{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

TIL ALLE BIDLØSE RYTTERE {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har flere steder oplevet at bidryttere ikke har så meget tillid til bidløse, og ikke tror bidløse har styr/kontrol over hesten når den ikke har bid i munden.
Bla. læste jeg på en rideskole nogle regler om færdsel i ridehallerne, og der stod ting som:
-Hav altid hovedtøj på hesten i ridehuset.
-Longere altid med bid, ikke i grime e.l.

Osv. Altså alle reglerne gik næsten ud på man altid skulle have et bid i munden på hesten.

Mine spørgsmål er:

Hvor har i jeres heste opstaldet?
Oplever i mistilllid til jer?
Er der nogle regler i skal rette jeg efter? (Fx. at i kun må ride på banen når der ikke er andre der ride?)

Og lignende, fortæl lidt om hvordan i oplever det, og om i har svære ved at finde opstaldning til jeres hest på den måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIL ALLE BIDLØSE RYTTERE
  • #1   16. dec 2010 Altså om jeg fatter den hysteri omkring dette emne igen, igen og igen..
    Jeg ville som opstalder måske lægge vægt på at man ikke red blandt alt for mange heste imens hesten lærer at blive redet på denne måde.
    Men direkte forbud, det fatter jeg ikke...

• #2   16. dec 2010 Jeg er bidløs rytter og har ikke oplevet det som et problem overhovedet smiley
    Jo, dengang jeg havde part og ville ride bidløst men ikke nu.

Jeg er så heller ikke seriøs rytter, og vil bare have lov at tulle og være i fred - Det samme vil de som jeg står opstaldet hos.
    Jeg står opstaldet et lille sted, men i nærheden af ridehus, skov og ridebane man kan leje sig ind på.
    At være bidløs er intet problem herude, og i ridehuset er der bare den regel at ens hest ikke må være løs uden aftale smiley

For mig gælder de samme regler som for alle andre - Brug hovedet og rid forsigtigt smiley

• #3   16. dec 2010 Har min stående på rideklub/rideskole og der må man ikke ride i grime og heller ikke med bidløs imens der er undervisning

• #4   16. dec 2010 og man skal være over 18 for at gøre det

• #5   16. dec 2010 Den slags regler har vi ikke hvor jeg står, men jeg rider ikke kun med cordeo når der er andre, bare sådan min egen regel.
    Men kunne forstille mig at hvis der blev nogle problemer med at folk ikke kunne styre hesten uden bid, ville der komme regler.

• #6   16. dec 2010 Jeg har mine herhjemme, men når jeg på 'stor' tur med andre, eller lejer ridehus kort, har der aldrig været et problem :3 ?

Jeg har det præcis sådan her :
    Min hest, mine regler for den hest. smiley

• #7   16. dec 2010 jeg har min hest derhjemme. Men hvis jeg var opstaldet et sted og der var disse regler ville jeg tage en snak med ridelærerne eller bestyrelsen, for de skal i hvert fald ikke bestemme om jeg skal ride med bid eller ej.. Ellers vil jeg nok bare gøre det, ellers vil jeg flytte omgående :).

• #8   16. dec 2010 på vores rideskole, er der en regel om at elevhestene skal rides med hoved tøj/bid, men privatrytterne må ride med hvad de vil.. grime hackamore osv.. ved faktisk ikke om vi må ride med cordeo kun, tror jeg aldrig der er nogen der har gjort i nyere tid..

Kan godt forstå vores regel med elevhestene skal være optømret med trense så snart der sider en på ryggen af dem, for som cecilie skriver så kan det let blive farligt når de små gerne vil se op til de store ryttere..

men sys godt nok det er hysteri at lave regler for privat opstaldede at de ikke må ride med andet end bid eller hackamore. der findes da så mange fine bidløse trenser. og så længe rytteren har styr overhesten. og er man i en oplæringsfase så skal man jo bare lade være med at ride når der er aller mest tryg på i ridehallerne..
    sys tit bidløse ryttere blir gjort til nogle farlige og dumme ryttere :S

skal lige siges at ride med alm trense og bid smiley

• #9   16. dec 2010 Mille og Rikke, jeg giver jer 100% ret.

Tak for alle svarene(:

• #10   25. dec 2010 Fx. må man heller ikke ride i ridehuset uden bid, fordi an er bange for om man ikke kan styre hesten der hvor jeg rider. Man må gerne hvis man har prøvet det før (er jeg ret sikker på) ;)...

• Susan R
    Susan R Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 38
    #11   3. jan 2011 Jeg har part på en traver og der hvor hun står opstaldet, rider de fleste faktisk bidløse.

Kommentér på:
TIL ALLE BIDLØSE RYTTERE

Annonce