Hjælp til træning i trafikken? {{forumTopicSubject}}
Heej Hg
sagen er den at jeg er ved at tilride in hest Chester, vi har øvet på bane i rigtiig lang tid og han forstår signalerne fuldt ud, vi har været ude på tur en del gange også , men der opstår det samme problem hvergang.
Han begynder og standse op og vil ikke gå, derimod står han bare og kigger, bakker og ter sig åndsvag. Han er hverken bange for biler, scooter cykler osv. eller noget andet. Det er bare ligesom om han ikke gider at gå når han er ude på tur.
Det skal siges at han godt kender området og han også går ligeså fint når vi trækker.
Udover det har han også problem med at han ikke vil gå hvis der ikke går et menneske/hest foran ham. Og han går midt ude på vejen selvom jeg giver signaler til at han skal gå i siden ligeså vel som når han skal gå på hovslaget hvilket han ikke har noget problem med at finde ud af.
Håber at der muligvis kunne være nogen der kendte nogen gode råd ?
For det er bare som om at uanset hvad jeg gør så bliver det ikke bedre.
'på forhånd tak
// Rikke
dec 2007
Følger: 74 Følgere: 68 Heste: 11 Emner: 29 Svar: 176
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
dec 2007
Og vi har gjort det længe og mange gange efterhånden s:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
hesten er utryg når du ikke er på jorden :o)
Lad hesten kigge, pres til den går fremmad - reagere den ikke så øg presset dvs. først pres m. ben, så smølfespark også pisk.
Tager hesten bare et skridt frem så slip alt presset med det samme og ros.
Et skridt af gangen, stille og roligt.
dec 2007
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 45
men igen den er svære når man ikke kender hesten
men her ihverfald et bud..
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Jeg har været igennem det og jeg kan love dig for det tager tid. Vær stolt bare den tager et skidt.
det vil altså sige du rider så langt den vil, når den så stopper, så skal du have den til og gå bare et skidt mere end hvad den vil, så har du nemlig "vundet" så roser du og rider hjem igen. S¨er turen slut, og du gør det sammen sagen efter(:
dette hjalp altså rigtig meget med mig, det tager så lang tid, men nu stopper min hest aldrig i natuen(: held og lykke.
Hjælp til træning i trafikken?