Min veninde slår/sparker sin pony :/ {{forumTopicSubject}}
Hej alle Hg'er.
Jeg rider sammen med min veninde vær mandag, hvor hun rider sin egen pony, Gry, og jeg rider en der er opstaldet. Det er islændere, og hendes kommer fra et sted hvor hun er opdraget med at blive sparket eller slået, hvis hun gør noget forkert.
Min veninde gør stadig dette. Fx. Sparker hun til Grys hoved, hvis den bøjer sig ned fro at spise græs når den har hovedtøj på. Hun kan også finde på at slå hende hvis hun ikke gør som min veninde siger - og vi snakker så det siger 'KLASK'. Skal lie siges at dette er helt unødvendigt, da Gry er noget af det sødeste man kan finde.
Hvad kan jeg gøre ved det, uden at risikere at det bliver til et kæmoe skænderi? Og synes i, det er acceptabelt?(For det gør jeg ikke.)
På forhånd tak for hjælpen.
jul 2010
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 85
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
vold er aldrig accetabelt
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
- Og hvis det var mig ville jeg filme min veninde når hun slår og sparker. Så ville jeg fortælle hende at hvis hun ikke behandlede Gry ordentlig, og stoppede med at mishandle den, så ville jeg gå til politiet og dyrenes beskyttelse og hendes forældre, melde og vise videoen.
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 18 Emner: 21 Svar: 118
Vild også lige Påpege, at jeg ALDRIG slår eller sparker Gry når jeg rider på hende, hun reagere ligeså snart man råber 'nej!'
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Det ser jo ud til hun allerede har fået en "advarsel" før.
Dét er SIMPELHEN uacceptabelt.
- For at være ærlig - så håber jeg såmænd din "veninde(er det overhovedet noget du kan kalde hende?!)" enten får frataget retten til hest/dyr i et par år fremover eller at hun er gammel nok til at komme i fængsel et par måneder.
- Husk du skal få andre til at filme det også, som du ved rider med hende.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
når man klapper på en hest kan det lyde voldsomt. og et spark er jo mange ting, det kan også være et prik med foden, eller skub med foden når den græsser, det kan nemt ligne et spark.
hvis vi skal så langt ud som at hun skal fratages retten til at have hest, så er der mange i mine øjne der ikke burde have hest. nok mere end 2 ud af 3 der ikke burde.
at sige at hun ikke kan være hendes veninde, fordi hun håndtere sin hest hårdt, det er da også lige at stramme den.
jeg har da ikke samme synspunkter, på alle områder som mine veninder, men man kan da godt være veninder alligevel.
tag du en rolig snak med din veninde
jun 2010
Følger: 70 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 165 Svar: 510
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Havde sagt enten stopper du eller også går jeg!
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
sep 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.727
Jeg synes, du skal få hende til at indse, at det hun gør er helt vanvittigt, unødvendigt og utrolig synd for hesten.
Fortæl hende, når hun slår sin hest - eks. "Se, nu slog du hende igen. Det synes hun ikke er rart!" (når hun gør det så tit lægger hun sikkert ikke engang mærke til, at hun gør det) og sig, at hun lige må tænke sig om, og få styr på sig selv.
Jeg ville foreslå hende at få en bruger på epona.tv, det er en super god og virkelig fornuftig side.
PS. Undsyld, at jeg skriver i en gammel tråd, men jeg syntes lige, at jeg blev nødt til at give mit besyv med også.
- I en så alvorlig sag, som dette forkommer at være.
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 67 Svar: 328
heste er ikke onde de skal bare læres hvad der er rett og galt det er det samme som med børn med kærlig opdragelse får man en god hest og med negativ opdragelse får man til sidst en sur og tvær hest .. så jeg ville taget snakken med hende og hjelpe hende tilat finde andre alternativ i stedet for vold.. jeg har selv haft heste der har været tæsket og slået og mishandlet og ved selv hvor meget arbejde det ligger bak for at rette opp en sådan skade man fovolder på hestene
Min veninde slår/sparker sin pony :/