{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning i trafikken? {{forumTopicSubject}}

Heej Hg smiley

sagen er den at jeg er ved at tilride in hest Chester, vi har øvet på bane i rigtiig lang tid og han forstår signalerne fuldt ud, vi har været ude på tur en del gange også , men der opstår det samme problem hvergang.

Han begynder og standse op og vil ikke gå, derimod står han bare og kigger, bakker og ter sig åndsvag. Han er hverken bange for biler, scooter cykler osv. eller noget andet. Det er bare ligesom om han ikke gider at gå når han er ude på tur.

Det skal siges at han godt kender området og han også går ligeså fint når vi trækker.

Udover det har han også problem med at han ikke vil gå hvis der ikke går et menneske/hest foran ham. Og han går midt ude på vejen selvom jeg giver signaler til at han skal gå i siden ligeså vel som når han skal gå på hovslaget hvilket han ikke har noget problem med at finde ud af.

Håber at der muligvis kunne være nogen der kendte nogen gode råd smiley ?

For det er bare som om at uanset hvad jeg gør så bliver det ikke bedre.

'på forhånd tak

// Rikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til træning i trafikken?
  • #1   17. jan 2011 har pisk med hvergang

• #2   17. jan 2011 hvad med en rider foran dig ? evt foldven som både du og han er tryg ved...

• #3   17. jan 2011 Eller få en til at gå med til at "trække", men som går længere og længere væk fra hesten mens DU selv styrer? smiley

• #4   17. jan 2011 alt det har vi gjort og det går skam også fint, men når der så ikke er nogen til at gå foran går han helt i pit-stop :s ..

Og vi har gjort det længe og mange gange efterhånden s:

• #5   17. jan 2011
    hesten er utryg når du ikke er på jorden :o)

Lad hesten kigge, pres til den går fremmad - reagere den ikke så øg presset dvs. først pres m. ben, så smølfespark også pisk.

Tager hesten bare et skridt frem så slip alt presset med det samme og ros.

Et skridt af gangen, stille og roligt.

• #6   18. jan 2011 Det gør jeg også , men han begynder bare at bakke og stejle istedet for s: ..

• #7   20. jan 2011 Den er svære for de råd jeg ville give er givet.. men jeg ville snakke mig fra den her så han høre din stemme på hele turen... ja underlig lyder det nok men det gør hesten tryk.. i og med han er tryk ved en træk tur i området er du så væk fra jorden så kan han ikke mærke/se dig om du er rolig m.m og det giver utrykhed...
    men igen den er svære når man ikke kender hesten
    men her ihverfald et bud..

• #8   24. jan 2011 det er fordi hesten kommer væk fra sin flok. det er her det er vigtigt at hesten stoler på at du er stærk nok til at kunne beskytte den. Få den til at gå bare et skidt frem. begynder den og bakke drejer du den 360 grader og klemmer med benene samtidig med du driver frem i sadlen og opmuntrer med stemmem.

Jeg har været igennem det og jeg kan love dig for det tager tid. Vær stolt bare den tager et skidt.

det vil altså sige du rider så langt den vil, når den så stopper, så skal du have den til og gå bare et skidt mere end hvad den vil, så har du nemlig "vundet" så roser du og rider hjem igen. S¨er turen slut, og du gør det sammen sagen efter(:

dette hjalp altså rigtig meget med mig, det tager så lang tid, men nu stopper min hest aldrig i natuen(: held og lykke.

Kommentér på:
Hjælp til træning i trafikken?

Annonce