{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Hun bukker {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige heste elskere smiley

Min hest er en super sød fuldblod, men hun har lært nogle unoder/trick (stejle og bukke på komando)
Problemet er bare at den måde hun har lært er bukke på er hvis man i galop driver hende lidt mere frem, det er simpelthen så irriterende!

Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal vænne hende af med det, eller om jeg overhovedet kan, for hvordan siger man til en hest at dette ligepludselig ikke betyder at den skal bukke, kan jo heller ikke blive "sur" over det eftersom hun jo bare gør hvad hun har lært?

det er bare så ærgeligt at hun har lært sådan noget, hun er ellers bare sådan en dejlig hest, har også problemer med at der ikke skal særlig meget til at hun stejler, men det er dog bukspringene det er det største problem..

så hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun bukker
  • #1   14. mar 2011
    Så signalet til buk og frem er det samme?
    Jeg havde nok valgt at ignorere hestens bukkeri og blive ved med at drive frem ( holde presset ), først når den reagere ved at løbe hurtigere og ikke bukke, så ville jeg slippe presset og tage ned i skridt som belønning.

• #2   14. mar 2011 ja lige præcis, det er simpelthen så dumt af lære hende det på den måde smiley

problemet er bare et hun er en stor fuldblod der bare kan sparke igennem. Føler næsten hun er ved og falde forover noglegange så højt bukker hun, så det på film endag, og ja der er ikke meget galt, så jeg ryger lidt ud af balance når hun bukker så højt, så har svært ved at forsætte.

• #3   14. mar 2011 Kan du ikke bruge din stemme til at drive hende frem med?
    Hvis du fx har nogle kommandoer som "galop" i longen og du vil vil have hende mere frem der, så kan man fx prøve med i et højere toneleje sige: Kom, frem fx....
    Og det samme i trav- træn hende til at lytte til din stemme og prøv så fra ryggen.

• #4   14. mar 2011 har prøvet med lyd, og det bukker hun også..

hun lærte vist komandoen fordi hun normalt bukkede når man drev hende frem ad, så rytteren sagde "jaah kom så" også bukkede hun en gang til. Det vil altså sige hun fandt ud af at det var rigtig sjovt og bukke og rytteren synes åbentbart også det var sjovt.. (:

• #5   27. mar 2011
    tjek den her side www.siana.dk

Kommentér på:
Hun bukker

Annonce