909 visninger
|
Oprettet:
Løber over springene!:o {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!:D
jeg står i den situation at min ene pony løber for stærkt når den skal springe.. i starten går det fint, men når jeg skal springe bane, så efter omkring 4-5 spring gasser den op, og det er virkelig op, er rigtig bange for at vælte når jeg laver vendinger, for jeg har rigtig svært ved at stoppe den!:s
springer i forvejen ikke med pisk eller spore med ponyen! den har muffebid i, kan det have noget at sige?
hjææælp!:o
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
Men tålmodighed kan man alt!
mar 2009
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 10 Emner: 18 Svar: 364
Jeg har nemlig det samme "problem" med min hest, bortset fra at hun starter lige så snart hun ser springet
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
Vil tro at volter, bare ville hidse den mere og op og gøre den stresset :s
mar 2009
Ide'en med volter er jo at man drosler ponyen ned, så den slapper af, men ikke ødelægger fremdriften Og derefter kan man springe videre.
apr 2009
Følger: 40 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 102
-man kan også sige at hun elsker springning for meget, for hun kan virkelig godt lide det, go hun er også supergod og dejlig, når jeg engang imellem kommer igennem en hel bane uden for meget fart!
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 67
Så slapper ponyen af, og man har mere styr på den. det er også nemmere at ride flydende efter man har fået kontrol over farten
mar 2009
Det kan sagtens være derfor
Min Kæmpe elsker også at springe, så jo højere, og hurtigere, jo bedre i hendes verden
dec 2009
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 35
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Lyder til din hest har fået aktiveret flugtsignalet og derfor tror at spring er = LØØØØØB. Det duer jo ikke.
Så du må helt tilbage til start og lære hesten at det duer altså ikke. Sæt små spring op og rid rundt imellem dem og øv stop. Hesten skal stoppe når du beder om det og ikke gå frem før du beder om det. Så begynder du på at ride hen imod springet men du stopper hesten lidt før, gerne lige før den begynder at løbe, stopper den simpelthen op, sætter i trav, stopper osv. hen imod springet. Hesten traver så over springet, du stopper op lige efter.
Det handler i bund og grund om at du skal have kontrol over hestens forben - kan du kontrollere dem kan du kontrollere hele hesten.
Læs evt. dette:
(link fjernet)
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
feb 2005
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 16
læg bomme ud før og efter springet..
og så skal du øve galop trav overgange., spring noget af banen i trav og andet i galop.
skridt efter et spring trav efter et andet..
bomme bomme bomme, tempo spring,...
Dette hælper virkelig meget, jeg underviser en hest som gør det samme, men efter denne træning kan de springe en bane uden problemer.
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 36
Lav så mange overgange som overhovedet muligt når du rider til dagligt. Få din friske pony til at svarer frem og tilbage i alle gangarter (parade til galop, skridt til galop osv osv) Og så igen, masser bomme i den daglige ridning så hesten forstår frem og tilbage signalet selvom der er "spring" på banen.
Hvis du ikke føler at den vil stoppe så er der 4 hjørner i et ridehus der er en utrolig god stopklods, og når den først står og glor ind i barrieren så blir den hurtigt træt a at løbe. Mine elever har brugt den metode i et par spring timer, og der er allerede megen forbedring
Løber over springene!:o