{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Hest bukker i longe {{forumTopicSubject}}

Læs hele indlægget før i kommentere

Som overskriften siger har jeg en hest der bukker i longen, dog kun i galop.

Han traver og skridter fint og afslappet, når han så skal op i galop, slår han med hovedet og laver et galoptrin og så bukker han bare indtil man stopper ham. Han laver både små buk og store hvor han sparker bagud.
Har ikke longeret ham så meget, han er lige fyldt 3 år, men når jeg har longeret ham uden udstyr, har der ikke været noget i galop, ud over nogle drengestreger, i dag prøvede jeg både med og uden longegjord, og han gjorder det lige meget, og det er begge volter.

Her er mit spørgsmål så, skal jeg få ham tjekket af en kiopraktor, for at se om det skulle være i ryg eller kryds der var noget galt, eller tror i han bare gør det for at "drille" og slippe for at lave noget?

PS han er stadig meget skæv, pga han ikke er færdigvokset, kunne det spille en rolle eller hvad tænker i?

Er jeg alt for pylret, eller syntes i en kiopraktor er en god ide?

Please hjælp, hvis i har stået i samme situation er lidt i vildrede smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest bukker i longe
  • #1   26. jul 2018 det lyder som en god ide og få ham tjekket. så er man sikker på der ikke er noget galt

• #2   26. jul 2018 heste kan ikke drille, så få den tjekket til en start smiley

Og ellers må du rose når den går pænt

• MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #3   26. jul 2018 Jeps, få ham lige checket hos kiro. Og så tror jeg foriøvrigt ikke det er noget du skal bekymre dig om. Mange unge heste gør det, fordi de endnu ikke har super balance, og de så pludselig skal gå på en volte smiley

• #4   26. jul 2018 tænker han bare er glad og har lidt ekstra energi. hvis du har en fornæmmelse af at der er noget i vejen så få ham tjækket, men ummedbart lyder han bare til at være en hest der har det sjovt

• #5   27. jul 2018 Hvis han går rimeligt pænt uden gjorden, men gør det med gjorden, så pil da gjorden af ham igen...
    Og så vent med udstyr, til han har lært at galopere stabilt i longe.

Hesten kan ikke drille, det kræver en mere veludviklet planlægningsevne, end deres hjerne kan gøre.
    De gør ting som reaktion på her og nu.
    Fx, hvis han ikke helt kan galopere på de små volter, longe tillader kun, hvad, 8 meter volter. Beder du om noget lidt svært, kan du få buk.
    Hvis gjorden føles uvant, kan du få buk.

Jeg tænker, at bukkespring hos en glad treårs, som bliver bedt om nyt og mere ikke er udtryk for sygdom, men helt forventelig adfærd.
    Gå er trin baglæns i træning, giv dig tid, gad vide om ikke det hjælper??

• #6   27. jul 2018 Tænker mest det er af glæde og overskud, at den bukker.

Men som nævnt, så kan det og være en for lille volte, du longere på.

Min 11 års bukker også i galop i longe, selv om han godt ved at det ikke er OK smiley Jeg tager det som udtryk for at han har det godt og har overskud.

• #7   27. jul 2018 Doktor who, som der står i emnet gør han det både med og uden gjord på? Han gør det ligemeget, og det er på begge volter... Men ja det kan sagtens være han bare er glad, også derfor jeg ville forhøre mig herinde

• #8   27. jul 2018 Jeg læste det, som at han kan gøre det uden - og bukkede kraftigt med.

• #9   27. jul 2018 Nej han gør det ligemeget?

• #10   27. jul 2018 først få hesten tjekket, så det er udelukket smiley

nogle heste gør det af energi eller andet.

min på 15 skridter så dovent, traver dovent, slår i galop og så er der rejehop for en million XD han er tjekket fra top til tå, fejler intet, gør det ikke under ridening. Men gør det ofte i longe, kun når han er i grime eller kapsun XD

• #11   28. jul 2018 Altid godt at få tjekket hesten så problemer er udelukket. Min hest bukker når han synes noget er svært men gør det også af glæde.

• #12   30. jul 2018 Jeg tænker at han måske ikke har balance til galop på lille volte, men føler du der er noget, så få han tjekket og så giv ham noget mere plads i longen, måske vent med galop til han har bedre balance og så er han jo ung og glad smiley

Kommentér på:
Hest bukker i longe

Annonce