909 visninger
|
Oprettet:
Hjælp med "fræk pony" {{forumTopicSubject}}
hej hg.
Jeg ved godt at en hest ikke er i stand til at være fræk , så lad vær med at kommenter det!,.
jeg er begyndt at ride en lille 2ér pony som er ret så "fræk".
hun er stiv i hele halsen og er ret så svær at bøje.
hun har meget svært ved at lave parader på den ene volte.
og hun kan finde på bare at sætte i galop og er ret svær at stoppe.
hvis i har nogle gode råd så vær sød at skrive ;).
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
Noget med at have hende løs i hallen hvor du lader hende følge dig, men hun skal også stoppe når du gør og hun skal ikke gå foran dig og stoppe. Nogle berørings øvelser, hvor du rør hende over det hele, først med hånden så med en pose som larmer og lidt.
Nogle kanon øvelser om tillid og respekt, har selv brugt dem rigtig meget altid
Går hun foran dig når du stopper bakker du hende, går 5-9 skridt igen og stopper, husk at rose hende når hun gør det godt, men ingen godbidder
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
Undskyld jeg kigger med, jeg står selv med en 5års der bukker ved anspring til galop..
Nogle gode råd der?
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
At den løber og er svær at stoppe tror jeg er mangel på/dårlig træning, at den simpelthen ikke har lært signalerne godt nok..
aug 2006
nov 2003
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 735
Den har bare brug for noget balance træning, som de andre også kommentere..
Måske beder du den om for meget i forhold til, hvad den faktisk kan præstere,
og det er der rigtig mange heste står af og kan virke "frække", simpelthen fordi de ikke kan og hvordan skal de fortælle rytteren det?
aug 2006
Årh, det var da egentlig en god tanke, for ja, mine ben ryger væk når hun gør det, må hellere lige prøve at holde benene ved for at se om det evt kunne hjælpe. :O)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Altså vil ikke lyde skrap eller noget, men giv nu hesten en chance.
Ikke alle heste er lige smidige, og bløde heste er dem som bliver holdt vedlige, som har det rigtige udstyr og som ikke har problemer.
Nu du kun ridder den, er det måske ikke så nemt at få kiropraktor på, men der kan nemt sidde noget der gør hesten er låst, hvis den før har haft udstyr på som ikke har passet helt perfekt. igen måske det udstyr den har på ikke passer helt perfekt.
helt korrekt vil jeg så også sige som en skriver få hesten løsgjort fra jorden først inden du begynder at kræve samling fra ryggen af.
Og ja som jeg skriver først, giv tingene tid og hav tolmodighed.
nov 2003
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Det er en pony på 10 år
Ejeren siger også selv at den er stiv.
Jo selvfølgelig skal den lige ha en chance og lære mig at kende. :).
Har sagt til ejeren at hun skal lave nogle bøjeøvelser med godbidder og om til maven på hver side.
Så vidt jeg ved har den kun været redet på marker og skov, og kan derfor ikke dressur tingene..
Når hesten går med ejerens datter går den super fint. ( d.v.s den løber ikke fra hende som den gør med mig.) Jeg tror godt den kan mærke at jeg kræver lidt mere end bare at tuller rundet i det tempo som den vil..
Som jeg har skrevet før så skal vi jo lige lære hinanden at kende, og finde nogle grænser.
tak alle sammen for de råd
nov 2003
Hvis du enten giver usikre/anderledes signaler eller hvis du giver en masse signaler på en gang eller signaler den ikke kender fordi du gerne vil gøre det godt, så bliver ponyen meget forvirret fordi den ikke kan finde ud af hvad du vil, derfor forsøger den at komme væk fra signalerne ved at løbe og at undgå dem ved at stive sig..
Hjælp med "fræk pony"