{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

kørt død i ridningen? {{forumTopicSubject}}

jeg har denne her helt fantastiske friservallak . som ser lidt spøgelser når vi rider og som ikke har haft nykker i ridningen før nu . han blir 6 i år , har altid været super sød i ridning og det er han stadig men han skyder skulder og når man bøjer ham af til højre tar han hovedet i vejret og "løber" han er blevet super fin i anspring til galop , men spjætter .
han er blevet tjekket i hoved og røv og der er intet som fejler noget sadlen ligger ordenligt og alt er som det skal.
men mit problem er at jeg er kørt helt død i at tage kampen op og få det redet væk , da min daværende dressurtræner desværre blev meget ustabil og ikke kom , og ikke var til at komme i kontakt med .
mit spørgsmål er så . om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre for at få lysten igen . eller om i kender nogle dygtige træner på fyn som køre ud .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørt død i ridningen?
  • #1   20. feb 2011 Ja nu skal man jo også passe på at man ikke straks forbinder forandret adfærd med skader eller lign. Men det er godt I har fået den tjekket. Så kan I da mere eller mindre udelukke det. Og jeg tror heller ikke det lige er dét du skal bekymre dig om, for hesten kan helt sikkert mærke at du er umotiveret. Den bedste vej ud af problemerne er ganske simpelt undervisning. Ud og find en underviser, der passer lige præcis til dig og din hest, og så kan underviseren bedømme hvad der skal til. Men det er desværre ikke lige så let at finde en underviser. Specielt ikke hvis vedkommende skal kunne komme til en. Du skal også huske at nogle heste godt kan ændre deres adfærd på denne årstid, hvor der er frost og de ikke får bevæget sig helt på samme måde på folden som de ellers gør.

Mit råd er undervisning. Jeg bor selv i nordjylland, så kender ikke lige nogen på fyn desværre, men spørg rundt omkring. Ellers så vil noget tillidstræning også være en rigtig god ide. Præsentere forskellige genstande overfor din hest, og lav noget andet end lige dressutræning. Lidt løsspringning en lille ridetur i sneen, jordarbejde eller hvad man nu lige kan komme på smiley

• #2   20. feb 2011 vi laver næsten kun jordarbejde og tricks . ellers så tuller vi lidt rundt i en bidløs trense. så syntes jeg prøver at give ham en masse forandring . men har også selv tænkt tanken at sidste udvej er en træner , men som sagt de hænger ikke på træerne . (:

• #3   20. feb 2011 det er bare rigtig trøls når det ikke går fremad med et problem som man har arbejdet med længe... jeg ville lade være med at kæmpe med ham, jeg ville lave en masse øvelser i skridt hvor du stille og roligt runder ham (begge veje) og hver gang han runder sig lidt, roses han med at slippe trække og presset... også forsæt... jeg ville først trave på ham til jeg har styr på skulderne og bøjningerne i skridt...
    Fat mod, det skal jo nok lykkes... tålmodighed er bare ikke altid det nemmeste =0)

• #4   21. feb 2011 Kender det alt for godt at køre død i ridningen...har ikke redet et par mdr. bla fordi jeg ikke har sadel pt. den blev solgt da den var for lang.....skal købe ny....ved ikke lige hvad der skal til for at komme i gang igen....følger med i tråd

• #5   21. feb 2011 brita (: mange tak for rådet (: men mit problem er ikke stort i skridten da han er sød der ,. det går galt ligeså snart jeg sætter i trav . beder jeg ham så om at skridte igen er han from som et lam . men vil prøve dit råd (:
    pia : det er rigtigt træls dels fordi man egentligt gerne vil , men at der er en del der ikke fungere optimalt (:

• #6   21. feb 2011 Det var så lidt.. jeg synes at de fleste hest er positive indstillet, når man blot husker at rose dem (også når hestens forsøg til tider er lidt håbløse) jeg roser ved at slippe træk og tryk hver gang hesten forsøger at gøre det jeg ønsker - så rider man på en glad hest der gerne vil yde sit bedste for rytteren =0)
    Når du sætter i trav og han "tager" skulderen" og løber - så sæt ind med en parade/halv parade (alt efter hvad der skal til for at få en reaktion) ligeså snart han sagtner farten det minste, så løsner du træk og tryk. hvis du forstætter på den måde, finder han jo ud af at det er dejligt at "vente" på dig, da der ingen indvirken er fra din side!
    Jeg ved ikke om du kan forstå noget af det jeg skriver - eller om det er allerede er sådan du rider... men alt held og lykke med din skønne hest smiley

• #7   21. feb 2011 jeg prøver at ride sådan , men engang imellem må¨jeg indrømme at frustrationer tager over , men normalt er det sådan vi plejer at gøre dog ikke halveparader , men ellers lyder det som vi plejer (:

• #8   21. feb 2011 det er da super - så skal det nok lykkes... det er jo heller ikke alle heste der er lige smaarbejdsvillig !!! halvparader er ellers gode, når hesten reagere på dem, kan du jo lave en halvparade indtil han næsten laver overgang til skridt også forsætte i trav... det fungere rigtig godt på heste der har lidt fut i "röven" =0)

• #9   22. feb 2011 er ikke rigtig glad for de halvparader da jeg har en hest som hurtigt forbinder en halv parade med fuld stop . men han forsøgte ihærdigt at gør hvad der blev bedt om igår , men han er stadig ung og jeg forventer ikke at han lære det hele på en dag , (:

Kommentér på:
kørt død i ridningen?

Annonce