kørt død i ridningen? {{forumTopicSubject}}
jeg har denne her helt fantastiske friservallak . som ser lidt spøgelser når vi rider og som ikke har haft nykker i ridningen før nu . han blir 6 i år , har altid været super sød i ridning og det er han stadig men han skyder skulder og når man bøjer ham af til højre tar han hovedet i vejret og "løber" han er blevet super fin i anspring til galop , men spjætter .
han er blevet tjekket i hoved og røv og der er intet som fejler noget sadlen ligger ordenligt og alt er som det skal.
men mit problem er at jeg er kørt helt død i at tage kampen op og få det redet væk , da min daværende dressurtræner desværre blev meget ustabil og ikke kom , og ikke var til at komme i kontakt med .
mit spørgsmål er så . om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre for at få lysten igen . eller om i kender nogle dygtige træner på fyn som køre ud .
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Mit råd er undervisning. Jeg bor selv i nordjylland, så kender ikke lige nogen på fyn desværre, men spørg rundt omkring. Ellers så vil noget tillidstræning også være en rigtig god ide. Præsentere forskellige genstande overfor din hest, og lav noget andet end lige dressutræning. Lidt løsspringning en lille ridetur i sneen, jordarbejde eller hvad man nu lige kan komme på
dec 2004
Følger: 88 Følgere: 124 Heste: 8 Emner: 239 Svar: 1.004
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 121
Fat mod, det skal jo nok lykkes... tålmodighed er bare ikke altid det nemmeste =0)
jul 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 159
dec 2004
pia : det er rigtigt træls dels fordi man egentligt gerne vil , men at der er en del der ikke fungere optimalt (:
jun 2005
Når du sætter i trav og han "tager" skulderen" og løber - så sæt ind med en parade/halv parade (alt efter hvad der skal til for at få en reaktion) ligeså snart han sagtner farten det minste, så løsner du træk og tryk. hvis du forstætter på den måde, finder han jo ud af at det er dejligt at "vente" på dig, da der ingen indvirken er fra din side!
Jeg ved ikke om du kan forstå noget af det jeg skriver - eller om det er allerede er sådan du rider... men alt held og lykke med din skønne hest
dec 2004
jun 2005
dec 2004
kørt død i ridningen?