{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.474 visninger | Oprettet:

Hest bukker i galop? {{forumTopicSubject}}

Har en hest nu som kun bukker i galop, hun er 18 år gammel så det ikke ungheste nykker eller noget smiley

Hvordan kan man bedst muligt vænne hende af med det??
Har overvejet at lade hende galopere i longe først, for at se om hun bukker uden rytter også.
Men har i andre fif??

- Hun har ALTID gjort det, selv med de tidligere ejer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest bukker i galop?
  • #1   22. feb 2011 Hver gang hun bukker, så stop og bak smiley

• #2   22. feb 2011 Det er da en dum vane! Jeg ville nok få hovedet op og drive frem og rose.
    mvh merete

• #3   22. feb 2011 Ja det en rigtig dum vane!

Og tak, men det hjælper ikke rigtig og drive hende en masse frem desværre!

• #4   22. feb 2011
    Det nummer lavede vores pony i langtid..det var ballancen der for dårlig.

• #5   22. feb 2011 Ja men hun er 18 år, og har gået rigtig mange store spring stævner smiley
    Så tvivler lidt på balancen ..

• #6   22. feb 2011 Har du prøvet at dreje hende så hun kommer ned i tempo? og evt. give hende en guf-så hun er opmærksom på andet end bukkespringene.
    mvh merete

• #7   22. feb 2011 Hvad med sadlen? Jeg ved godt nogle har brugt den samme sadel i flere år men det bliver den beklageligvis ikke bedre af og nogle gange kan det være den der trykker anderledes i galop end i trav og det er derfor hun reagerer sådan...
    Men prøv da at longere i galop uden rytter som du selv tænker på også. Det er da nemt at finde ud af så.
    Som regel er der dog altid en grund til at hesten reagerer som den gør.

• #8   22. feb 2011 Janni

Vi har prøvet med flere forskellige sadler, hun gør det stadig og det altid kun i galop smiley

Men ja selvfølgelig er der en grund til det, vi kan bare ikke finde ud af hvad det er smiley

• #9   22. feb 2011 Ja så er det ikke nemt. Hvad med kiropraktor? Det kunne også være noget i ryggen der blokerer og derfor irriterer....
    Eller gjorden eller underlaget, ja der er så mange muligheder så det kan være ret svært at finde grunden. Kendte en hest der absolut ikke brød sig om de firkantede underlag, kun de sadelformede kunne gå an- det er lidt specielt men sådan nogle ting kan man også kigge efter.

• #10   22. feb 2011 Altså det der undre mig mest er jo selvfølgelig hvorfor hun har gjort det så længe smiley Hendes tidligere ejer syntes bare det var sjovt og lod hende gøre det..

Det desværre ikke min hest, men kiropraktor ville heller ikke være en dårlig idé smiley

• #11   22. feb 2011 Det kommer jo meget an på om det er en uvane eller om hesten har ondt et sted.. Start med at få den tjekket af kiropraktor..

• #12   22. feb 2011 Ja min er en unghest så han gør det nogle gange.. men det er mest hvis tempoet er for højt og han blir for ivrig eller han bare har for meget energi.. jeg plejer at tage ham ned og trave nogle runder så han slapper af og hans "straf" er så at han ikk får lov til at galopere.. så prøver jeg igen og så galoperer jeg bare en masse, hvis han ikke laver flere bukspring.. men det er ret vigtigt lige at få hovedet op.. Siger også Nej! til ham når han gør det.

• #13   22. feb 2011 altså hvis hesten har været vant til at der ikke sker noget når man bukker og måske enda fået ros af tidliger ejer så er det jo klart hvorfor den gør det, min bedste bud ville være at få den i en longe og så om den gør det der og om det evt. kan være balancen hvis nu den har været redet forkert eller har haft en sadel der ligger forkert... (: men hvis ikke der er noget der så få det tjekket hellere et tjek for meget end et for lidt

• #14   22. feb 2011 Når du beskriver at tidligere ejer har syntes det er sjovt, så vil jeg mene det er tillært adfærd... hesten tror simpelthen at det er den rette respons at bukke..
    Min egen gjorde det lidt i starten da hun skulle lære at galopere, fordi første gang bukkede hun for at fjerne presset og mine ben røg væk = det er det du skal, derfor troede hun at galop anspring betød at man skulle bukke... løste det ved at bede om galop og holde signalet indtil hun galoperede pænt.. når hun bukkede sagde jeg nej, men gjorde ikke andet end at fastholde signalet, når hun så galoperede fjernede jeg straks benene og roste hende... det tog ikke ret mange forsøg før hun havde fattet det..

Kommentér på:
Hest bukker i galop?

Annonce