{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilkørsel
  • #1   30. jan 2011 travere er kun 6-12 måneder når de blir tilkørt.. så det kan du sagtens begynde på smiley

• #2   30. jan 2011 Som sagt at travere ikke særlig gamle.

Vi får altid vores heste tilkørt når de er 2½ år.. Altså i vinteren inden de bliver 3 ..

• #3   30. jan 2011 skal man gøre det selv eller en proff og hvis så hva kan man træne selv

• #4   31. jan 2011 Man skal ikke selv gøre det hvis man ikke ved hvordan. Det ser bare så let ud når en prof gør det, men det er rigtig svært. Det kræver megen øvelse og timing. Min mand har tilkørt mange selv, men som regl sammen med sin far eller en anden fra travbanen, og på travbanen er der næsten altid 2 og tit også 3 om de unge heste i starten.

Man kan vænne sin hest til at få hovedlag og sele på, og trække ture eller longere med al udstyret på og en grime under... det er også en fordel at hesten er vant til at få løftet ben og alle andre staldrutiner hjemmefra, det lyder vildt, men i travverdenen er det ikke altid de unge heste kommer så velforberedt, nogen er nærmest bare taget ind fra den mark de er født på....

skal hesten til en prof, er det også en ide at vænne den til traileren inden den skal afsted...

hm... vi tilkørte naturligvis selv min lille pony, han fik forinden også lov at gå og spise hø fra hans vogn, og jeg gik og larmede og regerede med den inden han kom for.... og trods alle andre forberedelser og en cool dygtig pony, der gok perfekt i liner og med paller efter sig, fik min mand alligevel køretur der ville noget den første gang, fordi den ene rem på den nyindkøbte- men brugte- sele knækkede da den skulle prøves af i rigtig brug... så selvom man ved hvordan man gør, kan der altså stadig ske uforudsete ting....

• #5   31. jan 2011 hun er vant til at gå ture, få trense på og gå med den. kan blive rørt over det hele og løfte ben.. og er i gang med at træne i roundpen nu.. og går selv i trailer

• #6   31. jan 2011 Lisbeth -betyder det at du vil tilride din hest når den er 1½-2 år, fordi det gør galop-folket?

Vi får først tilkørt når vores er 3 år. Der er ingen fordel i at gøre det tidligere. Man når ikke hurtigere "i mål", men risikerer istedet for at få en hest der er ked af at arbejde.
    Så jeg ville vente. Men i mellemtiden kan man så self vænne hesten til at ahve selen på, bid i munden, lære den at stå stille når der siges stå osv.

Herefter bør du overlade det til en prof./erfaren kusk at køre hesten til. Det er bestemt ikke ufarligt, og går det først galt, risikerer du (udover faren for at du, hesten eller tilskuere kommer til skade) at hesten aldrig kommer for en vogn igen.
    Når man spænder noget efter hesten, leger man med dens flugtinstinkt. Derfor kan det nemt gå rigtigt galt, og derfor er det vigtigt at vide hvad man laver.

Kommentér på:
tilkørsel

Annonce