6. jul 2006 Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Galop i longen, endelig! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har idag haft Schaqueline i longen igen og sådan ud af det blå slår hun pludselig over i galop, godt nok kun ganske få skridt, men det plejer at være helt og aldeles umuligt at få hende til at lave et galop anspring i longen og også rigtig svært under rytter. Hun gjorde det et par gange, stadig kun med enkelte få svage galop skridt men det var der! Og jeg er bare så glad for at det lykkedes hende! Nu ser der ud til at være lys forude i det her "galop mareridt" og det har helt givet mig ny energi og håb om at hun nok skal lære det.
Jeg blev simpelthen bare så glad at jeg lige måtte dele det med jer hihi
Rigtig god aften allesammen
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
så skønt når man får de små sejer
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Det gør bare rigtig meget at se de små fremskridt der sker synes du ikke?
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 807
Har været det sammen igennem med min frieser, og hun er blevet super god til at lave galopanspring i longe nu, nu mangler vi bare at hun bliver god til det under rytter også :o)
jul 2006
Ved ikke om man kan sige det, men tillykke med hende hihi hvor er det bare godt!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 102
Jeg laver altid sådan en kysselyd når mine heste skal galopere. På den måde kan jeg lave lyden så snart de selv slår over i galop. Gerne fri i ridehuset. Når de så slår over, så siger jeg lyden. Bagefter kan jeg bruge det i longen, for de kæder hurtigt lyden til selve øvelsen som en kommando.
Senere hen bruger jeg det også når jeg skal lære den galopanspring fra ryggen af - med rytter på.
jul 2006
Galop i longen, endelig!