentér på:
Indspringning, hvordan?

Annonce