{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Løber over springene!:o {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!:D

jeg står i den situation at min ene pony løber for stærkt når den skal springe.. i starten går det fint, men når jeg skal springe bane, så efter omkring 4-5 spring gasser den op, og det er virkelig op, er rigtig bange for at vælte når jeg laver vendinger, for jeg har rigtig svært ved at stoppe den!:s
springer i forvejen ikke med pisk eller spore med ponyen! den har muffebid i, kan det have noget at sige?

hjææælp!:o

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber over springene!:o
  • #1   26. mar 2011 Start med at øve små spring og lav en parade, efter hvert spring. Ponyen skal stå stille i 3 sekunder før den må gå, og lad være med at springe bane før der er styr på det smiley
    Men tålmodighed kan man alt!

• #2   26. mar 2011 Det du skal gøre, er at lave volter, volter, og volter. Du skal ikke stoppe den helt op, da du på den måde jo stopper hesten, men derimod skal du sætte den i trav, og så lave nogle volter indtil den slapper af igen. smiley
    Jeg har nemlig det samme "problem" med min hest, bortset fra at hun starter lige så snart hun ser springet smiley

• #3   26. mar 2011 Det ska jo være EFTER springet, sådan så ponyen lærer at den skal sætte farten ned når den har sprunget.
    Vil tro at volter, bare ville hidse den mere og op og gøre den stresset :s

• #4   26. mar 2011 Ja men så stopper du fremdriften på ponyen, den vil sikkert ikke trække på springene, og så ødelægger man nærmest rytmen i ponyen.

Ide'en med volter er jo at man drosler ponyen ned, så den slapper af, men ikke ødelægger fremdriften smiley Og derefter kan man springe videre.

• #5   26. mar 2011 Når jeg laver volter er hun rolig, men så snart jeg rider hen imod et spring gasser hun op igen, hvis hun begyndte at gasse op til sidst i sidste bane. ved at hun før har sprunget military, hvor det var ret højt, så ved ikk om det er forid at den har været vant til at gå hurtigt!
    -man kan også sige at hun elsker springning for meget, for hun kan virkelig godt lide det, go hun er også supergod og dejlig, når jeg engang imellem kommer igennem en hel bane uden for meget fart! smiley

• #6   26. mar 2011 parader er det bedste !

Så slapper ponyen af, og man har mere styr på den. det er også nemmere at ride flydende efter man har fået kontrol over farten

• #7   26. mar 2011 Så ptøv at lave en volte inden hun får gasset for meget op. Altså simpelthen dreje af. smiley
    Det kan sagtens være derfor
    Min Kæmpe elsker også at springe, så jo højere, og hurtigere, jo bedre i hendes verden smiley

• #8   26. mar 2011 Jeg er enig med kamilla H, Volter. men så når den gasser op igen skal du bare lave en volte til og hvis den stadig gasser op laver du en volte mere osv.

• #9   26. mar 2011
    Lyder til din hest har fået aktiveret flugtsignalet og derfor tror at spring er = LØØØØØB. Det duer jo ikke.

Så du må helt tilbage til start og lære hesten at det duer altså ikke. Sæt små spring op og rid rundt imellem dem og øv stop. Hesten skal stoppe når du beder om det og ikke gå frem før du beder om det. Så begynder du på at ride hen imod springet men du stopper hesten lidt før, gerne lige før den begynder at løbe, stopper den simpelthen op, sætter i trav, stopper osv. hen imod springet. Hesten traver så over springet, du stopper op lige efter.

Det handler i bund og grund om at du skal have kontrol over hestens forben - kan du kontrollere dem kan du kontrollere hele hesten.

Læs evt. dette:
    (link fjernet)

• #10   26. mar 2011 Helt enig med hvad krikken skriver... heste der farer over springet er oftest i aktiveret flugtindstinkt..

• #11   28. mar 2011 bom træning !!!!

læg bomme ud før og efter springet..
    og så skal du øve galop trav overgange., spring noget af banen i trav og andet i galop.

skridt efter et spring trav efter et andet..
    bomme bomme bomme, tempo spring,...

Dette hælper virkelig meget, jeg underviser en hest som gør det samme, men efter denne træning kan de springe en bane uden problemer.

• #12   31. mar 2011 Jeg er utrolig enig med anjelica! Det der med volter hidser mere ponyen op end det bedre, og i værste fald vælter i. Generelt tror jeg det er den grundlæggende dressur du også skal have fat i.

Lav så mange overgange som overhovedet muligt når du rider til dagligt. Få din friske pony til at svarer frem og tilbage i alle gangarter (parade til galop, skridt til galop osv osv) Og så igen, masser bomme i den daglige ridning så hesten forstår frem og tilbage signalet selvom der er "spring" på banen.

Hvis du ikke føler at den vil stoppe så er der 4 hjørner i et ridehus der er en utrolig god stopklods, og når den først står og glor ind i barrieren så blir den hurtigt træt a at løbe. Mine elever har brugt den metode i et par spring timer, og der er allerede megen forbedring smiley

Kommentér på:
Løber over springene!:o

Annonce